01.02.2012. / 12:39

Autor: Nacional.hr

'Nemoguće je preživjeti sam - ključ je u suradnji'

Primjerice Apple, lider u lancu opskrbe u području potrošačke elektronike, narastao je skoro pet puta u proteklih pet godina, dok je istovremeno njegova konkurencija bilježila rast manji od 50 posto pa čak i pad

Melanie Seier LarsenMelanie Seier LarsenKako Hrvatska tako i regija jugostočne Europe ne mogu zatvoriti oči pred nepredvidivim promjenama uzrokovanim još jednom globalnom krizom na obzoru, naglasio je u svom uvodnom predavanju na Supply Chain Management Areni, regionalnoj konferenciji direktora lanaca opskrbe, Tomislav Čorak, mlađi partner u A.T. Kearneyju. Situaciju dodatno kompliciraju i zahtjevi kupaca koji postaju sve specifičniji i manje predvidivi. U takvom okruženju gotovo je nemoguće uspjeti sam. Suradnja između partnera u lancu opskrbe postaje iznimno važna za opstanak kompanija u nepredvidivim vremenima koja dodatno otežavaju njihovo poslovanje.

Rezultati AT Kearneyeva globalnog istraživanja pokazuju kako su u različitim industrijskim sektorima upravo oni najuspješniji u upravljanju lanacima opskrbe višestruko rasli u odnosu na svoju konkurenciju. Primjerice Apple, lider u lancu opskrbe u području potrošačke elektronike, narastao je skoro pet puta u proteklih pet godina, dok je istovremeno njegova konkurencija bilježila rast manji od 50 posto pa čak i pad. No, analize pokazuju kako unatoč brojnim investicijama u lanac opskrbe, mnoge kompanije ne postižu očekivane rezultate.

"Samo rezanje troškova u lancu opskrbe nije rješenje. Iznimno je važna suradnja između snažnog brenda i proizvodnje s niskim troškovima koja će stvoriti win-win situaciju s aspekta cijena i znanja. Naše istraživanje pokazuje kako više od polovice proizvođača robe široke potrošnje smatra da je glavni uzrok loših rezultata investicija neefikasnost lanca opskrbe. Inovativnost se također pokazala kao ozbiljan problem jer 9 od 10 novih proizvoda široke potrošnje su zapravo inkrementalni, a ne inovativni, dok istovremeno 60 posto kompanija investiranjem u lance opskrbe očekuju povećanje raznolikosti proizvoda. Često je razlog lošim rezultatima nerazumijevanje promjenjivosti svjetskog tržišta i čitave ekonomije, koja itekako utječe na kompanije, pa tako i one u Hrvatskoj i regiji. To naravno uključuje razumijevanje promjenjive baze potrošača, fragmentacije ponašanja potrošača, kontinuirane potrebe za vrijednošću, kompleksnosti državnih propisa i povećane prisutnosti tehnologije", objasnila je mlađa partnerica Melanie Seier Larsen.

AT Kearneyevi stručnjaci upozorili su na niz problema u područjima nabave, proizvodnje, distribucije i maloprodaje, za koje je jedino rješenje prilagodba globalnim trendovima i primjerna najboljih rješenja iz europske i svjetske prakse. „Hrvatske kompanije moraju svoju strategiju nabave aktivno usmjeriti na globalno tržište i pametnim investicijama u inovacije, što je jedini način za nadvladavanje iznimno volatilnih cijena sirovina. Istovremeno proizvodnja mora postati fleksibilnija i kompanije se trebaju usmjeriti na specijalizirane logističke usluge. Povećane cijene sirovina, zajedno s potrošačima zarobljenim u nestabilnoj financijskoj situaciji, mogu se nadvladati samo inovativnošću'', upozorio je Srečko Debelak, viši direktor u A.T. Kearneyju.

Kada je riječ o maloprodajnoj industriji, iz AT Kearneya najavljuje daljnju konsolidaciju i povećanje globalne nabave, što će zauzvrat povećati zahtjeve za efikasnijim i fleksibilnijim lancima obskrbe. Maloprodaja u Hrvatskoj i regiji će odgovoriti na promjene u globalnom okruženju povećanom upotrebom online kanala, manjim formatom prodavaonica i optimizacijom polica.

"Budućnost je u virtualnim kanalima prodaje, tako da će kontakt s trgovinom i osobama koje rade u njima postati skoro pa suvišni. Maloprodaja je iznimno kreativna u ovom pogledu počevši od mogućnosti kupnje svih proizvoda preko telefona i Interneta pa sve do virtualnih blagajni u trgovinama i tehnološki naprednih kolica koje govore kupcu koliko je potrošio i koji su proizvodi taj dan na sniženju. U fokusu maloprodaje je naravno zadržavanje ili čak snižavanje operativnih troškova maloprodajnih mjesta i maksimalno zadovoljavanje potreba kupaca kroz takozvani multishop koji omogućava kupovinu različitih proizvoda na jednom mjestu, te specijalizaciju trgovina. Tako će primjerice u skladu sa željom rastućeg broja starijih kupaca, maloprodajni lanci u regiji otvarati manje trgovine kupcima u susjedstvu'', zaključila je Melanie Seier Larsen.

Vezane vijesti

'Povezivanje je ključ uspjeha'

'Povezivanje je ključ uspjeha'

Na danas održanom okruglom stolu „Leading Through Connections" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i tvrtke IBM Hrvatska, potaknuta je… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika