Objavljeno u Nacionalu br. 788, 2010-12-21

Autor: Marko Biočina

Vlada u 2011. sprema 3,5 milijardi kuna vrijedne investicije za gradnju cesta

Više od polovine tog iznosa trebalo bi biti potrošeno na nastavak gradnje autoceste Split - Ploče - Dubrovnik, te autoceste Zagreb - Sisak

TOMISLAV MIHOTIĆ,
državni tajnik za infrastrukturuTOMISLAV MIHOTIĆ, državni tajnik za infrastrukturuTijekom sljedeće godine hrvatska vlada planira uložiti više od 3,5 milijardi kuna u gradnju cestovne infrastrukture. Te investicije ključni su segment Vladina programa ekonomskog oporavka, a ako se sve realiziraju po planu, 2011. bi mogla biti godina oporavka hrvatske građevinske industrije. Najveće pojedinačne investicije u tom planu otpadaju na Istarski ipsilon, gdje će tvrtka Bina-Istra, inače koncesionar te prometnice, uložiti oko 92 milijuna eura u gradnju punog profila autoceste na dionici od Kanfanara do Umaga, u drugom smjeru od Kanfanara do Pazina, te prvi dio planirane ceste Pula - Medulin, od najvećeg istarskog grada do mjesta Pomer.

Također, tvrtka će uložiti znatan novac za planiranje daljnje gradnje punog profila istarske autoceste od Pazina do Matulja, a ta dionica uključuje i gradnju novog tunela kroz Učku. Ništa manje ambiciozan nije ni investicijski plan hrvatskih cesta, ukupno vrijedan oko 700 milijuna kuna. Tako će se u Dalmaciji 140 milijuna kuna potrošiti na gradnju cesta Plano - Split i Stobreč - Dugi Rat - Omiš, inače dio planirane brze ceste Trogir - Omiš, te još 80 milijuna kuna na dionicu Solin - Klis. Značajna sredstva planiraju se uložiti i na nastavak gradnje riječke obilaznice, dok su u istočnoj Hrvatskoj naveći planirani radovi na obilaznicama Osijeka, Našica i Slatine, koji će sveukupno stajati oko 110 milijuna kuna. Iako investicijski plan Hrvatskih autocesta još uvijek nije službeno donesen, predviđa se kako bi on mogao iznositi oko 2 milijarde kuna.

Više od polovine tog iznosa trebalo bi biti potrošeno na nastavak gradnje autoceste Split - Ploče - Dubrovnik, te autoceste Zagreb - Sisak. Ulaganja od tristotinjak milijuna kuna predlažu se za gradnju dijelova Podravskog ipsilona kod Koprivnice i Bjelovara, tijekom sljedeće godine planiraju se i radovi na hrvatskim dijelovima koridora VC, u Slavoniji i između granice BiH i luke Ploče. Na kraju, hrvatska vlada je na svojoj sjednici 9. prosinca donijela odluku o raspisivanju natječaja za gradnju preostalih 3,8 kilometara autoceste Zagreb - Macelj. Inače, radi se o najkompleksnijoj dionici autoceste u Hrvatskoj, s cijelim nizom skupih objekata, tunela i vijadukata, s procijenjenom cijenom od 50 milijuna eura. Upravo zbog tako visoke cijene ta dionica bila je izdvojena iz glavnog projekta gradnje te autoceste, no kako su se u međuvremenu aktualizirali pregovori sa susjednim državama o dovršetku autocesta na tom cestovnom koridoru, u Vladi su odlučili krenuti u projekt.

Također, u domaćim medijima su se ponovo aktualizirale priče oko mogućeg davanja u koncesiju dijela domaćih autocesta koje kontrolira HAC, no kako je za Nacional potvrdio državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić te priče nemaju osnova. Prema njegovim riječima ključne infrastrukturne projekte tijekom narednih nekoliko godina u Hrvatskoj bi u velikoj mjeri trebala sufinancirati Europska unija.

Vezane vijesti

Dug od 6,5 milijardi kuna uskoro stiže na naplatu, cestogradnja ruši

Dug od 6,5 milijardi kuna uskoro stiže na naplatu, cestogradnja ruši proračun?

U Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste i Autocestu Rijeka – Zagreb do proljeća na naplatu dospijeva više od 6,5 milijardi kuna, zbog čega bi, uz sve… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika