Objavljeno u Nacionalu br. 405, 2003-08-19

Autor: Vladimir Nišević

ORGANIZATOR DOMINGOVA KONCERTA O OPTUŽBAMA ZA PREVARU

'Optužuju nas da smo tiskali duple karte za Dominga: neka ih pokažu'

Željko Čabraja za Nacional govori o napadima da je prevario švedsku agenciju i zakinuo slavnog tenora ne isplativši dogovoreni honorar

Prema navodima agencije Viva art, Aplauz i Optima vita dužni su im 342.000 američkih dolara koliko iznosi Domingov honorarPrema navodima agencije Viva art, Aplauz i Optima vita dužni su im 342.000 američkih dolara koliko iznosi Domingov honorarAgencija Viva art, švedski organizator koncerta Placida Dominga u pulskoj areni, prošli je tjedan najavila sudsku tužbu protiv agencija Aplauz i udruge Optima vita hrvatskih promotora koncerta. Spor se vodi oko ne isplaćivanja honorara umjetniku. Prema navodima agencije Viva art, Aplauz i Optima vita dužni su im 342.000 američkih dolara koliko iznosi Domingov honorar. Oni tvrde da su Optima vita i Aplauz zatajili od njih točan broj prodanih ulaznica te prodavali duple ulaznice. Hrvatski promotori brane se tvrdnjom da su svoju obavezu izvršili, da je novac već uplaćen te da iako je riječ o manjem iznosu od onoga koji traže Šveđani, u pitanju je različito tumačenje ugovora. Najvjerojatnije će cijelu stvar riješiti sud koji će odlučiti tko je kome dužan. Domingo se još nije izjasnio o tome tko mu duguje honorar.

'Platili smo 207.500 USD za Domingov honorar: nismo niti trebali više jer koncert nije bio rasprodan, kako tvrdi Domingova švedska agencija' 'Šveđani su novinarima poslali prvu stranicu ugovora i zaboravili spomenuti da se u određenom postotku dijele svi dobici, ali i gubici koji su na kraju bili veći od očekivanih' NACIONAL: Koliki je točno iznos Aplauz uplatio na račun Viva arta? – Shodno svojim obavezama iz ugovora potpisanog s Viva artom, uplatili smo na njihov račun 205.000 američkih dolara, tako da nema govora o tome da je hrvatska strana ostala dužna honorar Domingu. Osim toga mi niti nemamo nikakav ugovor s Domingom nego jedino s Viva artom, a jesu li oni ostali dužni Domnigu, to ne znamo. Jedina sporna stavka je ta što Olsson Lass iz tvrtke Viva Art ne priznaje kako Arena nije bila rasprodana pa tako niječe podatak da je više od 2000 ulaznica ostalo neprodano pa niti dobit nije kakva se predviđala.

NACIONAL: Ako ste uplatili novac svom švedskom partneru, zbog čega se onda u medijima digla tolika buka i zašto Viva art najavljuje tužbu? – Naime, do 31. srpnja na račun švedske agencije koja je zastupala Dominga uplaćeno je nešto više od 207.500 dolara shodno ugovornim obavezama obiju strana. Švedski partner je u svojim medijskim nastupima zaboravio napomenuti da se zajednički dijeli dobit, ali i svi troškovi produkcije koji iznose više od 92.000 dolara. Nezadovoljstvo Šveđana, točnije Olssona Lassa izazvao je podatak kako je ostalo neprodanih oko 2000 ulaznica i on i njegova agencija krenuli su u agresivnu kampanju kroz medije protiv agencije Aplauz.

NACIONAL: Još uvijek ostaje nejasno zašto je švedski partner nezadovoljan brojem prodanih ulaznica. – Svi smo htjeli da bude prodano nešto više od 6500 ulaznica, ali to se nije dogodilo. Prvi put se u areni, kada je riječ o koncertima ozbiljne glazbe, montirala dodatna tribina s više od 1500 mjesta koja je ostala gotovo neprodana. Neprodan je ostao i određeni dio mjesta u parteru. Kada se našao na terenu, Olssonu se učinilo da je sve prodano, međutim obračun nakon koncerta na kojem Olsson iako je bio pozvan nije ostao pokazao je drugačiju situaciju. Napominjem da je Valter Kirsić, vlasnik tvrtke Lire Intersound koja je prodala 90 posto ulaznica, pozvao Olssona da ostane dva-tri dana u Puli i vidi koliko je ulaznica prodano, ali je ovaj to odbio i zahtijevao da mu se podaci pošalju faksom.

NACIONAL: Među ostalim spominje se i da ste tiskali duple ulaznice. – Možemo samo tražiti da nam netko pokaže te duple ulaznice, što smo rekli i Šveđanima, ali to se do danas nije dogodilo. Na početku koncerta došlo je do zabune pa se mislilo kako je Domingova supruga dobila duplu ulaznicu jer je netko sjedio na njenom mjestu. Poslije se ispostavilo da je njezina karta bila za parter prvi red lijevo, a ne desno kamo su je odvele hostese. Tu ulaznicu od gospođe Domingo posjedujem kao dokaz. Jedna od osnova naše tužbe protiv Viva arta bit će upravo plasiranje neistine o duplim ulaznicama.

NACIONAL: U sklopu napisa u medijima spominje se i drugi organizator iz Hrvatske, udruga Optima vita kao vaš paravan? – To uopće ne stoji. Udruga Optima vita potpisala je ugovor sa Šveđanima i postali su promotor koncerta jer su kao udruga oslobođeni plaćanja PDV-a. To je legalni način poslovanja i moram napomenuti kako bez Optime vite koncerta uopće ne bi bilo jer znamo koliki su troškovi organizacije jednog koncerta.

NACIONAL: U vašem demantiju upućenom Jutarnjem listu i HTV-u stoje i neke optužbe na račun Viva arta? – Nisu to optužbe nego činjenice. Naime, prema ugovoru Šveđani su se obvezali preko neke od hrvatskih marketinških agencija nabaviti sponzorski ugovor za koncert u visini 50.000 eura, što bi uvelike pokrilo troškove koncerta. To nisu učinili. Osim toga prodali su prava za izravni prijenos koncerta HTV-u, i to preko tvrtke Maz Concerts koja se prije uopće nije spominjala. O tom prijenosu Domingo ništa nije znao, što nam je potvrdila i njegova menadžerica Wies. Inače, najveći misterij u Puli je bio tko su Mark Zurevinsky i njegova tvrtka Maz Concerts. To pokazuje kako su Šveđani namjeravali taj iznos zatajiti ne samo od nas nego i od izvođača.

NACIONAL: Kako ste uopće došli u vezu s Viva artom? – Oni su nam ponudili organizaciju koncerta u terminu oko 30. srpnja nakon što su im propali pregovori s nekim drugim organizatorima iz Hrvatske. Pregovarali su sa zagrebačkim promotorom Vanjom Primorcem koji je prvo potvrdio koncert u Zagrebu za lipanj, pa ga onda otkazao. Nakon toga su ponudili koncert Histria festivalu iz Pule, koji su također prvo potvrdili pa otkazali koncert, a nakon toga obratili su se nama.

NACIONAL: Kažete kako vam najviše smeta odnos medija prema vama. – Novinar Jutarnjeg lista Branimir Pofuk, koji u protekle tri godine blati moje i ime agencije Aplauz nazivajući nas prevarantima, lažljivcima i tipovima sumnjiva morala, protiv kojega smo već podigli jednu tužbu, ni jednom nije razgovarao sa mnom o neodržanim koncertima u prošle tri godine, te zadnjim događanjima s Domingom, nego me je odmah napao. Jedino sam primio poruku na mobitel da mu se javim ako to želim, što smatram krajnje neprofesionalnim, a to i odražava strah od susreta sa mnom.

NACIONAL: Čini se malo nejasnim, ako ste po ugovoru švedskom partneru dužni uplatiti 342.000 dolara, zašto je onda uplaćeno samo 205.000 dolara? – Ukupni prihod koji se računao nakon prodaje ulaznica je 405.000 dolara, iako je i tu gospodin Olsson pokušao prikazati veću cifru uz pomoć netočnog odnosa dolara i kune pa je povećao taj iznos za 15.000 dolara. U biti važno je da se uračunava sva zarada, svi odbici, i onda se profit dijeli po ključu 80 posto Šveđanima, 20 posto nama. Spominjani iznos od 342.000 dolara projekcija je zarade u slučaju da su sve ulaznice prodane, što se nije dogodilo. Problem je što ugovor između Viva arta i Aplauza ima 11 stranica, Šveđani su novinarima poslali prvu stranicu ugovora i zaboravili spomenuti da se u određenom postotku dijele svi dobici, ali i gubici koji su na kraju bili veći od očekivanih.

NACIONAL: Vaša agencija je i prije prozivana po novinama zbog otkazanih koncerata? – Mi od toga ne bježimo. Najveći problem koji nam Jutarnji list i HTV uvijek predbacuju je Pavarotti koji je dva puta otkazao svoj koncert – jednom zbog bolesti i jednom zbog obiteljskih problema, tj. razvoda. Tu je i koncert milanske Scale prvotno ugovoren za travanj 2001. i sada prvi put u javnosti progovaram o tome. Menadžment milanske Scale ponudio nam je 2001. koncert za koji smo mi našli sponzora, PBZ, potvrdili termin nastupa 25. travnja u dvorani “Lisinski” nakon čega smo dobili kratki dopis da zbog problema sa sindikatima ne mogu nastupiti. Mi nikada to nismo iznijeli u javnost niti tražili odštetu ili prijetili sudom. Kada smo prošle godine napokon htjeli dovesti milansku Scalu u Zagreb, nakon što smo našli sponzore i agencije koje su prodavale ulaznice tri dana se kasnilo s uplatom i milanska Scala je beskompromisno otkazala koncert.

NACIONAL: Kroz novine se Aplauzu implicira da loše plaća svoje suradnike? – Svaka tvrtka ima svojih uspona i padova. Dugovi u Hrvatskoj nisu ništa novo, a nama razne tvrtke predvođene Zagreb osiguranjem duguju 500.000 eura. Imamo sve sudske presude u svoju korist, pa čak i dvije protiv Zagreb osiguranja, ali novac ne možemo naplatiti. Oko 40 posto potraživanja su pak naša dugovanja prema drugima. Tu je i spor sa slovenskim promotorom agencijom Matireya oko koncerta Natalie Dessay iz 2000. koji nikada nije održan, ali opet ne našom krivicom. Naime, od gospođe Cedell, agentice umjetnice, saznali smo da ona uopće nema termin za Zagreb. Istraga slovenskog MUP-a utvrdila je da je Matireya svjesno prevarila Aplauz uzevši nam novac. Ali recite vi meni tko bi s takvim poslovanjem još uvijek organizirao koncerte. Mi iza sebe imamo više od 50 koncerata. Zanimljivo je da Jutarnji list piše jedino o našim propustima, a nikada o našim uspjesima. Prije nekoliko godina otkazano je zbog nedovoljnog broja sponzora gostovanje milanske Scale i Mutija u Zagrebu, onda za novinara Jutarnjeg lista to uopće nije bila niti važna vijest, a o skandalu da i ne govorimo.
Zajednički nazivnik cijele priče jest lik koji na zagrebačkoj muzičkoj akademiji nije uspio diplomirati već više od jednog desetljeća, skrasivši se u Jutarnjem listu i potpomognut krilima jednog osamljenog zagrebačkog šišmiša želi uvjeriti hrvatsku javnost da postoje bolji i vjerodostojniji promotori glazbenih događanja, prije svega misleći na sebe same. Ali Aplauz ide dalje.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika