17.09.2010. / 10:27

Autor: Nacional.hr

Citroën C - ZERO: 100% električno rješenje

Ovaj automobil nudi i potiče na novi, mirniji doživljaj vožnje. Jednostavan za rukovanje, iznenađuje svojim tihim radom i izvrsnim odnosom prostornosti i vanjske kompaktnosti i nudi inovativnu opremu za komunikaciju

CITROËN C-ZERO je prvi model nove generacije električnih vozila dostupan u Europi. Od samog početka dizajniran kako bi na njega bili ugrađeni dijelovi za njegovu elektrifikaciju. Zadržava također sve karakteristike za sigurnost, udobnost i prostornost koju obično nalazimo na vozilima u ovom segmentu, pozicionirajući se među najbolje u klasi (sustav dinamičke kontrole stabilnosti ESP, 6 zračnih jastuka, klima uređaj, prtljažnik od 166 litara...).

Ovaj automobil nudi i potiče na novi, mirniji doživljaj vožnje. Jednostavan za rukovanje, iznenađuje svojim tihim radom i izvrsnim odnosom prostornosti i vanjske kompaktnosti i nudi inovativnu opremu za komunikaciju. Riječ je o sustavu CITROËN eTouch koji između ostalog uključuju hitne pozive i lokalizirane pozive za pomoć na cesti. Funkcija Bluetooth® je također uključena u serijskoj opremi.

S dužinom od 3,48 m i okretnim krugom od 9 m, s lakoćom snalazi u gradskoj sredini. Njegove performanse (najveća brzina od 130 km/h, 0-100 km/h u 15,9 sekundi i ubrzanja od 60 do 80 km/h u 3,9 sekunde) i autonomija od 150 km mu omogućuju da se bezbrižno zaputi i izvan grada.

Tradicionalni pokazatelj razine goriva je ovdje zamijenjen pokazateljem napunjenosti baterije. Kada se približi minimalna razina i nakon što je vozač obaviješten, pojavljuje se ograničenje raspoloživosti same opreme a zatim smanjenje raspoložive snage kako bi se maksimalno produžila autonomija.

Raspolaže sustavom obnavljanja energije prilikom usporavanja i kočenja, koji omogućuje punjenje baterija. Obnovljena energija ovisi o, između ostalog, brzini vožnje i eventualnom pritisku na papučicu kočnice. Čak i ako nema pritiska na navedenu papučicu, sama činjenica da ne pritišćete papučicu gasa uzrokuje punjenje baterija. Navedeno punjenje baterija ima nekoliko prednosti : prvenstveno omogućuje kočenje motorom, koje zahvaljujući odabranom doziranju, osjetnom za vozača, ali ne pretjeranom, omogućuje prirodno usporavanje prilikom približavanja zavojima i semaforima kao i ograničavanje trošenja dijelova kočionog sustava.

CITROËN C-ZERO je opremljen sinkronim motorom sa stalnim magnetima koji razvija snagu od 47 kW ili 64 KS CEE od 3 500 pri 8 000 okr/min. Njegov maksimalni okretni moment iznosi 180 Nm, od 0 do 2 000 okr/min.

Vodeći računa o karakteristikama ovog električnog motora koji raspolaže svojim maksimalnim okretnim momentom već u trenutku paljenja, uvođenje mjenjača s nekoliko brzina nije opravdano. Dakle, CITROËN C-­ZERO je opremljen reduktorom s prilagođenim prijenosnim omjerom i tradicionalnim diferencijalom, oba ugrađena na stražnji ovjes, u blizini električnog motora.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika