05.03.2008. / 08:00

Autor: Ante Mihić

EKSKLUZIVNO

Svi noviteti ženevskog sajma automobila

Skupocjeni automobobili, lijepe hostese i puno glamura zaštitini su znak gotovo svakog štanda, ali ove godine kao da su proizvođači automobila odlučili dati priliku i manjim automobilima da pokušaju pronaći svoje mjesto na nemilosrdnom svjetskom i europskom tržištu

Na sajmu automobila u Ženevi i ove je godine predstavljeno puno novitetaNa sajmu automobila u Ženevi i ove je godine predstavljeno puno noviteta U Ženevi u Palexpo areni od 6. do 16. ožujka održat će se 78. međunarodni sajam automobila. Kao i prethodnih godina novinari, mediji i poslovni partneri imali su mogućnost posjetiti sajam dva dana prije svih, pa je tako i redakcija Nacionala prisustvovala novinarskim danima koji se održavaju 4. i 5. ožujka. Iako je u svijetu automobilizma vrlo teško sakriti neke stvari i većina modela te njihove slike pojave se na internet portalima i u medijima i prije službenih premijera, Ženeva je još jednom potvrdila da je auto industrija veliki magnet svima.

Na Ženevskom auto showu bit će 260 izlagača s oko 1000 svojih brandova koji će na površini od 77 500 m2 pokušati skrenuti pažnju na sebe i pokazati zašto su bolji od konkurencije. Skupocjeni automobobili, lijepe hostese i puno glamura zaštitini su znak gotovo svakog štanda, ali ove godine kao da su proizvođači automobila odlučili dati priliku i manjim automobilima da pokušaju pronaći svoje mjesto na nemilosrdnom svjetskom i europskom tržištu. Nova goriva, hibridna vozila, ekološka svijest provlače se već godinama kroz ovaj show, stoga ne čudi da i ove godine u Ženevi svaki proizvođač uz uobičajene modele predstavlja i novitete koji imaju manju emisiju Co2 koji koriste čišća goriva ili koja pokreću hibridni elektormotori.

U Ženevi će biti i 94 europske i svjetske premijere što je dovoljan pokazatelj da autoindustrija prati ekonomska zbivanja i da je i dalje jedna od vodećih gosodarskih grana svijeta. Kako je vrlo teško spomenuti sve premijere pokušat ćemo istaknuti one najzanimljivije i one koje su svojim performansom privukle novinare, ali i sve okupljene za prvog dana održavanja ovog sajma.

Lamborghini je predstavio novog Gallarda LP560-4, automobil koji svojim linijama i dalje ima prepoznatljiv stil, a koji će sa 560 KS sigurno privući sve one koji od automobila žele puno više od običnog vozila. Audi je sa svojim modelima oduševio i ovaj puta, pa tako su bile i svjetske premijere Audija Q7 sa V12 TDI motorom, A4 Avant, TT sa TDI motorom, A3 kabrioleta te R8 TDI Le Mans V12 sa 6.0 TDI motorom. Mercedes i BMW su velika konkurencija jedni drugima, pa stoga ni u ovom segmentu ne žele zaostajati jedni za drugima i dok je Mercedes predstavio prekrasni CLC te novu SL klasu, BMW ima novog SUV-a X6 te novi M3 cabrio model.

Volkswagen je imao svjetsku premijeru dugo očekivanog Scirocca koji je pokazao da su Volkswagenovi dizajneri izašli iz uobičajenih shema svojih automobila. To potvrđuje i Novi Passat Coupe koji će sigurno oduševiti sve ljubitelje Volkswagenovih automobila. Škoda ima novog Superba, Opel Agilu, Ford je imao svjetsku premijeru Fieste i Ford Focus Cabrioleta, dok je Mazda ovaj put više pažnje posvetila već predstavljenim modelima te najviše prostora dala Mazdi & karavan i konceptu Taiki.

Talijanski gigant Fiat predstavio je novog Fiorina, Alfa je imala svjetsku premijeru modela 8C Spider, a posebno dojmljiva bila je prezentacija nove Lancie Delte. Renault je predstavio već dobro znanog Koleosa, imao svjetsku premijeru Lagune Grandtour te izložio koncepte Laguna Coupea te vrlo lijepog Megan Coupea. Nissan je najviše prostora dao novom Muranu, koji je u Ženevi imao svoju svjetsku premijeru, a njihov koncept Pivo 2 još jednom se pokazao kao smjer u koje mbi mogla krenuti cjelokupna autoindustrija kada su mali automobili u pitanju. Honda je predstavila novog Accorda, Citroen C5 tourera te potpuno novog Berlinga, Volvo je najavio proboj na tržište sa preljepim modelom XC 60, a Peugeot sa 308 RCZ-om, a Toyota je sa malim IQ predstavila jedan od najmanjih automobila na tržištu.

Kao i uvijek Aston Martin, Bugatti, Bentley, Jaguar, Ferrari, Porshe, Spyker, Maybach, Masserati ali i mnogi drugi proizvođači posebna su priča ne samo Ženevskog nego svakog sajma, njihova ljepota, moć, dizajn status čine ih jednostavno drugačijima od drugih. Sajam su obilježili i mnogi koncepti koji bi tek s vremenom trebali postati automobili naše svakodnevnice, ali još će mnogo vremena proći do njihove stvarne realizacije i komercijalizacije. U Ženevi 40 godina salvi i Italdesign-Giugaro studio koji je mnogim autima dao prepoznatljiv izgled, a koji i nakon 40 godina i dalje oduševljavaju svjetsku automobilsku elitu. Ne sumnajmo da će sljedeć sajam biti bogatiji, glamurozniji, skuplji, ali svaka godina je i novi izazov autoindustriji i proizvođačima da pokažu koliko vrijede i da li su spremni slijediti svjetske trendove, biti bolji od konkurencije i ići u korak s najboljima.

Fotogalerija

  • Na sajmu automobila u Ženevi i ove je godine predstavljeno puno noviteta

Vezane vijesti

Električni automobil sve popularniji

Električni automobil sve popularniji

Sedamdeset i jedan posto Europljana zainteresiran je za električni automobil, a više od polovice njih namjerava ga kupiti, prema istraživanju ureda… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika