12.03.2009. / 16:20

Autor: Ante Mihić

Frajer za volanom: Yaris nije samo za žene

Naš kolumnist Ante Mihić iduća će tri mjeseca voziti jedan od Toyotinih manjih automobila, a čim je sjeo u njega shvatio je da ne postoje muški i ženski auti, već samo dobri i loši, a Yaris pripada među najbolje

Znam, kada vidite da sam ovaj put odlučio pisati o Toyoti Yaris sigurno ćete se zapitati kakav je to "frajer" u ženskom automobilu. Mnogo puta čuo sam priču o ženskim automobilima, o malim vozilima namijenjenim ženama, pa do onih priča o ženama kao lošim vozačima. Vjerujem da smo već odavno prerasli takvu vrstu stereotipa da su žene loše vozači i da su automobil manjih dimenzija namijenjeni uglavnom ženama. Danas se žene voze u velikim automobilima, voze rally utrke, a vjerujem da bi ih u budućnosti mogli vidjeti i u bolidima Formule 1.

Ali da se vratim na početak priče o frajeru i Toyoti Yaris. Već kada sam prvi put ušao u dvorište redakcije naišao sam na podsmjehujuće komentare da je Yaris premalen automobil za mene i da u mnoštvu velikih testni vozila u ovom izgledam prilično smiješno. Nisam se dao isprovocirati jer Toyota mi je jedn od dražih automobilskih marki, a sada i Yaris jedan od omiljenijih automobila. Slažem se, nikada ovaj automobil neće imati karizmu poput nekih većih modela, neće pucati od snage poput sportskih bolida, ali u gradskim gužvama, Yaris će uvijek u mojim razmišljanjima imati prednost.

Yarisa za razliku od ostalih automobila neću voziti samo tjedan dana jer sam u suradnji sa Toyotom Hrvatske uspio dogovoriti suradnju na tri mjeseca, a vjerujem da će suradnja trajati još i duže. Ali da se vratim na automobil jer smatram da je u ovom tekstu to ipak najvažnija stavka. Toyotu Yaris koju ćemo testirati naredna tri mjeseca pokreće, za ovaj automobil prilično jaki 1,3 benzinski dual VVT-i agregat sa 101 KS. U odnosu na sve snažnije motore možda ovo izgleda malo, ali za Yaris je ovo odličan motor, koji ima odlična ubrzanja, maksimalnu brzinu od 175 km/h i prosječnu potrošnju od samo 6,2 litre na 100 kilometara.

Svakako bih spomenuo da Yaris koji vozimo ima odlični novi Stop&Start sustav kako bi se još više smanjila potrošnja i emisije štetnih plinova. Kada se Yaris zaustavi, sustav gasi motor kada se ručica mjenjača prebaci u neutralni položaj i pusti se papučica spojke, te se na taj način smanjuje potrošnja goriva. Motor će se ponovo upaliti kada se istovremeno pritisne papučica kvačila i pusti papučica kočnice. Trenutno kretanje je moguće zbog stalno aktiviranog mehanizma zupčanika. Spoj startera i pogona motora nije izveden preko pogonskog remenja - tako da nema ograničenja momenta cijelog sustava, bilo da se radi o toplom ili hladnom vremenu.

"Moj" Yaris opremljen je i vrlo bogatim paketom opreme sport što je podiglo sveukupnu ocjenu o ovom automobilu. Tako je unutra novi dizajn tkanina - s opcijom poznatom kao "Ash Brown". Središnja konzola je sada napravljena u stilskoj crnoj boji, dok su ručne kontrole grijača izbočenije što uvelike olakšava njihovu upotrebu. Srebrni premaz je nanesen oko središnje konzole, mjenjača i upravljača što automobilu daje dozu atraktivnosti, a kromirani detalji za bočne ventilacijske otvore, unutrašnje kvake vrata i gumb ručne parkirne kočnice poseban šarm malom automobilu ppout Yarisa.

Cijena, prava sitnica. Za Yarisa kakav ja vozim morat će te izdvojiti 114 000 kuna što je vrlo prihvatljiva cijena za automobil koji je već nekoliko godina jedan od najprodavanijih, ali i najpouzdanijih autmobila u svojoj klasi. Zanemarite komentare i testirajte novi Yaris tek tada će te se uvjeriti o čemu sam pisao i kakva je stvarna vrijednost i kvaliteta ovog automobila.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika