Objavljeno u Nacionalu br. 727, 2009-10-20

Autor: Jelena Badovinac

Hit-kreatorica hrvatske modne scene

Majstorica profinjene ženstvenosti

Elegantne kreacije iz modne linije A'Marie, iza koje stoji 30-godišnja Zagrepčanka Anamarija Brkić Višnjić, postale su statusni simbol modno osviještenih Hrvatica

MODNI BRAND A'MARIE Anamarija Brkić Višnjić ove je godine svoj prodajni salon preselila u Gundulićevu ulicu, a u njemu će sljedeći tjedan predstaviti i svoju novu kolekciju za sezonu jesen/zima 2009./2010MODNI BRAND A'MARIE Anamarija Brkić Višnjić ove je godine svoj prodajni salon preselila u Gundulićevu ulicu, a u njemu će sljedeći tjedan predstaviti i svoju novu kolekciju za sezonu jesen/zima 2009./2010Dizajnerica Anamarija Brkić Višnjić, poznata po svojoj modnoj liniji A'Marie, postala je svojevrsni modni imperativ među Hrvaticama. Njezini modeli u posljednje su dvije godine statusni simbol mnogih intelektualki i javnih osoba, a nositi A'Marie danas je jako "in". Njezinu odjeću mnoge žene drže u onom "posebnom" dijelu ormara koji svaka žena ima jer to ipak nije odjeća za svaki dan. Nositi A'Marie, znači nositi unikatno i ne razmišljati ima li još netko isti odjevni predmet. Odnosno, accessoires, jer A'Marie u svojoj kolekciji nudi i nakit od poludragog kamenja, torbe izrađene od krokodilske ili pak kože pitona, remenje, a od ovog ljeta i naočale koje je kreirala za Ghetaldus čime je ultimativno dokazala da je trenutačno najtraženiji hrvatski kreator. Da je uspjela svoju odjevnu liniju dovesti na modni nivo kakav danas u Hrvatskoj uživaju samo svjetske modne marke govori i činjenica da je u ožujku ove godine preselila svoj prodajni salon na jednu od najboljih lokacija u Zagrebu, Gundulićevu ulicu.


Njezina dvorišna trgovina u Teslinoj ulici, samo nekoliko stotina metara udaljena od novog dućana, u kojoj je bila posljednjih sedam godina, postala je mala za sve klijentice koje si žele priuštiti odjeću s njenim potpisom. Atraktivno i minimalistički uređen novi prodajni salon od sedamdesetak kvadrata, u kojem će sljedeći tjedan dizajnerica predstaviti i novu kolekciju za jesen-zimu 2009.-2010., nalazi se tik do svjetski brendiranih dućana Max Mare i Escade. Po uzoru na svjetske metropole u kojima već desetljećima postoje ulice u kojima se isključivo nalaze ekskluzivni dućni i Gundulićeva bi se uskoro mogla razviti barem djelomično u nešto poput londonskog Bond Streeta ili bečke Kärtner Strasse, gdje bi se uz već etablirane svjetske marke A'Marie možda mogao pridružiti još poneki hrvatski kreator.

Ivana Husar Mlinac na Runjićevim večerima 2009. godine pojavila se u zelenoj svilenoj haljini A'MarieIvana Husar Mlinac na Runjićevim večerima 2009. godine pojavila se u zelenoj svilenoj haljini A'MarieŽena koja kupuje odjeću 30-godišnje dizajnerice gotovo da ne pita za cijenu. Njezini modeli sigurno pripadaju kategoriji skupljih odjevnih predmeta, no ona sama tvrdi da svaki komad odjeće to apsolutno zaslužuje. "Mislim da su cijene realne jer je svaki komad unikatan i izrađen od vrlo kvalitetnih materijala koje uglavnom kupujem u inozemstvu. Prilikom samog odabira tkanine prvenstveno vodim računa o vrhunskoj kvaliteti a tako i kod izrade prioritet dajem vizualnom dojmu što u većini slučajeva zahtijeva veću potrošnju tkanine kao i velik broj radnih sati što naravno rezultira većim ukupnim troškovima samog proizvodnog procesa. Naše su kolekcije vrlo ženstvene i voluminozne", kazala je.
Za Anamariju Brkić Višnjić specifično je da baš nikada nije izišla u susret nekoj javnoj osobi i posudila joj haljinu za javni događaj. Postavila je strogo pravilo da se odjeća nikome ne posuđuje, odnosno isključivo se prodaje. Odjevni predmet ne izlazi iz salona ako nije u rukama kupca ili pak na ekskluzivnim snimanjima.

Posuđivanje haljina za javne nastupe ne preferiram jer odjevni predmet nakon nošenja i čišćenja više nije nov. Stavljanje takve odjeće u ponovnu prodaju ne uklapa se u moj način rada. Svaka stvar koju dizajniram namijenjena je samo jednoj osobi - naglasila je dizajnerica čija je priča o uspjehu pomalo netipična. Iako je još kao dijete voljela crtati i izrađivati odjeću i genetski je, kao kći zagrebačkog zlatara, imala predispozicije za umjetnički rad. No, umjesto dizajna upisala je Pravni fakultet. Na sreću po hrvatsku modnu industriju, ubrzo se ipak prihvatila kreiranja, a u javnosti je manje poznat podatak da je svoj uspjeh počela graditi na dizajniranju nakita, a tek kasnije odjeće.

"Odlaskom na Pravni fakultet odabrala sam ulagati u svoje obrazovanje i stavila kreativnost u drugi plan, no u 23. godini skupila sam hrabrosti da pokrenem vlastiti posao. Krenula sam s malim dućanom nakita i zapravo željela vidjeti koliko to sve uopće ima smisla. Već u prvih nekoliko mjeseci pokazalo se da su klijenti vrlo zainteresirani i tad sam napravila nešto što u ovim godinama ne bih. Odlučila sam s malo zarađenog kapitala od nakita kreirati i odjevnu liniju i sve što sam prodala, ulagala sam u nove materijale. Bila sam spremna na rizik i nisam puno razmišljala. Iz današnje perspektive čini mi se to vrlo hrabrim.
Anamarija Brkić Višnjić je prvo otvorila svoj vlastiti showroom kako bi klijenti imali individualniji pristup, a tek naknadno počela je stvarati i A'Marie brand, danas vrlo jak. Medijsku eksponiranost može djelomično zahvaliti i Viktoru Dragi koji je paralelno s njenim pojavljivanjem na tržištu započeo Cro-Á-Porter, modnu priču namijenjenu mladim kreatorima. U sedam godina svojeg rada Anamarija Brkić Višnjić kolekcijama se vrlo strogo držala nekih načela. Modeli su prvenstveno izuzetno ženstveni, ležerni i nosivi, a od tkanina preferira finu svilu, kašmir, vunu, lan i pamuk.

"Moje klijentice su uglavnom žene posebnog senzibiliteta koje znaju prepoznati odjeću te cijene kombinaciju finih materijala, tehnike i dizajna. Pastelne boje i efekt fluidnosti su zasigurno glavno obilježje, ali i izvrsna osnova na kojoj žene mogu kombinirati drugu odjeću i modne dodatke. Ono što želim svakoj svojoj klijentici pružiti jest sigurnost u odjeću koja nije namijenjena da bude sezonski hit već vječni dio u ormaru. Iskreno, prilično mi je teško raditi nove kolekcije. Kad trebam početi nove radove, nastane velika praznina jer imam osjećj da sam već sve napravila. Bude mi izuzetno teško dok ne odradim nekoliko probnih uzoraka i dok ne vidim koja ideja ima smisla. Srećom, imam odličan tim suradnika koji poznaju konstrukciju jer ja ipak nisam školovani dizajner, ali znam što je izvedivo, a što ne, a oni znaju odlično pretočiti moje ideje u djelo."

Doris Dragović odabrala je kreaciju A'Marie za
Splitski festival 2008. godineDoris Dragović odabrala je kreaciju A'Marie za Splitski festival 2008. godinePrema njezinu mišljenju hrvatska je modna scena još uvijek u razvojnoj fazi i ono što joj je najpotrebnije je svakako industrijska osnova i potpora institucija, koje zasad nema. Hrvatski su dizajneri, tvrdi, prepušteni sami sebi i uz veliki trud i ulaganja pokušavaju opstati na tržištu.
"Mislim da je upravo to ono najžalosnije u cijeloj priči. Ideje i talenti su tu, a podrška i realizacija kaskaju. Malo je dizajnera koji svu svoju snagu žele ulagati u promišljanje razvitka branda, a to je najteži posao jer se sami moramo brinuti za apsolutno sve faze poslovanja. Na koncu se dogodi da sami postanemo svoji menadžeri, uz to što smo i dizajneri. To je težak teret ", zaključila je.

U svojem je dizajnu prva od hrvatskih kreatora otišla i korak dalje i prošlog ljeta za optičku tvrtku Ghetaldus dizajnirala sunčane naočale i okvire za dioptrijske naočale, a zaštitno lice reklamne kampanje bila je Tanja Dragović Ivanišević. Njihova cijena nije puno niža od konkurentskih svjetskih brandova, no čini se da to nije bila prepreka za kupce koji su odjevne predmete sad upotpunili i naočalama.
"To je bio zahtjevan posao i provela sam jako puno vremena u njihovoj tvornici kako bih što više naučila o proizvodnji. Ujedno, povjerenje koje su mi dali bila je i velika nagrada za moj rad. Voljela bih u budućnosti raditi i dalje na sličnim projektima i veselilo bi me kad bih, primjerice, dobila ponudu dizajnirati cipele za neku tvrtku.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika