Objavljeno u Nacionalu br. 812, 2011-06-07

Autor: Ante Mihić

EKOAVANTURA NA ZELENI POGON

Električni Porsche za budućnost bez nafte

Automobil eRuf Roadster temelji se na modelu Porsche 911, pokreće ga šest Siemensovih baterija, postiže brzinu od 220 km/h, za punjenje mu treba od 6 do 8 sati, što je dovoljno za put od 200 kilometara

Jednostavno punjenje
Novinar Nacionala
isprobao je kako se puni eRUF i kako funkcionira spajanje automobila sa stanicom koja provodi
struju te postoje li ikakve komplikacije ili opasnosti tijekom punjenjaJednostavno punjenje Novinar Nacionala isprobao je kako se puni eRUF i kako funkcionira spajanje automobila sa stanicom koja provodi struju te postoje li ikakve komplikacije ili opasnosti tijekom punjenjaVoziti bilo koji model Porschea uvijek je izazov, pa čak i neka vrsta avanture, dok je vožnja Porschea na električni pogon povlastica. Najnoviji model eRuf Roadster, automobil vrhunskih performansi čiji motor koristi Siemensova “zelena” rješenja, projekt je nastao u suradnji Siemensa i tvrtke RUF Automobile koja je specijalizirana za modifikaciju automobila Porsche. RUF je tako instalirao sustav eDrive u dva demonstracijska vozila, eRuf Roadster, koji je baziran na modelu Porsche 911 Cabrio, te eRuf Stormster, baziran na modelu Cayenne.


Demonstracijsko vozilo eRuf Roadster temelji se na modelu Porsche 911, a pokreće ga šest Siemensovih baterija ili pogonskih sustava s maksimalnom snagom od čak 370 KS i zakretnim momentom motora od 920 Nm. Kao akumulatori u tom automobilu koriste se litij-ionske baterije tvrtke Gaia od kojih svaka ima kWh. Automobil koji pokreću samo baterije postiže maksimalnu brzinu od 220 km/h i od 0 do 100 km/h ubrzava za 7 sekundi. Naravno pitanje je kako napuniti baterije, koliko dugo se pune i kako u vlastitom domu napuniti baterije automobila. Tijekom demonstracije bila je pripremljena električna stanica na koju se prikopčao automobil da bi se vidjelo kako stvar funkcionira. Prema riječima Siemensovih i RUF-ovih stručnjaka, za punjenje treba od 6 do 8 sati, što je dovoljno da se prijeđe put od 150 do 200 kilometara, ovisno o načinu vožnje.

Zanimljiv podatak, pogotovo ako se takav automobil koristi za gradsku vožnju jer poslije ZA RAZLIKU od klasičnih automobila koji imaju spremnike u koje točimo gorivo, na eRUF Roadster se
priključuje struja s posebne stanice koja puni baterije
ovog vozilaZA RAZLIKU od klasičnih automobila koji imaju spremnike u koje točimo gorivo, na eRUF Roadster se priključuje struja s posebne stanice koja puni baterije ovog vozilapunjenje u vlastitom domu neće biti nikakav problem. Automobil ima prilično veliku masu, prije svega zbog baterija, ona iznosi 1750 kilograma, što je puno, ali se ne osjeća u vožnji. Unutrašnjost je također prilagođena samom automobilu, pa tako u svakom trenutku imate jasan pregled stanja baterije, prijeđenih kilometara, snage struje u baterijama i koliko je baterije preostalo, odnosno koliko kilometara se može proći. Osim pokretačke snage i ostali dijelovi automobila su na vrhunskoj razini, pa je tako eRuf Roadster opremljen keramičkim kočnim diskovima s prednje i stražnje strane, što vožnju čini još udobnijom i sigurnijom.

NARAVNO POSTAVLJA se pitanje kada će sve to zaživjeti i kada će električni automobili postati realnost. O tome je govorio Siemensov inženjer iz sektora energija iz Beča Peter Tschulik, koji je objasnio kako funkc ionira sustav pametnih mreža i što možemo očekivati kad je riječ o električnim automobilima. “Elektrifikacija vozila trenutačno se snažno promiče. Pokretačku silu tog trenda čine političari, elektroprivredna poduzeća i automobilska industrija. Glavni razlozi za ta kretanja su visoka razina ekološke prihvatljivosti i energetske učinkovitosti električnih vozila, sve veća nestašica sirovina i težnja obnovljivim energijama i radu vozila bez emisije CO2. Frost & Sullivan procjenjuju da će na europskim cestama do 2015. biti barem 250.000 električnih vozila. Savezno ministarstvo za zaštitu okoliša smatra da će do 2020. samo u Njemačkoj biti milijun električnih vozila”, rekao je Tschulik.

ERUF ROADSTER I NJEGOVA SVOJSTVA
svojevrsna su Siemensova vizija inovativnih, 'zelenih'
i energetski učinkovitih rješenja za održivu budućnost
u kojem će električni automobili zamijeniti vozila pokretana na benzinska i dizelska gorivaERUF ROADSTER I NJEGOVA SVOJSTVA svojevrsna su Siemensova vizija inovativnih, 'zelenih' i energetski učinkovitih rješenja za održivu budućnost u kojem će električni automobili zamijeniti vozila pokretana na benzinska i dizelska gorivaKAKO BI SE ELEKTROMOBILNOST mogla uspostaviti, smatra Tschulik, potrebno je dalje razvijati takozvane tehnologije pametnih mreža koje će, prema njegovim riječima, također biti nužne za omogućavanje integracije velikih količina obnovljive energije i brojnih decentraliziranih električnih generatora u mrežu. “U električnim vozilima budućnosti podaci će se razmjenjivati između sustava napajanja u samom automobilu, upravljačkog sustava elektroenergetske mreže, sustava upravljanja obračunskim podacima i sustava prometnih informacija. Kombiniranjem tih informacija omogućit će se čitav niz novih područja primjene poput uspostavljanja ravnoteže između potreba za energijom i dostupnosti energije. Pametna mreža ‘zna’ iz kojih izvora i koliko će se struje proizvesti u nekoliko sljedećih sati.

Na primjer, električna vozila mogu iskoristiti višak struje dobivene od energije vjetra koju nema tko potrošiti negdje drugdje umjesto da je crpe iz drugih izvora. Tako elektromobilnost zaista postaje ‘zelena’, a u isto vrijeme pridonosi stabilizaciji elektroenergetske mreže. Ekološki prihvatljivi električni automobili mogu se optimalno integrirati u pametne mreže: primjerice, automobili se mogu izravno uputiti na slobodne stanice za punjenje vozila električnom energijom”, rekao je Tschulik. Iz svega ovoga vidljivo je da automobili na struju imaju svoju budućnost te da će daljnjim razvojem, kada baterije postanu lakše i budu imale dulji vijek trajanja, ta vrsta vozila u potpunosti zasjeniti i nadvladati automobile pogonjene na dizelska i benzinska goriva.

Vezane vijesti

Umro Porsche koji je legendi dao oblik

Umro Porsche koji je legendi dao oblik

Prvi sin Ferrya Porschea je rođen 1935. u Stuttgartu i dobio je ime po svom djedu i kreatoru Bube, Ferdinandu. Makar je još kao dječak provodio mnogo… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika