22.11.2011. / 13:10

Autor: Nacional.hr

Japanska katastrofa srušila Toshibine financijske rezultate

Segment digitalnih proizvoda doživio je globalni pad prodaje. Rezultat je to slabe prodaje osobnih računala u Europi i SAD-u, utjecaj prilagodbe valute na PC poslovanje zbog naglogporasta vrijednosti jena i slabije prodaje u maloprodaji informacijskih sustava i uredske opreme

Toshiba bilježi pad prodajeToshiba bilježi pad prodajeJapansko gospodarstvo i dalje se nalazi u teškoj situaciji nakon velikog potresa 11. ožujka 2011. godine. Dok gospodarstva Kine i Indije cvatu, u prekomorskim zemljama gospodarski oporavak i dalje je usporen zbog visoke stope nezaposlenosti u SAD-u i pogoršanja financijskog položaja nekih europskih zemalja.

U takvim okolnostima, konsolidirana neto prodaja Toshiba grupe iznosila je 2.912,5 milijardi jena (37.824,4 milijuna američkih dolara), a u odnosu na prethodnu godinu pala je za 168,6 milijardi jena. Razlog tomu bila je smanjena prodaja u segmentu digitalnih proizvoda i elektroničkih uređaja, uglavnom zbog naglog porasta vrijednosti jena i potresa u ožujku. Konsolidirani operativni prihodi iznosili su 80,2 milijardi jena (1.042,2 milijuna američkih dolara), što je pad od 24,6 milijardi jena. Segment kućanskih aparata zabilježio je dobre rezultate, a i segment društvene infrastrukture ostao je solidan, no segment elektroničkih uređaja bilježi niže operativne prihode. Svi segmenti osigurali su dobit. Prihod (gubitak) od neprekinutog poslovanja prije obračunavanja poreza na dobit i manjinskih udjela pao je za 26,4 milijarde jena na 42,3 milijarde jena (549,6 milijuna američkih dolara), a netto prihod (gubitak) pripisiv dioničarima tvrtke pao je za 5,1 milijardni je na 22,7 milijarde jena (294,4 američkih dolara).

Segment digitalnih proizvoda doživio je globalni pad prodaje. Rezultat je to slabe prodaje osobnih računala u Europi i SAD-u, utjecaj prilagodbe valute na PC poslovanje zbog naglogporasta vrijednosti jena i slabije prodaje u maloprodaji informacijskih sustava i uredske opreme.

Operativni prihod za prvih šest mjeseci bio je niži, unatoč poboljšanju u drugom tromjesečju. PC poslovanje zabilježilo je veći operativni prihod zahvaljujući proaktivnim rezanjima troškova te nižim cijenama dijelova i materijala. Međutim, segment vizualnih proizvoda, uključujući TV prijemnike, osjetio je utjecaj pada cijena u Japanu te prijelaz na digitalno emitiranje, ali i posljedice gospodarskih uvjeta u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama.

Segment elektroničkih uređaja doživio je pad ukupne prodaje. Segment poluvodiča također bilježi pad prodaje, odražavajući posljedice porasta vrijednosti jena, potresa u ožujku, pad cijena memorija i privremeni pad potražnje za sustavima LSI.

LCD-i su također doživjeli pad prodaje, štos e većim dijelom može pripisati prošlogodišnjoj prodaji tvrtke AFPD PTE, prekomorske podružnice koja je proizvodila LCD monitore za osobna računala, kao dijelu restruktiruranja poslovanja.

Segment je u cjelini ostvario manje operativne prihode, unatoč dobrim rezultatima u drugom tromjesečju. Poluvodiči su zabilježili manje operativne prihode zbog slabije prodaje. LCD poslovanje pokazaloje dobre rezultate u prodaji ekrana za mobile uređaje, poput pametnih telefona, te je zabilježen rast operativnih prihoda koji se može pripisati i restrukturiranju poslovanja. Segment proizvoda za pohranu podataka također je ostvario dobre rezultate.

Segment društvene infrastrukture u cjelini doživio je istu razinu prodaje kao i prošle godine u istom razdoblju. Iako je u sustavu termalne i hidroenergije zabilježen rast , a konsolidacijom Landis + Gyr AG održala se ukupna prodaja, nagli porast vrijednosti jena i potres u ožujku potres imali su negativan utjecaj.

Segment je u cjelini doživio pad operativnih prihoda koji su posljedica manje potražnje u Japanu za prijenosom električne energije i njezinom distribucijom kao i utjecaja porasta vrijednosti jena. Međutim, sveukupni rezultati segmenta bili su solidni, a sustavi termalne i hidroenergije te informatičkih rješenja ostvarili su dobre rezultate.

Segment kućanskih uređaja doživio je rast prodaje. Sustav rasvjete zabilježio je rast prodaje LED dioda zbog rastuće potražnje za energetski učinkovitim rasvjetnim tijelima koji troše manje energije, a klima uređaji su također pokazali dobre rezultate.

Ukupni operativni prihodi iz poslovanja segmenta pokazali su rast u sustavu rasvjete i klima uređaja. vidio veći prihodi iz poslovanja na poboljšane izvedbe u sustav rasvjete i klima uređaja i učinaka poslovnog restrukturiranja.

Vezane vijesti

Rastu prihodi u ligama 'Petice'

Rastu prihodi u ligama 'Petice'

Klubovi iz pet najjačih europskih nogometnih liga u sezoni 2010/11. imali su ukupne prihode od 16.9 milijardi eura što je rast za četiri posto u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika