Objavljeno u Nacionalu br. 794, 2011-02-01
ekskluzivno iz ženeve
Švicarske urare je Azija izvukla iz krize
21. Salon visokog urarstva SIHH 2011 u Ženevi pokazao je novi optimizam u industriji koju je globalna kriza duboko potresla
Cartierova Pantera model s likom simbola tvrtke izrađen je u zlatu i draguljima na bazi modela Pasha, stoji 75 tisuća euraOve se godine u Ženevi šetalo Portofinom i Hamptonom. Replika trga mondenog talijanskog ljetovališta na ligurijskoj obali sagrađena je na prostoru tvrtke satova IWC, a do ljetnikovca s pogledom na more moglo se doći zahvaljujući tvrtki Baume & Marcier. Ne slučajno. Portofino i Hampton dvije su linije dobro prodavanih satova tih prestižnih marki, a ove su godine lansirani novi modeli. Bila su to dva najatraktivnija i najmaštovitija mjesta na ovogodišnjem Salonu visokog urarstva (SIHH, Salon International de la Haute Horlogerie) koji je prošlog tjedna 21. put održan u Ženevi.
Taj salon na kojemu se predstavljaju vrhunski satovi i nakit najvećih majstora urarstva i draguljarstva ove je godine okupio 19 marki. Većina je okupljena pod kapom švicarske kompanije Richemont, jedne od najuspješnijih svjetskih tvrtki koja radi s luksuznom robom. Svaka tvrtka ima svoj prostor na kojemu prima kupce iz cijeloga svijeta. Oni biraju za svoje butike nove kolekcije i dolaze isključivo s pozivnicom pojedinih tvrtki. Baš kao i novinari za koje tvrtke pripremaju posebne prezentacije svojih proizvoda. Ono što se čulo, a i moglo osjetiti na ovogodišnjem Salonu, ponovni je uspon industrije koja je strahovala više od drugih za vrijeme svjetske recesije. Europsko i američko tržište je stablino, a Azija cvjeta – obavijestili su nas menadžeri nekoliko tvrtki na prezentacijama.
Tržište luksuza doživjelo je rekord u prodaji 2008. godine, potom je uslijedio veliki pad. Prošle godine trendovi su opet bili dobri zahvaljujući novim velikim tržištima. Luksuznoj robi poput satova i nakita podvostručena je prodaja u Kini, Indiji i na Bliskom istoku, gdje su najbolje tržište Ujedinjeni Arapski Emirati, a slijede ih Oman, Katar i Bahrein. Švicarski i drugi europski proizvođači luksuzne robe upravo su ondje našli spas u posljednje vrijeme kad je sve izgledalo crno. Stoga je i Salon visokog urarstva ovoga siječnja nakon prošlogodišnje depresije održan u poletnoj atmosferi. Prostorima Salona koji pokrivaju oko 30 tisuća kvadrata prošlo je u tri dana desetak tisuća posjetilaca. Mogli su pogledati i historijsku urarsku izložbu, a tri tvrtke imale su i svoje dućane sa sniženim cijenama. Mnogi tvrde da je SIHH najbolji show satova na svijetu, pa i sama direktorica SIHH-a, Fabienne Lupo, koja kaže kako upravo taj koncept ekskluzivnosti i selektivnosti čini ženevski sajam satova jedinstvenim. Dvije tvrtke proslavile su svoje obljetnice: Jaeger LeCoultre 80 godina od proizvodnje modela Reverso, a tvrtka Richard Mille, sa svojim tehnički dotjeranim satovima, prvo desetljeće postojanja. Tvrtka Vacheron Constantin, koja je osnovana 1755. godine, najstarija je manufaktura satova koja nikad nije prestala djelovati.
KEVIN SPACEY I GEORGES KERN, hollywoodski glumac i
predsjednik IWC-a na gala večeri tvrtke s temom talijanskog slatkog života u ljetovalištu PortofinoSaksonska urarska manufaktura A. Lange & Söhne nedavno je integrirana u grupu Richemont, a smatraju je posebno vrijednom zbog kompleksnih mehanizama i jednostavnog, čistog dizajna. Audemars Piguet, čijim je satovima svojstven jedinstven spoj elegancije i kvalitete, prodao je lani 25 tisuća satova. I ove je godine najživlje bilo u odjeljku IWC-a Schaffhausen, tvrtke koja postoji od 1868. godine, jer su svojim kupcima i novinarima pružili iluziju Portofina. Ne samo na ”štandu”. To nostalgično putovanje u pedesete i šezdesete godine slatkog života, kako bi se proslavilo lansiranje novih modela linije satova Portofino, bilo je popraćeno s gala večeri na kojoj su sudjelovale svjetske zvijezde. Cate Blanchett, Kevin Spacey, Elle Macpherson, Jean Reno, Boris Becker, Luis Figo, Zinédine Zidane, Ronan Keating – svi oni mogli su se sresti na Salonu, ali pozvani su ponajprije da daju sjaj glamuroznoj večeri. Počela je otvorenjem fotografske izložbe slavnog američkog fotografa Petera Lindbergha, koji je u proljeće prošle godine okupio sve spomenute zvijezde u Portofino i s njima (i satovima) snimio niz izvanrednih fotografija. Prva linija satova Portofino pojavila se 1984. i jedna je od najprodavanijih, iako i druge, od slavnog Portuguise i Leonarda da Vincija, imaju odličnu prođu. Zbog jednostavnog dizajna i klasičnog oblika IWC je preživio bezbrojne kratkotrajne trendove i zadržao imidž ”najmuškijeg” sata na svijetu. Nova kolekcija Portofino ima četiri modela. Američko ljetovalište Hampton bilo je inspiracija za liniju tvrtke Baum & Mercier, koja postoji od 1830. godine, a sama kolekcija pod tim imenom prvi je put lansirana 1994. Kao posebna gošća u Ženevi kratko se pojavila Gwyneth Paltrow, ali, za razliku od IWC-ovih prijatelja branda, ona se, šaputali su Salonom, ponašala kao prava razmažena zvijezda - pokazala se i nestala.
Na Salonu se samo gleda i uživa u majstorstvu, no mogu se doznati cijene. One su redom za dublje džepove i za znalce koji strasno vole satove, odnosno gledaju na sat kao na investiciju. To su ponajprije mala tehnička čuda, tourbilloni i mehanizmi izrađeni od raznih vrsta zlata – bijelog, žutog, ružičastog - optočenih draguljima i dijamantima, neki uz dodatak emajla, keramike, neki od titana ili novog materijala satova Panerai, bronce. Ima tu pravih bisera umjetničkog zanata, koje tvrtke poput Cartiera izrađuju u posebnim edicijama. Tvrka Parmigiani proizvela je i pokazala na Salonu sat koji mjeri vrijeme po hidžretskom ili islamskom lunarnom kalendaru. Zasniva se na algoritmu koji uključuje 19 normalnih lunarnih godina (354 dana) i 11 prijestupnih godina (355 dana) u ciklusu od 30 godina. Nazvan je Continuous Hegiran Calendar, a na Salonu ga je predstavio vlasnik tvrtke Michel Parmigiani, koji ga je razvijao gotovo 20 godina. Rekao je da je na urarskom sajmu u Abu Dabiju u studenome taj sat bio glavna atrakcija.
GWYNETH PALTROW s direktorom Baume & Merciera Alainom
Zimmermannom;Ne zna se cijena, ali sigurno je ogromna jer je riječ o unikatu. Mont Blanc, manufaktura iz Villereta, slavna po priboru za pisanje, uspješno proizvodi i satove. Ove je godine pokazan Tourbillon koji stoji 230 tisuća eura. Cartier koji proizvodi božanstvene ženske satove i nakit koji spadaju u liniju Cartier d’Art predstavio je na Salonu tzv. Astroregulateur movement, što su ga urari razvijali pet godina, a čija je cijena 250 tisuća eura. To su ekstremi, ali i oni imaju kupce. Visoka tehnologija, duga tradicija majstorstva, sjaj i ljepota plemenitih metala, dijamanata i dragulja, dobar marketing – sve je to sadržano u proizvodima koji su predstavljeni na SIHH-u. Luksuz se opet dobro prodaje. Financial Times je objavio upravo prvoga dana kad je otvoren ženevski Salon rezultate kompanije Richemont, koja drži petnaestak tvrtki satova: prošle godine imala je 36-postotni porast prodaje na 2,12 milijardi eura. U Aziji je porast iznosio 57 posto, odnosno 772 miijuna eura. Potpuno je jasno zašto živost na danima Salona posljednjih godina povećavaju brojni novinari i kupci iz dalekih azijskih zemalja, dražesne djevojke u Chanel kostimima i s Louis Vuitton torbicama.
Vezane vijesti
Đukanović krenuo Sanaderovim stopama
Bivši predsjednik crnogorske države i vlade i sadašnji čelnik vladajuće Demokratske partije socijalista (DPS) Milo Đukanović nosi na lijevoj ruci sat… Više
- Medveščakovci predstavili ekskluzivnu liniju satova Tendence
- Ukradeni, a zatim pronađeni satovi vrijede oko milijun kuna
- Svi premijerovi satovi
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu