Objavljeno u Nacionalu br. 839, 2011-12-13

Autor: Ilko Čulić

Koljač dubstepa miksa Doorse

Za dokumentarni projekt Re:Generation najtraženiji dubstep producent s preživjelim članovima Doorsa snimit će instrumentalnu electro-rock-dubstep pjesmu 'Breakin' a Sweat'

Sonny Moore je pravo ime DJ Skrillexa, koji je prije solo karijere bio pjevač u bendu From First To LastSonny Moore je pravo ime DJ Skrillexa, koji je prije solo karijere bio pjevač u bendu From First To LastPoslije smrti Jima Morrisona bljedunjavi albumi "Other Voices" i "Full Circle" pokazali su da The Doors neće moći nastaviti karijeru bez karizmatičnog pjevača koji je bio i ostao jedan od najjačih simbola psihodelične epohe. Ray Manzarek, Robby Krieger i John Densmore ipak se nisu odmah predali. Do 1974. tražili su zamjenu za Morrisona, a kao najizgledniji kandidat je nakon rasformiranja The Stoogesa spominjan Iggy Pop koji je u iščekivanju transfera već bio obojio kosu u crno. Formalnih zapreka nije bilo, jer su The Doors i The Stooges imali istog izdavača, ali smioni plan je ubrzo odbačen. Potpuno izbezumljeni Iggy Pop tih se dana povlačio po duševnim bolnicama i nikako nije mogao odigrati ulogu frontmana najvećeg američkog rock banda.


Na ceremoniji primanja The Doorsa u Rock 'n' Roll Hall Of Fame 1993. s njima je pjevao Eddie Wedder, a desetak godina kasnije Manzarek i Krieger krenuli su na turneju s Ianom Astburyem pod imenom The Doors Of 21st Century, što su sudskom tužbom zaustavili Densmore i Morrisonovi nasljednici. Početkom 2012. na tržištu će se pojaviti još jedno reizdanje genijalnog albuma "L.A. Woman", podebljano dosad nepoznatom pjesmom "She Smells So Nice" koju je negdje iskopao snimatelj i producent Bruce Botnick, ali mnoge ljubitelje The Doorsa više je zaintrigirala najava njihova iznenadnog ponovnog okupljanja zbog sudjelovanja u audio-vizualnom projektu Re:Generation. Akteri dokumentarca koji će premijerno biti prikazan u veljači najviđeniji su američki elektroničari uvučeni u kolaboracije s renomiranim predstavnicima drugih žanrova.

Za ovu prigodu udružili su se Mark Ronson i Erykah Badu, hip hopperi DJ Premier i Nas surađivali su s glazbenicima iz The Berklee Symphony Orchestra, The Crystal Method našli su se u studiju s legendom Motown soula Marthom Reeves, no sve ih je zasjenila kombinacija Skrillexa i The Doorsa u "Breakin' a Sweat", neobičnoj instrumentalnoj electro-rock-dubstep temi zaokruženoj s par vokalnih semplova. Mlađahni Skrillexovi fanovi možda će začuđeno gledati u trojicu rokerskih metuzalema jer Densmore i Krieger su danas 65-godišnjaci, a Manzarek je još deset godina stariji, ali puno veći upitnik stajat će nad glavama okorjelih pristaša The Doorsa. Tko je, dovraga, taj Skrillex? Isto pitanje su prije nekoliko mjeseci postavljali zapanjeni obožavatelji heavy metal sastava Korn, slušajući prve rezultate dubstep-metal fuzije snimljene sa Skrillexom za album "The Path Of Totality".

Odgovor je isti za sve koji su previdjeli njegovu naglu ekspanziju.
Skrillex je trenutačno najtraženiji dubstep producent na svijetu, a 2011. je definitivno bila njegova godina. Prije suradnje s The Doors i Korn bio je angažiran na remixevima za Black Eyed Peas, Lady GaGu i Snoop Dogga, dok je samostalnim mini albumom "Scary Monsters And Nice Sprites" upravo dobacio do tri nominacije za Grammy. Gledajući njegove fotke, svi koji su nakon pulskog festivala Outlook naučili ponešto o dubstepu brzo će zaključiti da se 23-godišnji Sonny Moore alias Skrillex zbog nečega ne uklapa u svijet najtvrđih ritmova i najdubljih bass frekvencija. Slika ih neće nimalo prevariti. Razvikani producent i DJ iz Los Angelesa započeo je karijeru još 2004. kao pjevač popularnog emo-rock banda From First To Last, s kojim je prije svog osamnaestog rođendana snimio dva albuma za prestižni punk label Epitaph. U to doba je odlazak na dubstep party bio skoro ekskluzivna engleska zabava, makar je jedan od najvažnijih protagonista londonskog dubstep undergrounda DJ Mala iz Digital Mystikza već početkom 2007. priredio nezaboravan nastup u zagrebačkom KSET-u.

Sonny je te godine napustio From First To Last i proveo još neko vrijeme na američkoj emo sceni kao solo izvođač, a zatim se pojavio u kalifornijskim klubovima pod pseudonimom Skrillex. Veliku premijeru dočekao je prošlog ljeta kad je na njegovim MySpace i Facebook stranicama aktiviran link za besplatan download prvog EP-ja "My Name Is Skrillex". Američkim tinejdžerima koji su uglavnom imali vrlo maglovitu predožbu o onome što su u Londonu zakuhali dubstep prvaci Benga, Skream, Hatcha i Digital Mystikz, te njihova najagilnija prezenterica Mary Anne Hobbes (BBC Radio 1), Skrillex je servirao brutalno agresivnu mješavinu takozvanog wobble-dubstep zvuka i electro-housea preuzetog od francuskih dancefloor hitmakera Daft Punk i Justice, a sve je začinio digitalno procesuiranim emo-hardcore riffovima. U samo godinu dana nametnuo se kao najtraženiji i najomiljeniji američki DJ, zvijezda najvećih open air festivala poput Coachelle i headliner grandioznih rave partyja za 80.000 ljudi, a probio se čak i do rock klubova na jugu koje su u širokom luku zaobišli i house i techno. U Europi je također postao jedan od najtraženijih elektroničara, ali istodobno i jedan od najomraženijih.

Čim ga je BBC uvrstio na popis najvećih glazbenih nada za sljedeću godinu, NME je njegov rad prokomentirao kao neandertalski pristup dubstepu, a slične uvrede pljušte sa svih strana, osobito po blogovima i forumima, jer su mnogi mladi Englezi uvjereni da je Skrillex unakazio njihovu glazbu. U tome vjerojatno ima barem malo istine, ali izvještaji s terena ipak idu njemu u prilog. Dubstep-metal album " The Path Of Totality", najavljen Korn vs. Skrillex singlovima "Get Up" i "Narcissistic Cannibal" napravio je kudikamo veći promet od pompozno najavljene kolaboracije Loua Reeda i Metallice. Što je u Skrillexu vidio stari Ray Manzarek, doznat ćemo za nekoliko mjeseci.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika