Objavljeno u Nacionalu br. 836, 2011-11-22

Autor: Ivan Pandžić

Kukuriku & HDZ

Predizborni financijski duopol

HDZ i Kukuriku snose 97 posto ukupne potrošnje za izbornu promidžbu prvog dana kampanje

IlustracijaIlustracijaHrvatska demokratska zajednica najagilnije je ušla u izbornu kampanju. Reklamni troškovi te stranke samo u prvom danu kampanje, prema istraživanju koje za Transparency International Hrvatska provodi agencija Promocijaplus, dosegnuli su iznos od milijun i 550 tisuća kuna. Gotovo upola manje potrošila je Kukuriku koalicija s 800 tisuća kuna, dok je daleko iza nje na trećem mjestu Hrvatska seljačka stranka s potrošenih 80 tisuća kuna.

Ovaj izračun postignut je na temelju praćenja objavljivanja oglasa i plaćenih članaka u vodećim nacionalim tiskanim dnevnicima, tjednicima i mjesečnicima, emitiranja reklama na nacionalnim i lokalnim televizijskim mrežama, radio postajama i prikazivanja reklamnih bannera na najposjećenijim internetskim portalima. Iz tih podataka, dostupnih na internetskoj stranici TIH-a, vidljivo je da se HDZ na početku kampanje potpuno koncentrirao na promidžbu u elektroničkim medijima, emitirajući reklamne spotove isključivo na televiziji i internetu. Vrijeme emitiranja HDZ-ovih reklama na televiziji prvoga dana kampanje tako je bilo dvostruko duže od konkurenata iz Kukuriku koalicije. Zanimljivo je da je najveću pozornost tiskanim medijima posvetio HSS, dok je najmanje potrošila Ladonja Plinija Cuccurina - tek 300 kuna. U ovaj trošak nisu uračunati troškovi reklamnih panoa koji su bili aktivni još u pretkampanji. TIH-ov izračun odmah je izavao negativne reakcije, osobito HDZ-a, koji je tvrdio da se u izračunu operiralo netočnim pojedinačnim cijenama. Prema zakonu pak svi kadnidati trebali bi imati jednak pristup medijima. Ključno je pitanje bi li se preveliki popusti trebali smatrati donacijama, na što je upozorilo i Državn izborno povjerenstvo.

Zorislav Antun Petrović iz TIH-a smatra da je sustav još uvijek nedovoljno jasan: "Mi smatramo da je bitno vidjeti koliko je tko imao oglasa iz dva razloga. Prvi je taj da se utvrdi koliko je novca potrošeno i tako eliminira mogućnost upotrebe crnih fondova, a drugi taj da se vidi tko se najviše oslonio na medije. Smisao je upravo taj da se spriječi estradizacija izbora, odnosno da se na izborima pobjeđuje na temelju ideja i programa, a ne na temelju toga tko ima bolju produkciju spotova. Poželjno je da stranke ulože novac u promidžbu svojih ideja, ali da svi pritom imaju iste uvjete. Šteta je što mediji ne moraju formulirati fiksne cijene predizbornog oglašavanja prije nego što počne kampanja."

Vezane vijesti

Karamarko: vlast nije napravila ništa za narod

Karamarko: vlast nije napravila ništa za narod

Predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko rekao je danas kako aktualna vlast tijekom proteklih šest mjeseci nije napravila ništa korisno za ovaj narod,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika