Objavljeno u Nacionalu br. 839, 2011-12-13

Autor: Robert Bajruši

Promjene pod Kukuriku koalicijom

Nova braniteljska agenda

Moglo bi doći do smanjenja financijske pomoći, ali novi ministar je kao uvjet ulaska u vladu iznio zahtjev da se ne smiju dirati dosadašnja prava koja uživaju dvije skupine, a to su 100 postotni ratni invalidi te djeca poginulih hrvatskih branitelja

Predrag Matić Fred poznati je vukovarski ratni veteran; Photo: Dusko Marušić/PIXSELLPredrag Matić Fred poznati je vukovarski ratni veteran; Photo: Dusko Marušić/PIXSELLPredrag Matić - Fred, budući ministar hrvatskih branitelja, sprema se donijeti nekoliko izuzetno značajnih odluka u svojem resoru, doznaje Nacional. Riječ je o tri teme, koje bi mogle izazvati velik interes hrvatske javnosti.

Prije svega, Fred Matić planira - u skladu s zakonima - objaviti Registar hrvatskih branitelja. Radi se o popisu koji sadrži skoro pola milijuna imena i koji su nepoznate osobe objavile na internetu u travnju 2010., što je tadašnji ministar Tomislav Ivić okarakterizirao kao "protuzakonit i protuustavan čin". No za razliku od HDZ-ove vlade, najveći dio javnosti podržao je objavu, a s time su se složili i predsjednik Ivo Josipović i gotovo cjelokupna tadašnja opozicija.

Drugo, tijekom idućih godinu dana, uvest će se institut Junaka Domovinskog rata, koji će dobiti između deset i dvadeset branitelja koji su se istakli herojskim djelima. Matićev plan predviđa da otprilike polovina dobitnika ovog priznanja budu preživjeli branitelji, dok bi se druga polovica priznanja dodijelila posthumno ratnim junacima koji su poginuli između 1991. i 1995. Dosadašnje HDZ-ove vlade odbijale su proglasiti ratne heroje, i to budući ministar planira ispraviti.

Naposljetku, predstojeće smanjenje državnog proračuna vjerojatno će zahvatiti i korisnike Ministarstva branitelja. Moglo bi doći do smanjenja financijske pomoći, ali novi ministar je kao uvjet ulaska u vladu iznio zahtjev da se ne smiju dirati dosadašnja prava koja uživaju dvije skupine, a to su 100 postotni ratni invalidi te djeca poginulih hrvatskih branitelja. Oni ne smiju biti zakinuti bez obzira na financijsku situaciju u Hrvatskoj.

Vezane vijesti

Treba lučiti pravi PTSP od lažnoga

Treba lučiti pravi PTSP od lažnoga

PONEDJELJAK, 11. LIPNJA Relativno miran vikend je iza mene. Da nije bilo učestalih telefonskih poziva u subotu i nedjelje, mogao bih reći da sam ga… Više

Komentari

registracija
10/7/09

Anemona, 13.12.11. 02:29

Bravo gospodine Matic!


registracija
6/9/11

Vlaisavljević, 13.12.11. 06:32

Objavite imena lažnjaka.....da napokon zndemo koga slaviti-.....a koga nogom odvaliti u rebra.Dosta je bilo sjedenja na leđima HR sirotinje.


registracija
5/10/10

zvuk958, 13.12.11. 07:36

Što prije, to bolje...


registracija
7/7/11

gadovi, 13.12.11. 08:02

Ma bravo gospodine Matić
Nitko, ama baš nitko ne želi smanjenje prava tim skupinama. Ono što vrijeđa i bode u oči to je masa lažnjaka i vrlo zdravih ljudi koji su dobili mirovine po principu dr. Rubala i to mirovine koje ne korespondiraju sa realnim stanjem ekonomije, radništva i društva u cijelini. U tome je kvaka.
Sve koji nemogu privređivati jer su izgubili zdravlje i dio tijela društvo mora zbrinuti ito je ok. Za ostale, mislim da je prošlo dovoljno vremena od rata na ovamo, za psihofizičku konsolidaciju i mogu komotno ići u socijalnu i radnu resocijalizaciju.
Kraj priče.


registracija
25/6/10

vidra, 13.12.11. 08:04

Sama objava registra branitelja bila bi nemjerljiv doseg, koji bi išao u više pravaca i to pozitivno. Ako to postigne odmah mu kažem BRAVO MATIĆU.Ovo drugo je samo dodatak PLUS, jer pravi branitelji i naši heroji su zakinuti u mnogoćemu, jer su ih prekrili lažnjaci.


registracija
30/11/10

jato, 13.12.11. 08:55

Hmmmm,....
Gospodine Matiću,kao branitelj podržavam Vašu ideju ali bih je upotpunio;
-napraviti reviziju braniteljskog statusa
-odvojiti borbeni od neborbenog sektora


A kao što vidim ima mnogih kojima je krivo što su se skrivali u Minkenu za vrijeme rata a danas bi filozofirali.
NOB-ovci kojih još danas ima 44000 imaju povlaštene mirovine,besplatno su se tijekom tih desetljeća vozikali,stavljani su na kojekakove političke funkcije koje su donosile kojekakve benificije, i što je najžalosnije od tih silnih NOB eovaca puno je toga nasljeđenih mirovina.
O čemu mi pričamo.
Danas su za svu političku nesposobnost krivi Branitelji.A dok se ratovalo mnogi su dobivali firme za jednu kunu,švercali ukradenu robu itd, itd.
Kako li smo bolesno društvo to nije za povjerovati.
Daj bože opće kataklizme da nas sve izbriše sa lica Zemlje.
Smradovi bolesni


registracija
31/3/08

burek, 13.12.11. 09:08

jato, mislim da nisu nikome krivi branitelji, nego su ljudi kivni na one koji su davajući povlastice braniteljima i "braniteljima", te drugim skupinama kupovali mir kako bi dokrajčili pljačku koja je započela kupovinama firmi za jednu kunu i drugim malverzacijama koje spominjete.

Druge razloge ste i sami spomenuli, lažni branitelji i odvajanje borbenog od neborbenog sektora. Je li normalno da uz toliko braniteljski udruga udrugu čuti nije na tu temu? Ne bi li branitelji kroz svoje udruge trebali zagovarati čišćenje svojih redova? E za to su ipak branitelji krivi....

Vjerujem da većina ljudi ima poštovanje prema braniteljima te od njih očekuje ipak malo veći društevno-političko-moralni angažman od onog kojeg su pokazali otkad je rat završio...


registracija
28/4/10

Zvonko, 13.12.11. 09:38

Predrag Fred Matić, budući ministar branitelja kukuriku koalicije najavljuje obračun s lažnim braniteljima kao okosnicu politike nove pravDe Josipovićeva Pantovčaka. Kompromis Josipovića i Milanovića. No, ajmo malo o ovom istinskom branitelju.

Od polovice kolovoza kada započinju intenzivnija vojna djelovanja po Vukovaru ovaj branitelj se skrivao po podrumima, hranio po dječjim vrtićima. Zbog velikog deficita ljudstva, 20.listopada 1991. prisilno ga novače vojni policajci Belobrajdić i Đumić. Na liniji je uspio i koji oklopnjak skinuti. U svojoj knjizi tvrdi da je Vukovar pao 20. a ne 18. jer mu treba puni mjesec braniteljskog staža. Okupacijom Vukovara završava u Srbiji, Stajićevu, Nišu i Sremskoj Mitrovici a predratni kolega Aleksandar Jevtić mu sređuje povlašteni status. Neki logoraši su tvrdili da se branio riječima: "nemojte mene, ja sam vaš, ja sam Srbin (otac Srbin, majka Hrvatica), mene su mobilizirali na silu"! Juraj Njavro mu je bio ujak.

Nakon razmjene, kao obični vojnik do tada, nečijim potezom pera u MORH-u postaje pukovnik, nastavljajući svoju karijeru branitelja, umjesto kao ostali Vukovarci na Kupresu kao sin Blage Zadre ili drugim ratištima. Voli reći da je dragovoljac i pripadnik 204., ali ga u Mustangu, legendarnom okupljalištu preživjelih vukovarskih branitelja ne žele ni vidjeti. 80% je neranjavani invalid s PTSP-om kao jedinstveni primjer. 26.lipnja 2001. predložen je od strane Petra Stipetića, tada načelnika GS OS RH za počasni čin brigadnog generala.

Ivica Pančić, svojevremeno provjerava njegov status branitelja ali ne nalazi ništa sporno. Damir Jašarević, koji je zajedno s njim bio 4 mjeseca u logorima, ranjavan i s PTSP-om ima samo 70%.

Zar Josipović i Milanović nemaju osobu dostojniju koja će lamentirati potrebama revizije braniteljskog i invalidskog statusa mnogih lažnjaka? Pa da za početak Milanović skine njemu, očito tada po ujaku Njavri stečeni status lažnjaka! Mislio sam da poslije HDZ-ovog Tomislava Ivića ne može doći gori ministar, ali sam se debelo prevario!


registracija
30/11/10

jato, 13.12.11. 11:02

burek

U potpunosti se slažem s tvojim komentarom..
U udrugama se nakotilo kojekakvih jebivjetara od cca 24 sata braniteljskog "staža" te njima nije u interesu da se sve svede na čist račun.Ti mutibarići su u sprezi sa politikom.
Zar je normalno da postoji tolika gomila udruga i da nema razmimoilaženja u mišljenjima?
Primjer;
-udruga spec.policije iz nebitno kojeg gada (prepoznat će se),tajnik udruge mutibarić koji gleda samo svoju korist,svojevremeno jedva završio za zidara,mijenja stranke kao čarape a kao istaknuti Kradezeovac.
Oko sebe je okupio samo "lojalne", one koji misle kao on, i te vodi sa sobom na kojekakva "alkoholna" druženja.
Puno specijalaca izbjegava članstvo u toj udruzi jer vide šta se dešava.
U biti da ne duljim,sve to treba dobro prodrmati .

Mislim da je za stjecanje bilo kakovih prava iz zakona o braniteljima jedino mjerilo "ratni put".

Da sam na vlasti za mjesec dana riješim problem branitelja.
Postrojavanje svih postrojbi te nakon toga usporedba spiska sa postrojavanja sa spiskom u "ilegali".
Kad je bilo riječ o dodjeli dionica braniteljima, pričao mi jedan zapovijednik kako su kojekakovi likovi dolazili do njega da im potpiše "ratni put".
Ja vjerujem da on nije potpisao ali ima sigurno onih koji jesu uz određenu naknadu.

Gadi mi se sve, lopina do lopine.


registracija
13/12/11

perivoj, 13.12.11. 11:09

PLAN 21:"Obvezali smo se da nećemo smanjivati niti ukidati postojeća prava istinskih branitelja,uključujući i braniteljske mirovine.Smatramo da postoječa mirovinska i invalidska prava istinskih branitelja(branitelji dobrovoljci borbenih postrojbi) ne treba smanjivati.
Što su po Matiću istinski branitelji samo 100 postotni ratni invalidi?Ašto če biti sa onima koji imaju 90,80,70...postotni stupanj invalidnosti;kakvi su oni branitelji-neiskreni?


registracija
11/1/10

fluid, 13.12.11. 11:32

Sa Zvonkom se najčešće me slažem no,ovaj puta je definitivno u pravu.Ukoliko je sve ovo točno,a nemam razloga ne vjerovati,tada će biti vrlo upitan moralni kredilibitet Freda Matića.Osobno ga neznam i neznam ništa o njemu ali,ako postoje ljudi koji će samo potvrditi ovo što je Zvonko naveo,to neće biti nikako dobro.Potezi mu mogu biti dobri i prihvatljivi,pošteni i razumni no,ostaje činjenica da je on sam "loš"primjer koji nemože imati karizmu,poštovanje branitelja i moralnu kategoriju koja ga može činiti autoritetom među braniteljima.Uz sve dužno poštovanje njegovog ratnog puta na primjer,Kotromanović bi bio osoba od dužnog poštovanja.Što se rata i ratnog puta tiče.Ne razumijem Milanovića koji upravo to ne čini,svjestan da Ministarstvo branitelja treba imati karizmatičnu osobu bez mrlje.Tek takva osoba može potegnuti svako pitanje i promjene u svezi branitelja.Ovako će uvijek biti upitan svaki potez osobe tipa Fred Matić.Ponavljam da nemam ništa osobno protiv Matića ali Zvonkovi navodi ga čine nepodesnim za mjesto Ministra branitelja i uvijek će donositi ,kako političke tako i moralno ,upitne poteze.Matić je spomenuo"skidanje"lažnjaka i ispravljanje drugih vrsta nepravde.U svezi toga bih naglasio kako ima još dobar broj stvarnih branitelja koji su do danas što nezbrinuti što zapostavljeni.Poneki su ispod ruba egzistencionog minimuma i jedva preživljavaju.Nisu li to potencijalne isfrustrirane samoubojice?Ima ih koji se nikada neće požaliti ili nešto tražiti,iako njegovi suborci oko njega,jako dobro znaju tko je on bio u ratu.No malo tko se za takve zalaže.Tu su branitelji podosta rezervirani i" boli ih đon" za te i takve.Sam si je kriv-najčešći je stav onih koji su svoje pitanje riješili.Zatim odvajanje borbenog od neborbenog sektora.U MUP-u je to ključno pitanje.MUP je svrstao i referente i tajnice i zapovjednike iz podruma, sve u isti koš.No tome nije tako.Namještenih lažnjaka,naročito šefofa,u MUP-u ima koliko god hoćeš.I sve tipa Rubala. Policajci koji su zaista proveli prve dane na prvoj crti bojišnice,dok ZENG-e još nisu ni postojale,svrstani su u isti koš gdje i ostali ,koji ratišta nikada nisu ni okusili.Problem je što MUP nikada nije razgraničio borbeni od neborbenog sektora.Osim specijalne policije,što nije upitno.Imate,na primjer Zapovjednika Ratne policijske postaje Škabrnja,koji do dan danas nemože riješiti svoj status jer;rat nije predviđen Zakonom organa unutarnjih poslova"-službeno priopćenje!?A takvih u MUP-ovoj evidenciji ima podosta.Takva ključna mjesta-zapovjednik RPP-nije predviđen u tom zakonu i nikom ništa.Da je bilo ratnog zločina pod njegovim zapovjedništvom,itekako bi odgovarao kao zapovjednik po zapovjednoj odgovornosti.Ne vidim tu logike i smatram da je to velika rupa u zakonima o braniteljima.Što se tiče junaka iz rata,to je ok samo mi nije jasan taj birokratski pristup tom problemu.Matić kaže,oko 10 osoba će to dobiti!?To ne kužim.Nisam za dodjelu kapom i šakom tih odličja,ali broj koji je unaprijed određen, dovodi u sumnju poštene namjere.Rokovi za podnošenje zahtjeva po PTSP-u su završili,po Kosorici,2005.god.!?Struka(psiholozi i psihijatri)kažu da simptomi mogu nastupiti i 15 godina nakon rata?Tko je tu u pravu i kako se potezom pera to može pošteno riješiti?Netko nije u pravu.Zato za lažnjake nikada nije bilo problema osim što se stvorila kasta "Rubalaca"koji su se debelo,na lažnjacima obogatili.


registracija
11/1/10

fluid, 13.12.11. 11:51

jato@ Nadopunio bih tvoju verziju događanja.Spomenuo si ratni put kao mjerilo i potvrdu o učešću u ratu.Rekao si da je to jedino mjerilo!E evo ti jedan primjer kako je i to izigrano.Započeo sam sa formiranjem braniteljske postrojbe sa oko 50 pripadnika.Do 8.mjeseca 91.god.imao sam oko 150 pripadnika branitelja.Pretežno su to bili dragovoljci i mladići koji su pobjegli iz JNA.Javljali su se u moju postrojbu,uredno ev identirani i slani na bojište.Do danas je velika većina riješila svoj status a da ja nisam ni za jednoga napisao ratni put.A samo sam ja imao točne podatke o dolasku(datum),razvrstavanju po obučenosti i raspored gdje su upućivani.Tko je tim ljudima pisao ratne puteve i po kojim parametrima?I sada to pomnoži sa cijelom Hrvatskom,dobije se vrlo znakovit broj osoba koje,ne da nisu zaslužile svoj ratni put,nego je upitno tko im ga je i sa kojim motivima mogao napisati.Dakle,vrlo smješna pozicija u kojoj se krije moguća manipulacija oko svakakvih podataka i sa čime se zamagljuju potencijalni lažnjaci.I danas imam te spiskove no oni su do sada,bili apsolutno neupotrebljivi.Svaki pokušaj postavljanja toga pitanja,završio je totalnom nezainteresiranošću nadležnih službi da se takva situacija barem ispita,a kamoli i istraži i promjeni.To je da umređš od muke,a nemožeš baš ništa.Jer nikoga to ne zanima.Birokratski je zatvorena konstrukcija od pola milijuna branitelja i potezom pera je zabetonirano brojno stanje.Jasno je da je to iz čiste glasačke računice HDZ-a a ne iz brige o braniteljima.Potpuno isto kao i potezom pera što je određen datum do kada se netko smije ili nesmije ,razboljeti od PTSP-ja na primjer.Mnogima je upitan PTSP i slažem se da je vjerovatno veliki broj onih koji su se sa tom dijagnozom naprosto provukli(ili je kupljeno kod Rubale).No stvarnost toga oboljenja se najviše očituje na tisućama samoubojstava onih koji su zaista "pukli".Pa nisu pukli i ubili se od dobra,pobogu!Ali koga je briga za to uopće ?I tako,ima toga koliko hoćeš ali si u pravu kada kažeš da je to moguće riješiti u relativno kratkom roku.Samo treba istinske volje kod nadležnih službi da se najprije isprave nepošteni i nakaradni zakoni,a onda je lako raščistiti lažnjake od onih zaslužnih.


registracija
11/1/10

fluid, 13.12.11. 11:58

perivoj@ Slažem se i sa tobom. Tu se može spomenuti i generali tipa Rojs,Zagorec i ini.Ima ih koliko hoćeš.Zatim dočasnici i časnici tipa Kosorica,Sanader i ini.Posljednja sprdačina sa smiješnim zakonima,je Karamarkov potez.83 generala u policiji !?Kako tužno i smiješno.Kako nakaradno ! Kako frustrirajuće za prave branitelje sa ratišta i zasluga koje nikada neće dobiti.Čista sramota i kriminal.


registracija
30/11/10

jato, 13.12.11. 12:04

Hmmmm,...
Očito postoji svijest koliko oružja još stoji na "tavanima".


registracija
30/11/10

jato, 13.12.11. 12:15

fluid

Slažem se sa tobom, u potpunosti, jer i ja imam sličan slučaj.
Recimo ovako, ako bilo tko ode u specijalnu policiju,tj. njene arhive točno se može isčitati koliko ljudi je bilo na kojem terenu, i to imenom i prezimenom te dali je tko od njih otišao ranije doma ili slično.
Dok recimo u "plavoj" policiji neznaš tko pije a tko plaća, evo ja sam bio u prilici te sam trebao napisati ratni put za pojedince.;
Odem u arhiv i što nađem?.--nađem zapovijed da se toliko i toliko ljudi treba javiti tamo i tamo, a nigdje ne nađoh imenom i prezimenom.
E sad ja pojedince koji su trebali taj ratni put zovem na razgovor i pitam nekoliko pitanja.
Evo smiješna strana, pitam ja njega gdje si bio u tom i tom razdoblju, on veli u Dubrovniku, ja u redu, a koje si poslove obavljao?,...veli on poslove policajca, patrole itd.., velim ja njemu znači ti nisi bio u egzistencijalno ugrožavajućim uvjetima, a on meni,kako nisam pa granate su padale,...velim ja njemu, sve to stoji, padale su samo u Konavle, a ja sam u to vrijeme bio na liniji razgraničenja i padale su po nama...
I tako ja napišem negativno kadli je očito to netko izmijenio.
Ili primjer, recimo; za udjele u dionicama, meni kao specijalcu ide bod dok sam se smrzavao na Velebitu a ide i "plavcu" koji je u to isto vrijeme grijao guzicu negdje u ljijeti i lokao .

Jadno, ali jadno jer je politika to napravila, svi su htjeli sve.


registracija
30/11/10

jato, 13.12.11. 12:19

Pitanje; a šta sa onima koji su platili stotinjak maraka da ih se ne mobilizira a danas su u braniteljskoj mirovini?


registracija
24/7/11

mrvek, 13.12.11. 12:19

Fluid daj pusti zvončicu u kurac. Njegova zadaća je sada da pljuje po kukurikavcima. Ja ti tvrdim da ništa nije točno od ovog što je zvonko napisao o Fredu jer ga znam i skupa smo prošli pakao vukovara. Mene zanima koga bi zvončica za ministra branitelja? Možda bi onog "branitelja" Matušića koji je svirao vergl u inozemstvu a deklarira se kao branitelj. Sigurno je on oslobodio Dubrovnik. Ili pukovnika Ivu? Zvončica da ti nabrajam imena još? Ili želiš da ja pišem o tvom "braniteljskom" putu?


registracija
30/11/10

jato, 13.12.11. 12:21

Ili primjer, nevezan uz branitelje:
-veli tip, idem u mirovinu,...a ja stvarno?
ma neda mi se više raditi ionako doma imam previše fuša i ne stignem, a ionako predobro zarađujem fušem te mi nije problem ako i zatreba platiti da se umirovim.

O čemu ljudi mi pričamo, o izopačenosti,lopovluku.
Samo što je najjadnije u svemu tome uvijek nadrapaju oni koji su pošteni i tihi.


registracija
28/4/10

Zvonko, 13.12.11. 12:24

Fred je prvotno demantirao uopće postojanje PTPS-a kao moguće posljedice (kod Ace Stankovića u NU2) da bi kasnije na temelju istog uz 4-mjesečno logoravanje dobio 80% invalidnost! Po vlastitom priznanju, ne pije nikakve lijekove za ublažavanje PTSP-a. Jedan od zapovjednika vukovarske obrane s Trpinjske ceste, Vinko Mažar, dragovoljac i branitelj, podnio je prijavu državnom odvjetništvu protiv Freda još 2008. godine, ali sve stoji. Tko mu danas štiti leđa? Ako je nekada bio Njavrin, čiji je danas?

Kakva je to sprdačana da ovakav prisilno mobilizirani lik bude recenzent knjige Johna Blehma "Anđeo smrti" u kojoj se stari vijetnamski veteran bori sa svojom administarcijom oko priznavanja PTSP-a i zove Freda u pomoć? Tko je Freda gurnuo ovom vijetnamcu pred nos?

Sve mi smrdi na krak one stare Manolićeve hobotnice (jedino ti KOS-ova mreža može srediti status šefa sobe u zarobljeništvu)! Očito da je Fred bio puno bolji učenik od osječkog šerifa Šabana, pa je umjesto metka dobio imetak!

Kotromanoviću svaka čast!


registracija
11/1/10

fluid, 13.12.11. 12:27

jato@ Ne otprilike nego točno tako.I još podosta toga .Ali tko bi sve ispisao. Zato i govorim da je nužno potreba promjena mnogih zakona i propisa.Glupim zakonima i nevjerovatnim konstrukcijama,koje i proizilaze iz takvih akata,moguće je manipulirati do besvjesti.Šefovi MUP-a su tako sve i razradili a da bi i sami upali u zonu u kojoj nikako nisu pripadali.Pa MUP je konstruirao zakone o uvjetima odlazaka u mirovine.I to na način da su donošeni zakoni gdje je očigledno nastala ogromna razlika u visini mirovina sa samo malim promjenama tih istih propisa,kada tko pod kojim uvjetima ide u mirovinu.I to su uradili samo kada su masovno odlazili upravo rukovodeći kadrovi u mirovine.Sada imaš apsurdne situacije sa tisućama kuna razlike ljudi koji su radili iste poslove,isti broj godina radnog staža i tome slično.Nakarada da nemože biti veća,Sve stoji crno na bijelo,ali koga briga !?


registracija
11/1/10

fluid, 13.12.11. 12:42

mrvek@ Napisao sam već,da se vrlo često ne slažem sa Zvonkom ali,ovo što je napisao ima smisla i osobno znam da je tako.Što se Freda tiče,nemogu ulaziti u meritum stvari jer zaista neznam baš ništa o njegovim putevima.No,kako bilo da bilo,ne smatram da Zvonko u svom tekstu navija za kukurikavce(mada znam da nije za njih u principu),ali moraš priznati činjenicu da je vjerodostojnost bilo koje osobe vrlo upitna ,za mjesto Ministra branitelja,ukoliko ima neraščišćenih stvari oko svog imena i ratnog puta.Nemožeš biti bolestan od PTSP-a 80 % a obnašati ministarsku funkciju:To je točno ili se ti ne slažeš ?Pa postoji prijedlog oduzimanja vozačkih dozvola,oružnih dozvola i sl.ukoliko osoba ima PTSP više od 20 %.Možda to i stupi još na snagu ulaskom u EU.Te se osobe smatra psihički nestabilnima za određene radnje.Apropo toga,smatram da ministarska pozicija itekako treba zdravu osbu,mentalno sposobnu i moralno čistu.Uostalom,pa zar je teško provjeriti o čemu se radi i postupiti zdravorazumski ? Ukoliko se to ne uradi transparentno,opet dolazimo u ćorsokak mogućih manipulacija.Ako je to dobro,tada sam ja pao sa Marsa i ne kužim baš ništa !Ali ipak mislim da jako dobro kužim no da su drugi pali sa Marsa.Najgore je to što i ostale građane,branitelje i ine,smatraju da su pali sa Marsa.Ne bolujem od masovnih zabluda i malo više držim do sebe da mi netko može podvaliti zamjenu teza.Možda(gotovo sigurno)nemogu osobno ništa promijeniti ali moja osobna satisfakcija je temelj moje filozofije.Zbog mene samoga.Tako će ostati dok sam živ,makar umro u materijalnoj neimaštini.Ali ni to se neće dogoditi jer vodim računa o sebi.Ne Rojsovskim metodama već poštenim odnosom sa okolnostima u kojima živim.


registracija
5/3/10

starimudrac, 13.12.11. 12:51

zvonko, zašto ti misliš da je predsjednik josipović glup, pa da si ne zna izabrati savjetnika? ili misliš da je narod glup jer je premočno izglasao sdp-ova kandidata za predsjednički ured, a sad kompletnu koaliciju ljevice? desnica je prošla samo u tragovima, kao endemska vrsta!


registracija
28/4/10

Zvonko, 13.12.11. 12:57

Zna on jako dobro izabrati svoje savjetnike, u to ne sumnjam, ali mu je "ključ" odabira jako upitan, barem s moje strane.
Predsjednik koji se okružio osobama Saše Perković, Budimira Lončar, Predraga Matić, Dejana Jović sasvim sigurno daje jasnu poruku.
Pitanje je drugo! Zna li to puk iščitati ako mu neki "neovisni" novinar s naslovnice kakvog tiražnijeg dnevnika ili na vijestima ne protumači! Zna li puk misliti svojom glavom. I, molim, bez one o postotku Ivine popularnosti! I Sanader je imao skoro toliku popularnost!


registracija
13/12/11

dragovoljac1969, 13.12.11. 13:06

Podržavam izbor g.Matića ali što će biti nakon objave registra branitelja kao i obično ništa koliko je meni poznato kao dragovoljcu 1990.god. i djelatniku MUP status hrvatskih branitelja imaju svi djelatnivi MUP i MO samo smo razvrstani u borbeni neborbeni sektor nadalje u RH rat je trajao od nepunih 6 godina tako da je kroz taj period uniformu nosilo popriličan broj ljudi jer 1990 godina osba koja je imala 14 godina 1995.god je bio punoljetan shodno tome i ročnik a samim tim i branitelj, a što je sa onim ljudima koji su u vrijeme barikada srbo četnika u svojim hrvatskim selima čuvali straže sa lovačkim puškama jesu li i oni branitelji ma koliko godina u tom trenutku imali ja mislim da jesu


registracija
21/4/11

Milankn, 13.12.11. 13:45

Ako me sjećanje ne vara, još dok je predsjednik Tuđman bio živ pobrojali smo nekih 384.000 branitelja, a tu je *već tada* bilo uključeno bukvalno sve živo, do zadnje tajnice i portira. Odakle se onda stvorilo ovih "novih" 130.000 "branitelja"!? U kojem su to ratu oni bili? Sramota.

Evo što učiniti - svakog tko je status branitelja stekao nakon Tuđmanove smrti *automatski na reviziju*, bez izuzetka. Pa da vidimo ispod koje jorgan-planine su se takvi borili.

Što se tiče objave registra branitelja, nemam ništa protiv. Ujedno objaviti i popis pripadnika "vojske krajine", opet koliko se sjećam abolirano ih je oko 23.000. Osim toga, objaviti sve koji koriste povlaštene mirovine, kao i sve koji koriste partizanske mirovine, navodno ih je još uvijek oko 60.000. Pa da vidimo.


registracija
5/3/10

starimudrac, 13.12.11. 14:08

zvonko, sanader je razočarao sve one koji su za njega glasali. imao je pri izboru podršku a onda je počela kopniti. josipoviću je bila velika pri izboru a nakon toga još je rasla. i sad da se mjeri, imao bi 80%. a sad savjetnici. što fali budimiru lončaru? ameri onog svog kissingera drže na aparatima jer možda ćuju još koju pametnu, rusi su onog svog andreja gromika i zadnji dan života pitali za mišljenje. naš budo lončar ima iskustva i znanja o vanjskoj politici toliko da bi ga valjalo klonirati. uostalom, kad biraju papu u vatikanu, kardinali imaju dva telefona za konzultacije. jedna linija ide do sicilije, druga budi lončaru.


registracija
28/4/10

Zvonko, 13.12.11. 14:24

Čudi me da u sarkastičnom tonu nisi dodao da mu nedostaje još jedino Radmanov eliksir mladosti pa da poživi još 100 godina pa dobije priliku uvesti još koji embargo glupim braniteljima i dragovoljcima i ispraviti svoj, Ante Markovića i Miloševića neuspjeh.

Skupo mi ostali plaćamo sarkazam vas kukuriku glasača! Niste ništa bolji od HDZ-ovih trabanata! Čak dapače!


registracija
24/7/11

mrvek, 13.12.11. 14:54

zvonko ti se moraš pokriti ušima i zašutiti. Narod nazivaš glupima. Još gore što glasače hdz-a nazivaš glupima i to one koji vide i koji nisu glasali za svoje. Samo si ti slijep ili nepopravljivo glup pa i dalje braniš lopurde. Nisi mi odgovorio jer želiš da napišem o tvom braniteljskom putu?


registracija
1/3/11

Laudate, 13.12.11. 14:59

Savjet svima koji imaju financijskih problema.
Napravite isto što i "lažni" branitelji.
Otiđite i uzmite mirovinu.
Običan branitelj je u prosjeku niže obrazovan, a vi ste vjerojatno puno pametniji i lakše će te i vještije popuniti sve formulare.


registracija
11/1/10

fluid, 13.12.11. 16:23

Što se mene osobno tiče,ukinuo bih sve i jednu braniteljsku mirovinu.Mrtvi,ranjeni i ekstremno loši PTSP-ovci napred,ostali zaboravite.Osobno nisam ni pomišljao na bilo kakve povlastice kada je počelo kuhati,pa do zadnjega dana kada je sve bilo gotovo.Ni danas nebih tražio ništa.To je moj dom,moja država i branim je bezuvjetno ALI. Dok su branitelji ratovali,oni na čelu države su čerečili iznutra sve što se čerečiti moglo.A moglo se gotovo sve.Da bi odvratili pozornost sa čerečenja krenula je politika zbrinjavanja branitelja i otpuštenih radnika opljačkanih poduzeća.Do sada će se braniteljstvo protresati kao ozrelo grožđe i "nagrađenih"branitelja,bit će sve manje.Oni koji "su jamili-jamili su".Njima će,ako u međuvremenu nisu propali,ostati i za buduće generacije.To su novopečeni kapitalisti Tuđmnovog modela. Kako su neki dobili ponešto, ima i onih koji nisu dobili,gotovo ništa.Pa ako su neki kriteriji i parametri važeći,tada samo pravednim raspodjelama zasluga može biti izbjegnuta velika nepravda koja je učinjena nedosljednim i manipulativnim kriterijima.Vojska je svoja pitanja,dobro riješila i osim lažnjaka,drugo može proći.Ostaje problem MUP-a. MUP je po svojoj funkciji,odredio određene ljude da idu u ratne formacije.To je postava od 12.mjeseca 90.god.Određeni su Zapovjednici,zamjenici i prvi ešalon pripadnika iz pričuvnog sastava policije.Ostali ostaju na "redovnim poslovima policije".Patrole i ostalo.Ratne policijske postaje znamo kako su prolazile i uglavnom je cjelokupni sastav imao svoja vatrena krštenja direktno na bojišnicama.Da ne elaboriram dalje nepotrebno,na kraju su svi djelatnici policije zbrojeni,zbrojeno je kroz radni staž vrijeme i dopisano je puta dva u mirovinski status i to je bilo to.Svi pripadnici MUP-a od čistačica do vrha MUP-a,svrstani su u istu vreću.Ratne policijske postaje nisu dobile status borbenih brigada ili kako već nazvati te skupine.A trajalo je punih 8,5 mjeseci kada ratišta i vojne događaje preuzima ZNG.Dakle 8,5 mjeseci čega ? Rat nije napisan u Zakonu organa unutarnjih poslova pa nema ni statusa za Ratne pol.postaje,pripadnici su mobilizirani-dakle nisu dragovljci i stvoren je privid kako smo svi u MUP-u bili na jednako opasnim mjestima.Pogreška je direktno u MUP-u gdje to namjerno nije tako učinjeno(razvrstavanje i priznavanje statusa borbenih grupa za pripadnike Ratnih pol.postaja)mada ne kužim ni danas zašto je to tako napravljeno.Smrdi mi upravo iz razloga pokrivanja onih koji su po kancelarijama i patrolama,bili branitelji.To nije pravedno i to smrdi do neba kao nepravda.Problem je ,također u tome,što to pitanje nitko ne postavlja.MUP,braniteljske udruge kao ni Ministarstvo obrane,jednostavno ignoriraju tu činjenicu.Pa zamislite,opet ga navodim,slučaj gdje Zapovjednik RPP u Škabrnji do danas nemože riješiti svoj status.Jer to u policijskom zakonu nije predviđeno ?Sramotno i neprihvatljivo.I nikakva tužba ne pomaže.Ima li netko pošten da to objasni ili još moćniji i pošteniji pa da ili ukine svima,što bi bilo najpravednije,ili po postojećim parametrima pošteno izmeni zakone i propise sa kojima se debelo manipulira.!?MUP-ova rješenja po tom pitanju su skandalozna i neprihvatljiva.No,postavlja se pitanje,u kojoj se to pravnoj državi događa ?


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika