18.04.2008. / 11:06

Autor: Tanja Molvarec

RAT ZA GLEDANOST

Zbog "Farme" Nova TV sustiže HRT

Najviše problema s gledanošću ima drugi program HTV-a koji je u prva tri mjeseca ove godine zabilježio pad gledanosti veći od 52 posto u udarnom terminu

Komercijalna televizija Nova TV zabilježila je najveći porast u udarnom terminu od 19 do 23 sata prema rezultatima nezavisne agencije AGB Nielsen za prvi kvartal 2008. godine, piše Jutarnji list.

Godine ulaganja u program Novoj TV su se očito isplatile ako usporedimo podatke od prošle godine kada je u prva tri mjeseca ta televizija imala 20,o7 posto udjela u gledanosti dok je u prvom kvartalu ove godine tzv. share (udio gledanosti u koji ulaze svi koji su u tom trenu gledali neki tv program) iznosio 23,54 posto.

Porast je zabilježila i RTL televizija ostvarivši 23,31 posto sharea. Nasuprot komercijalnim televizijama, HRT je doživio pad gledanosti od siječnja do ožujka u odnosu na prošlu godinu. Ipak, njihov prvi program i dalje ima najveći share od 31.97 posto u prvom kvartalu 2008. Najviše problema HTV-ovci imaju sa svojim drugim programom. Prije otprilike dvije godine, na Prisavlju je donesena odluka da taj program bude prilagođen mladoj publici, pa se u jednom periodu i gledanost povećala. Međutim ne zadugo jer je već u prva tri mjeseca ove godine zabilježen pad gledanosti veći od 52 posto u udarnom terminu.

RTL je unatoč povećanju gledanosti napravio neke poteze koji su zbunili gledatelje poput prijevremenog prekidanja "Celebritiy Big Brothera", a zatim nakon samo tri epizode i visokobudžetnu političku seriju Urota. Sve su to projekti koji su RTL-u trebali donijeti uspjeh ali su samo rezultirali padom gledanosti. Iako se radi o padu za malih 1.3 posto to je bilo dovoljno da ta televizija izgubi drugu poziciju na tržištu koju je imala gotovo četiri godine.

Nova TV je svojim odabirom showova "Farma" i "Ne zaboravi stihove" napravila dobar i isplativ potez. "Farma" je već nekoliko tjedana na drugom mjestu po gledanosti iza HTV-ova dnevnika. Dobar odabir emisija i filmova tijekom dana pokazuje i činjenica da u tom periodu ima 20,59 sharea.

Najveći aduti javne televizije su licencni show "Zvijezde pjevaju", i nova domaća humoristična serija "Stipe u gostima" koja je postigla zavidne rezultate. Nije zakazala ni zamjena "Milijunašu", kviz "1 protiv 100".

Šefove komercijalnih televizija najviše zanimaju rezultati gledanosti populacije od 18 do 49 godina jer su oni ciljana skupina. Komercijalne televizije, za razliku od HTV-a koji naplaćuje pristojbu, žive isključivo od reklama. U prva dva mjeseca ove godine brojke su bile na strani RTL-a jer su u udarnom terminu ostvarili 28,76 posto sharea u ciljnoj skupini od 18 do 49 godina.

Stanje na Novoj TV je do ožujka bilo lošije od RTL-a jer je do tada Nova imala 22,48 posto udjela u gledanosti tijekom cijelog dana, dok je RTL imao 27,37 posto. No s početkom "Farme" gledanost je skočila za čak 63 posto no nije uspjela ostvariti bolji rezultat tijekom cijelog dana.



Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika