30.07.2008. / 10:48

Autor: Petra Horvat

Malverzacije u ZG cestama

Nestao šljunak vrijedan 10,5 milijuna eura

Zastupnici kojima je revizijsko izvješće na klupe Skupštine stiglo 15. srpnja, iznijeli su kritike da se na dva lista nigdje ne spominje kako Holding zapravo posluje

Revizijsko izvješće zagrebačkog Kontrolnog ureda, od kojeg su dijelovi objavljeni danas u medijima, potvrđuje napise o motivima napada na Igora Rađenovića, objavljene u Nacionalu prije dva mjeseca. Naime, Nacional je u tekstu "Šest razloga za atentat", tjedan dana poslije brutalnog fizičkog napada na bivšeg šefa Zagrebačkih cesta, detaljno iznio razloge zbog kojeg su na Rađenovića nasrnuli plaćeni batinaši.

Kao jedan od motiva, bio je i sporni šljunak, nakon što je Rađenović provjerom utvrdio da je iz tvrtke ukradeno 10 milijuna kuna vrijednosti kamena koji se upotrebljava u građevinskim radovima. Prema evidenciji, ni dalje nije poznato na koji su način Zagrebačke ceste za kupnju kamena utrošile više od 10 milijuna kuna, ako kamion kamena košta približno tisuću kuna. Drugim riječima, u nekoliko godina nestalo je 10 tisuća kamiona kamena, koji je pak uredno plaćen.

RevizijskIm izvješćem zagrebačkog Kontrolnog ureda, utvrđeno je kako je iz nadcestarije Zagrebačkih cesta u Remetincu lani netragom nestalo 150 000 tona kamena tzv. granulata 0-3 te sa 6387 prostornih metara zemno-vlažnog betona granulacije 0-16. Taj kamen na tržištu košta oko 70 kuna po kubiku, pa je nadcestarija lani bila oštećena za 10,5 milijuna kuna, a u izvješću stoji kako nitko nije vodio računa o tome kamo odlazi materijal iz tog sektora Zagrebačkih cesta, a ne postoji ni pisani trag.

Prema dokumentaciji dobavljača ili kooperanata, materijal se zaduživao s deponija, a to uglavnom nisu potpisivali skladištar ili odgovorna osoba, pa nisu sastavljene ni skladišne primke ni izdatnice. Prema izvoru Večernjeg lista, materijal je nestajao i iz ostalih nadcestarija Zagrebačkih cesta, čije poslovanje istražuje USKOK, no Kontrolni ured je proljetos istražio samo jednu nadcestariju.

U međuvremenu je finailzirano izvješće Kontrolnog ureda, na temelju kojega je bivši direktor Zagrebačkih cesta Igor Rađenović u travnju prijavio poslovanje te tvrtke USKOK-u. O nalazu kontrole bili su obaviješteni šef Holdinga Slobodan Ljubičić i gradonačelnik Milan Bandić, a Ljubičić je tvrdio da izvješće koje je pripremio ured pročelnika Mirka Heraka nije vjerodostojan dokument. "Izvješće je načinjeno samo za razdoblje do veljače 2008.", kazao je Ljubičić i dodao kako je kompletnu financijsku reviziju u Zagrebačkim cestama obavila revizijska kuća BDO Revizija Zagreb.

Večernji tvrdi kako se iz revizijskog izvješća koji Ljubičić spominje ne vidi kako Holding u stvari posluje. "Financijski izvještaji društva prikazuju objektivno, u svim materijalno značajnim odrednicama, financijski položaj društva na dan 31. prosinca 2007.", piše u tom izvješću.

Holding se, navodno, o izradi tog izvješća s tom revizijskom kućom dogovorio izravnom pogodbom, za što joj je navodno platio 650 000 kuna, a 4. srpnja je u Narodnim novinama objavljeno da će ta kuća obaviti reviziju unutar Holdinga. Temeljem ovih zaključaka, ostaje pitanje kako su BDO-ovi revizori uspjeli pregledati poslovne knjige Holdinga, u kojemu je otprilike 12 000 zaposlenih, u samo 11 dana.

Zastupnicima u Skupštini revizijsko izvješće stiglo je 15. srpnja, a zastupnici njime nisu bili zadovoljni. Kritizirali su ga jer na dva lista koja su dobili nigdje nije jasno pisalo kako Holding zapravo posluje.

'Šest razloga za atentat na Rađenovića'

Kao jedan od glavnih motiva napada, promaknuo se Rađenovićev odnos i reakcije prema stanju koji je po dolasku na direktorsku poziciju pronašao u toj tvrtki; od multimilijunskih malverzacija do brojnih nelogičnih sklapanja poslova s kooperantima Zagrebačkih cesta.

Podsjetimo, Rađenović je po dolasku u rečenu tvrtku Holdinga započeo s korijenitim kadrovskim i poslovnim promjenama, što je finalno rezultiralo planiranjem smjene, odnosno postavljanjem četiri osobe na ključna mjesta Zagrebačkih cesta.

Na njegov zahtjev, zagrebački Kontrolni ured započeo je s formiranjem financijske revizije Zagrebačkih cesta. Sam napad se odigrao nekoliko dana nakon što je Rađenović de facto završio dogovore s osobama koje je namjeravao postaviti na visoke pozicije, a neki koje je namjeravao smijeniti, postali su na kraju predmet istrage Uskoka.

1. Istraga Uskoka - Uskok istražuje mutno poslovanje Zagrebačkih cesta, a u tvrtku je ušao na Rađenovićev poziv

2. Smjene četiriju direktora- Nedugo prije napada Rađenović je odlučio smijeniti četiri ključne osobe u tvrtki

3. Nestalih 50.000.000 kn-Rađenović je otkrio da u tvrtki godišnje nestaje 50 milijuna kuna

4. 113 otkaza radnicima-U listopadu je Rađenović odbio produžiti ugovore na određeno vrijeme

5. Sumnjivi kooperanti-Rađenovićeva istraga otkrila je fantomske kooperante koji su primali milijune kuna

6. 10.000 kamiona kamena-Rađenović je utvrdio da je iz tvrtke ukradeno 10 milijuna kuna vrijednosti kamena

Vezane vijesti

'Đapić, Kikaš i Ćorić naručili da premlatim Rađenovića'

'Đapić, Kikaš i Ćorić naručili da premlatim Rađenovića'

Nalogodavci premlaćivanja Igora Rađenovića su Stipe Ćorić (danas pokojni) član HSP-a i bivši direktor Zagrebačkih cesta, bivši direktor Zagrebačkog… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika