22.05.2008. / 09:25

Autor: Tanja Molvarec

Reality show

Najbizarniji svjetski reality

Većina reality showa današnjice nastoji potaknuti emocije poput ljutnje ili zgražanja

„Svijet je danas pozornica više nego ikada“, riječi su Dore Friedman, umjetnice koja je i sam pokrenula jedan reality show u kojem je snimala ljude na Manhattanu dok su šetali gradom i pjevušili. Poslovni ljudi, majke, djeca, vozači taksija, turisti-svi su bili uključeni u projekt koji je stvorio neočekivani mjuzikl.

Ipak, većina reality showa današnjice nastoji potaknuti emocije poput ljutnje ili zgražanja a u tome je najviše uspio nizozemski show u kojem je smrtno bolesna žena morala odlučiti kome će donirati svoj bubreg. Televizijska postaja BNN pokrenula je show koji je dignuo na noge cijelu Nizozemsku ali i svijet. 37-godišnja žena morala je, u razgovoru s članovima obitelji i prijatelja kandidata, odlučiti kome će donirati bubreg. Osude su stizale sa svih strana pogotovo nakon što je u javnost procurila vijest da žena koja je trebala odlučiti kome će donirati svoj organ, zapravo uopće nije bila bolesna. I ona i troje kandidata bili su unajmljeni glumci. Iz televizijske postaje koja je pokrenula show objasnili su da su htjeli samo ukazati na problem nedostatka organa u Nizozemskoj. Međutim, to nije oslobodilo nizozemska veleposlanstva od mnoštva pisama ogorčenih i šokiranih gledatelja.

Nešto uspješniji reality show ali ništa manje neobičan započeo je u Nizozemskoj 2006. godine pod nazivom „Miss Ability“. Riječ je o svojevrsnom izboru za miss ali onom u kojem su glavne protagonistice- invalidi. Naime, 12 žena s tjelesnim hendikepom, među kojima je i jedna bez noge i jedna u invalidskim kolicima, prolaze postupak uobičajen za izbor za miss. Da nijedna od natjecateljica ne bi doživjela poniženje pobrinula se i voditeljica Heather Mills, bivša supruga Paula McCartneya koja je i sam invalid. Show je dobro prihvaćen od strane publike a za otkup licence zainteresirale su se britanske, francuske, njemačke i američke televizijske kuće.

Ni SAD ne zaostaju za bizarnim reality showovima što su i pokazali emitiravši „Kid Nation“, show u kojem 40-ero djece u dobi od osam do petnaest godina boravi u napuštenom rudniku. Televizija CBS 19. rujna prošle godine počela je prikazivati djecu tijekom njihova boravka u rudniku u Novom Meksiku gdje su bila prepuštena sama sebi, bez prisustva roditelja uz čiji su pristanak i sudjelovali u showu. Natjecatelji su tijekom 40 dana boravka sami sebi lovili životinje za hranu, gradili bunar i čistili toalet. Gledatelje je posebno šokiralo kada se jedno dijete opeklo vrućim uljem dok je pripremalo hranu a jedan osmogodišnjak vikao da njemu nije mjesto ovdje i da želi mamu i tatu. U CBS-u nisu vidjeli ništa sporno u emisiji koju su najavljivali kao „izvrsnu emisiju koja uči djecu kako se osamostaliti i naučiti raditi sami sve ono što roditelji inače rade za njih“. Televizija CBS se, prije prikazivanja showa osigurala od bilo kakvih nesreća ili čak neželjenih trudnoća koje se djeci mogu dogoditi potpisavši poseban ugovor s roditeljima. Među ostalima, u jednom dijelu stoji da ni djeca ni roditelji ne smiju davati nikakve izjave najmanje tri godine nakon emitiranja emisije jer će u protivnom morati platiti kaznu od pet milijuna dolara.

Ljubavni odnosi osoba biseksualne orijentacije poslužili su kao ideja za još jedan reality show pod nazivom „A Shot At Love With Tila Tequila“ koji je pokrenuo MTV. Azijatkinja Tila Nguyen morala je u ovom showu izabrati jednog muškarca ili ženu od ukupno njih 32 s kojim ili s kojom će biti u ljubavnoj vezi. Njihova nadmetanja i ljubovanja gledali su milijuni gledatelja u dobi od 18 do 34 godina. Jedan od natjecatelja, koji je zbog toga što je bio eliminiran izazavo tučnjavu, radi kao profesor u jednoj srednjoj školi. Kasnije se ispostavilo da je show bio lažan jer je Tila Nguyen imala u vrijeme snimanja dečka i nije imala biseksualne sklonosti.

Gledatelji željni erotike došli su na svoje u showu pod nazivom „Americas Next Porno Star“ (Američka porno zvijezda) u kojem se 12 natjecateljica borilo za glavne nagrade -novčanu nagradu od deset tisuća dolara i ulogu u porno filmu. Gledatelji su mogli vidjeti natjecateljice kako se ljube ili pak sudjeluju u natjecanju u plesu u krilu.

U Velikoj Britaniji su, između ostalog, problem pretilosti kod djece pokušali riješiti relaity showom pod nazivom „Mogu li debeli tinejdžeri loviti“? Riječ je o showu britanske televizije BBC3 u kojem je deset pretilih dječaka i djevojčica boravilo u prašumama Bornea a društvo im je radilo pleme Iban. Napustivši udobnost doma, djeca su se morala prilagoditi životu u prašumi a pleme ih je dočekalo tako što je pred njima zaklalo svinju. Kada se jedna djevojka sažalila nad životinjom nutricionistkinja joj je odgovorila da se tako radi slanina. Kandidati su morali, ako su htjeli jest piletinu,sami ubiti kokoš i skuhati je a čokolade i hamburgere zamijenili su crvima, žabama i papratima. Neki psiholozi su ovaj show ocijenili kao dobrim iskustvom za djecu jer bi ih ono doista moglo promijeniti.

Zapitajte se kada ćete idući put kupiti robu s etiketom Made in China od kuda je stigla“, najava je showa Dress for Less. U Londonu će 15 ljubitelja jeftinih komada odjeća iskusiti život ruku koje danonoćno, uz minimalac i nerijetko u jezivim uvjetima, proizvode odjeću koja se onda prodaje po niskoj cijeni. Kandidati će raditi 60 sati tjedno za 15 penija pa tko dulje izdrži. „Obožavam pristupačnu odjeću ali dovodim u pitanje stvarnu cijenu majice za 20 kuna i haljine za 80 kuna. Htjela sam iskusiti stvarnost rada u azijskim tvornicama koje opskrbljuju našu maloprodaju i bilo je to iskustvo koje mi je otvorilo oči“, rekla je Alexa Chung koja je pokrenula show koji će biti prikazan na britanskom Channel 4.

U Francuskoj se svojevremeno prikazivao reality show „Loft Story“. Šest parova je zajedno živjelo u istoj kući deset tjedana a gledatelji su nerijetko imali priliku svjedočiti njihovim svađama, međusobnim udvaranjima a nerijetko i necenzuriranim spolnim odnosima. Pobjednički par dobio je 407 tisuća dolara. Kuća u kojoj su živjeli dana im je također kao nagrada ali tek nakon što su kamere još šest mjeseci zavirivale u kutove njihovog doma.

Nijemci su pak došli na originalnu ideju kako potaknuti razgovore na temu plodnosti. Producentska kuća Endemol odlučila je pokrenuti show pod nazivom „Utrka spermija“ kojem je svrha pronaći najplodnijeg čovjeka. Emisija će pratiti 12 natjecatelja koji će dati donacije u banku sperme. Zamrznuta sperma potom će se prebaciti u studio a pobjednika će proglasiti skupina doktora koja uključuje ginekoliga, androloga i urologa. Optužbe o neetičnosti showa odbacio je Boris Brandt, voditelj producentske kuće Endemol.„Glavna nagrada natjecanja je Porsche a ne beba. To je zapravo znanstveni program a tema plodnosti u Njemačkoj je sada vrlo značajna“ , rekao je Brandt. Dodaje da u showu neće biti začeća.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika