09.04.2008. / 11:10

Autor: Jelena Badovinac

Extra zona

Borut Mihalić: "Ja sam modni sveznadar"

Jedan od članova žirija "Hrvatskog top modela", stilist Borut Mihalić, za Extru priznaje da mu je moda opsesija još od najranijih dana te otkriva zašto svoju profesiju u Hrvatskoj opisuje kao Sizifov posao

Boruta Mihalića upoznala sam prije nekoliko godina dok je još kao stilist hodao po gradu skupljajući odjeću za neko snimanje. Bilo mi ga je uvijek drago sresti jer je iznimno duhovit, no uvijek sam se pitala, kome to on išta stilizira s obzirom na to kako sam izgleda. Danas je Borut Mihalić kreativni direktor "Victora", prvog našeg multibrend dućana, jedan je od članova žirija hrvatske inačice "Top modela" koji se odnedavno emitira na RTL-u, modni je urednik časopisa Joy i prema mnogima jedan od naših najboljih modnih znalaca. No, i dalje isto izgleda. Na intervju je došao u majici od sedam eura i cipelama, ili barem nečemu što nalikuje cipelama, od kojih su bolje i one sa skladišta vojnog rashoda. Silno se nasmijao kad sam mu to rekla pa se za Extrino snimanje preodjenuo.

EXTRA: S obzirom na to čime se bavite, nosite li vi ipak odjeću poznatih kreatora?
- Ma nosim, posebice su mi dragi japanski i belgijski kreatori jer su vrlo posebni, no ja naprosto nemam vremena nositi tu odjeću. Previše radim i većinom hodam u trapericama i jeftinim ležernim majicama. No to ne znači da ne volim dobar komad markirane odjeće. Uglavnom preferiram neobične stvari. Evo, recimo, sad na sebi imam traperice koje u svojem sastavu imaju 10 posto drveta. To su hlače iz kolekcije Acne jeans, branda koji je svojedobno nastao iz marketinške agencije. Htjeli su se na kraju godine zahvaliti svojim partnerima i svima su poslali traperice u koje su stavili i malo drveta. Danas imaju 500 prodajnih mjesta u svijetu i vrte velike svote novca.

EXTRA: Kako ste se našli u žiriju "Top modela"?
- Posve slučajno. Bila je to moja želja za nečim novim. Oduvijek sam volio eksperimentirati. Do sada sam se bavio gotovo svim poslovima koji u modi postoje. Navodno nas je bilo više u konkurenciji, no izabrali su mene. Zapravo, sve je počelo kad me nazvala jedna stara prijateljica kojoj sam svojedobno pomogao izabrati haljinu za vjenčanje, a koja je pomagala oko pokretanja "Top modela" u Hrvatskoj. Došao sam na razgovor i uopće nisam znao da me snimaju. To što su tako spontano snimili, presudilo je da me angažiraju.

EXTRA: Koliko se hrvatski "Top model" razlikuje, recimo, od američkog?
- Gledao sam samo njemački "Top model", a njemu je vrlo sličan jer cijela ekipa koja s Heidi Klum radi u Njemačkoj, radi i ovdje. "Top model" je vanjska produkcija i sve je vrlo profesionalno. No, bez obzira na tim koji radi na projektu, hrvatski "Top model" je poprilično drugačiji. Naprimjer, Nijemci ne mogu vjerovati da kad mi ovdje djevojci kažemo da ne ide dalje, da nema nikakve drame. U Njemačkoj djevojke plaču i potpuno su van sebe. Kod nas to nije show kakav su Nijemci očekivali jer su djevojke naprosto drugačijeg karaktera.

EXTRA: Radite kao modni urednik u časopisu Joy, kreativni ste direktor Victora, bavite se stiliziranjem, u žiriju ste "Top modela". Jesam li što zaboravila?
- Sjetit ću se tijekom intervjua. Ja sam modni sveznadar, no svjestan sam da još jako puno moram učiti. Kad sam ušao u svijet mode brzo sa zapamtio najvažniju stvar: što god ne znam pitam i nikada se ne pravim pametan jer uvijek ima ljudi koji znaju više od mene. I zato i danas upijam kao spužva svaki sitnicu. Da, zaboravili ste jednu stvar. Fasciniraju me parfemi. U posljednje dvije godine upoznao sam neke ljude koji se bave parfemima, a doveo sam i tri najtraženija nosa u svijetu parfema prošle godine u Hrvatsku. Prezentirali su svoje mirise putem "Victora". To su takozvani niche parfumski brandovi. Jedan od njih je bio i unuk Nine Ricci, Roman Juliette. Oni koji se bave parfemima znaju koliko je cijenjen. Želim da Hrvati prepoznaju brandove koji su jedinstveni u svijetu i nisu komercijalni. Prvo, kvaliteta im je previsoka da bi se proizvodili u velikim serijama, a drugo, do sada nisu bili prisutni na našem tržištu jer Hrvatska još uvijek nije najtraženija adresa u svijetu mode.

EXTRA: Kako izgleda posao jednog kreativnog direktora?
- Sam odabirem odjeću i odlučujem što će se nositi sljedeće sezone. Na neki način pokušavam nametnuti modni trend. Naručujem godinu dana unaprijed. Zahtjevan je to posao jer kod nas su manje-više svi stilisti i rade s postojećom odjećom u dućanima. A ovdje se kockaš i zapravo tu se vidi razumije li netko modu ili ne.

EXTRA: Čime se povodite kad birate kolekciju?
- Na temelju saznanja od prije, intuicije i modnog znanja. Ja to zovem "u potrazi za svetim gralom". Moda je alkemija i nikada ne znamo što će nam donijeti. Čini se da dosta dobro radim svoj posao jer sam već nekoliko puta dobio pozive drugih tvrtki koje me žele angažirati kao kreativnog direktora.

EXTRA: Koliko često posjećujete svjetske tjedne mode?
- Četiri puta godišnje odlazim u Pariz. Prije sam išao u Milano i London, no zbog obveza to više ne mogu. Obilazim showroomove gdje se prezentiraju kolekcije i biram ono što smatram da će se prodavati u Zagrebu. I to je zapravo najveći rizik jer kad jednom naručite, oni šivaju za vas. Nema više odustajanja.

EXTRA: Kad ste se počeli baviti modom?
- Prije petnaest godina. Posve slučajno. Bavio sam se veslanjem i zbog uzbuna nisam mogao odlaziti na treninge, a budući da sam stanovao blizu Midikena, počeo sam sve češće odlaziti tamo. Nešto kratko sam nosio revije, a onda sam radio s djecom i vodio tečajeve hodanja. Danas mi je drago kad se sjetim da sam recimo Mateju Pennavu ili Ljupku Gojić učio hodati. Ostao sam i danas dobar s obitelji Bangoura. Hamedova majka Fatima zove me svojim petim, jedinim bijelim sinom.

EXTRA: Koliko je meni poznato vi studirate pravo. Planirate li ga završiti?
- Pa mogao bih uskoro. Mojoj majci će se jako svidjeti ovo pitanje jer joj je životna želja da završim fakultet. Moda je bila moj hobi koji je prerastao u posao i životnu opsesiju. Izučavao sam malo povijest svjetskih dizajnera i mogu vam reći da ima dosta pravnika koji su bili vrhunski modni dizajneri. Recimo Balenciaga, Givenchy pa i sam Christian Dior.

EXTRA: Koliko ste zadovoljan djevojkama koje su se prijavile na "Top model"?
- Drago mi je da su ljudi vidjeli hrvatsku stvarnost. Naravno da se prijavilo svega i svačega. Jedna je imala šezdeset godina, recimo. Nemam favorita. Da imam, to bi bilo jako loše. Sa svima postupam jednako i prema svima imam isti odnos. Od nekih očekujem više i prema njima sam stroži jer znam da mogu.

EXTRA: Kako su vaši roditelji reagirali kad su shvatili da će im se sin baviti modom?
- Svi u obitelji su ili pravnici ili doktori. Mojoj mami je najveća želja da završim fakultet, no od prvog dana su mi bili podrška. Već od malih nogu sam pokazivao smisao za lijepo pa tako ni u ludilu nisam htio otići na dječji rođendan ako mi čarape nisu odgovarale cipelama i hlačama.

EXTRA: Koliko je po vama Hrvatska jaka na svjetskoj modnoj sceni?
- Kad u Francuskoj, recimo, biram kolekciju, to je njima jednako egzotično kao da sam s Kostarike. Činjenica jest da se stvari mijenjaju, no još uvijek nismo zemlja kojoj modne zemlje posvećuju veliku pažnju. Sjećam se, jednom su mi prilikom u Milanu nudili čizme koje imaju krzno u sebi, kao za veliki snijeg. Petnaest minuta sam nekoj budali u showroomu objašnjavao da smo mi geografski preko puta njih. Baviti se modom u Hrvatskoj čisti je robinhudovski posao.

EXTRA: Što mislite o hrvatskim kreatorima?
- Ima nekoliko stupnjeva dobrih kreatora. Ima onih koji su organizirani, ima onih koji imaju dobre modele. Ako se žele prezentirati na svjetsko tržište, moraju iza sebe imati mašineriju. Moda je vani ogroman biznis, a ne zafrkancija. Imamo odlične dizajnere, poput Branke Donassy, Tea Perića koji je napravio pametnu i dobru suradnju s Nedom Makjanić i tako. Ima dizajnera, no u modu treba još jako puno ulagati.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika