23.04.2010. / 18:08

Autor: Milan Pavlinović

Zakulisne igre i država ubijaju alternativu: Zagreb postao siromašniji za dva festivala

Nakon desetak godina i stotine koncerta u KSETU i SC- u, u Zagrebu se više neće održavati NO Jazz a posljednje Žedno uho počinje u ponedjeljak, 26. travnja

"Meni je poanta priče da radim program bez zakulisnih igara i podilaženja bilo kakvim političkim opcijama. Trenutno sam u poziciji u kojoj mi nema smisla raditi festival na takav način. Ako institucije to ne prepoznaju, ja ću pokušati naći nekoga tko hoće. Pokušat ću organizirati festival tako da funkcionira neovisno o novcu poreznih obveznika. U Zagrebu postoje barem tri festivala većeg formata s kojima se ne želim natjecati. Ono što bih ja pokušao organizirati trenutno nema svoje mjesto u Zagrebu. Procijenio sam da bi najbolje bilo, nakon ovogodišnjeg izdanja Žednog uha, sve preseliti u Šibenik", rekao je nedavno za internetsku stranicu kulturpunkt.hr Mate Škugor, organizator glazbenih festivala NO Jazz i Žedno uho u Studentskom centru. Nakon desetak godina i stotine koncerta u KSETU i SC- u, u Zagrebu se više neće održavati NO Jazz a posljednje Žedno uho počinje u ponedjeljak, 26. travnja.

Ministarstvo kulture i zagrebački Ured za kulturu srezali su financije za oba festivala. U natječaju za financijska sredstva Vijeće za nove medijske kulture festival No Jazz je prebacio na drugo vijeće, Vijeće za glazbu, glazbeno-scenske i plesne umjetnosti, ne razmišljajući da taj projekt možda ne zadovoljava kriterije tog drugog vijeća. Naravno da njih projekt uopće nije zanimao jer nije zadovoljavao kriterije. Objašnjenje je bilo da nisu bili navedeni izvođači, što je nemoguće napraviti mjesecima unaprijed za takvu vrstu festivala.

S druge strane, Ured za kulturu i njihov šef Duško Ljuština nisu dirali proračun Zagreb Jazz Festivala i Jazzarele, koji imaju velike sponzore i visoke cijene karata.

"Ljuštini se svidjela priča oko Zagreb Jazz Festivala kao nečeg lijepog i velikog. Jazz je velik, jazz je kultura, mi smo alternativa, ono čemu se daju mrvice. Nije računao pritom da se, što se statusa izvođača tiče, na neki način radi o istim stvarima", rekao je Škugor za kulturpunkt.

Festivali poput NO Jazza prodajom ulaznica ne pokrivaju više od 25 posto troškova, a Škugor je postigao i 40 posto, koji se i pita "gdje je smisao festivala koji živi isključivo od donacija poreznih obveznika?". Godine 2008. festival je rasprodao sve koncerte, a sljedeće godine maknute su stolice iz Teatra &TD pa se kapacitet dvorane s 230 mjesta povećao na 350 mjesta. I u krizno vrijeme festivali su bilježili rast i ovisno od projekta do projekta posjećenosti je bila veća od 30 do 50 posto.

Škugor spominje i još jednu zanimljivu stvar u kojoj se vidi da osim što nije imao potporu političkih struja, da je dio alternativne scene kojoj pripada radio protiv njegovih projekata. Godine 2008. vijeće je htjelo dati oko 400 tisuća kuna za festivale, ali je "netko s nezavisne scene odlučio da bi se ta potpora trebala smanjiti na 250 tisuća kuna".

"To je bilo organizirano zato da veliki novac ne bi odlazio u Studentski centar jer se onda gubi smisao osnivanja novog centra za nezavisnu kulturu", rekao je Škugor i otkrio zakulisne osobne interese i sukobe na alternativnoj kulturnoj sceni Zagreba.

Vezane vijesti

Hrvatska i Zagreb potiču nerad u kulturi

Hrvatska i Zagreb potiču nerad u kulturi

Iste frizure kao i u studentskim danima, istog neobaveznog izgleda, ali i istog pristupa poslu, Mate Škugor danas na čelu je jednog od najvećih, ali… Više

Komentari

registracija
18/2/10

endimion, 23.04.10. 22:16

Da samo alternativu! Ubijaju i stvari koje su bile mainstream. Recimo, amaterski zborovi. Tek šačica zborova dobije neku kunu od grada Zagreba, a svaki KUD za svoje folklore dobije pare. U gradu Zagrebu. Folklor može a urbana i alternativna kultura ne može. Ma strašno.


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika