31.03.2010. / 10:29

Autor: Martina Čizmić

Mišetiću slomljena krila: Croatia Airlins u gubitku skoro 200 milijuna kuna

Uza sve mjere štednje i rezanja troškova te izdašne državne subvencije, Croatia Airlines i ovu godinu planira završiti debelo u minusu

Ivan MišetićIvan MišetićHrvatska bi mogla izgubiti svoju nacionalnu zrakoplovnu kompaniju jer je ona u prošloj godini ostvarila gubitak od 200 milijuna kuna, a slično se očekuje i u ovoj.

Business.hr je došao do tih podataka iz dobro obaviještenih izvora, jer Croatia Airlines još uvijek nije objavila svoje poslovne rezultate. Ističu kako je u 2008. godini gubitak iznosio prihvatljivih 88,9 milijuna kuna, no u samo godinu dana on se udvostručio.

Na prezentaciji rezultata koja je nedavno održana u Vladi, direktor CA Ivan Mišetić prošlu je godinu okarakterizirao kao najtežu zbog krize civilnog zrakoplovstva, a što je rezultiralo padom broja putnika od šest i prihoda od 17 posto.

Bez subvencija davno bi bankrotirali

Prema planu poslovanja koji je Mišetić istom prilikom predstavio, Croatia Airlines bi u potpunosti bankrotirala da ju ne pomaže država svojim dotacijama i subvencijama. Kako bi spriječio da CA ode u još dublji minus, Mišetić očekuje od države da udvostruči subvencije. One su prošle godine za domaći promet iznosile 75 milijuna kuna, a ove godine očekuju 130 milijuna. Uz to očekuju i subvenciju od 46,4 milijuna kuna za turističku djelatnost.

Business.hr ističe i kako Mišetić računa da će se aktivirati državna jamstva za kredit koji Croatia Airlines ima kod Bayernische Landes Banke u iznosu od 165 milijuna kuna, što bi značilo da će otplatu tog kredita država preuzeti na sebe.

Kako bi se smanjili dodatni dugovi prema zračnim lukama, Mišetić je predložio da se oni pretvore u vlasničke udjele. Tako bi zračne luke za 75 milijuna kuna, koliko im CA duguje postale njen suvlasnik. Mišetić očekuje i da zračne luke smanje cijene svojih usluga prema CA, kako bi smanjili troškove od 14 milijuna kuna koji su na te usluge otpali u prošloj godini.

Pitanje privatizacije je i dalje otvoreno

Koliko je teška situacija u Croatia Airlinesu najbolje govori i namjera uprave CA o prodaji stanova u Zadru i Dubrovniku kojom bi mogli prikupiti dodatnih 4,3 milijuna kuna. No, to bi bila samo kap u moru dugova.

Uprava planirra i smanjiti plaće osoblju za pet posto kako bi smanjili troškove osoblja. Namjeravaju se zadužiti kod HPB-a za 100-150 milijuna, a u planu je i kratkoročni kredit od 33 milijuna kuna kod Zagrebačke banke.

No, i uz sve te planove, očekuje se da će Croatia Airlines ovu godinu završiti sa gubitkom od 110 milijuna kuna. Stoga je Mišetić Vladi predložio mjere rekstrukturiranja poput promjene strukture troškova te racionalizacije unutar vlastitog distribucijskog kanala.

Navodno je u Vladi bilo govora i o privatizaciji hrvatske zrakoplovne kompanije, za što bi se tek trebalo angažirati investicijske kuće. Pitanje je samo postoji li strateški partner koji bi bio zainteresiran preuzeti posrnulu zrakoplovnu kompaniju u vrijeme kada i veće zrakoplovne kompanije bilježe negativne rezultate.

Vezane vijesti

Udružuju se Croatia Airlines i Adria Airways?

Udružuju se Croatia Airlines i Adria Airways?

Hrvatski nacionalni prijevoznik Croatia Airlines i slovenski nacionalni prijevoznik Adria Airways mogli bi uskoro početi razgovore o udruživanju,… Više

Komentari

registracija
13/10/09

branimir, 31.03.10. 12:33

Kolike su plaće i kolika su primanja tih umišljenih managera- šminkera?


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika