Objavljeno u Nacionalu br. 436, 2004-03-23

Autor: Melisa Skender

TALIJANSKI MAJSTOR VISOKIH POTPETICA

Ljudi moje cipele drže u staklenim vitrinama kao ukras

Na nedavno održanom Audi Fashion Weeku u Zagrebu kao poseban gost sa svojom se kolekcijom pojavio znameniti talijanski kreator cipela Ginni Baldinini: za Nacional govori o svom fetišističkom odnosu prema obući i dugoj prisutnosti na hrvatskom tržištu

Kreator Gimmi Baldinini, koji je obiteljsku tvrtku prije 13 godina naslijedio od svojih roditelja, u zagrebački hotel "Opera" stigao je izravno iz Opatije gdje su u njegovim cipelama pred ocjenjivačkim sudom šetale natjecateljice za titulu hrvatske MKreator Gimmi Baldinini, koji je obiteljsku tvrtku prije 13 godina naslijedio od svojih roditelja, u zagrebački hotel "Opera" stigao je izravno iz Opatije gdje su u njegovim cipelama pred ocjenjivačkim sudom šetale natjecateljice za titulu hrvatske MAudi Fashion Week, bio je naziv drugog izdanja hrvatskog tjedna mode na kojem se ove godine sa svojom prvom kolekcijom odjeće predstavila i svjetski poznata talijanska marka cipela Baldinini. Kreator Gimmi Baldinini, koji je obiteljsku tvrtku prije 13 godina naslijedio od svojih roditelja, u zagrebački hotel “Opera” stigao je izravno iz Opatije gdje su u njegovim cipelama pred ocjenjivačkim sudom šetale natjecateljice za titulu hrvatske Miss Universe koje je obuvao i lani. Doda li se tome i činjenica da je prvi svoj hrvatski dućan, onaj u zagrebačkom Oktogonu, otvorio prije punih pet godina, a u međuvremenu je Baldinini salone smjestio i u Rijeku, Split te Dubrovnik, ne čudi njegovo dobro poznavanje Hrvatske i njezinih specijaliteta. Tako smo doznali da štrukle u “Operi” tog četvrtka nisu bile jednako dobre kao obično jer je priča o tome kako je na njihovo posluživanje čekao dulje od pola sata poslužila kao izgovor zbog kojeg je Baldinini kasnio na dogovoreni termin za razgovor.

Etiketa Baldinini miluje mnoga ženska stopala, a Gimmi Baldinini ne skriva zadovoljstvo zbog te činjenice. Prvu cipelu kreirao je već sa 13 godina, a i danas zna vlastoručno napraviti par ali samo ako ga je naručio netko poput Naomi Campbell. Cipele Baldinini nosila je i britanska princeza Diana, a rado ih obuva i Nina Morić. Ta najluksuznija kategorija ručno šivanih, unikatnih cipela podrazumijeva da su napravljene od najfinije kože i najboljeg materijala za petu, baš kao što se očekuje i besprijekoran, maštovit dizajn te zadovoljavanje visokih kriterija koji opravdavaju astronomske cijene kakve su Baldinini marki prišile pridjev najskupljih cipela. Ipak, barem jedan Baldininijev par pravi je trofej u kolekciji svake žene koja ne oklijeva platiti nekoliko tisuća kuna da bi svijet promatrala s devet do čak 12 centimetara visokih potpetica.

“Moje najdraže mušterije su žene koje su bogate, ne samo duhom nego i u onom sasvim materijalnom smislu, dakle žene koje imaju novca i ukusa”, šaleći se tek djelomično opisao je svoje ciljano tržište Gimmi Baldinini.

NACIONAL: Nedavno ste u kratkom razgovoru za jedne dnevne novine izjavili kako su Hrvatice ljepše, ali nemaju toliko stila kao Talijanke. Mi možemo dodati da nemaju ni toliko novca. Što vas je zapravo ponukalo da otvorite čak četiri dućana u Hrvatskoj? – Svaki je grad drukčiji. Hod je u hrvatskih žena drukčiji. One su vrlo lijepe, ali i vrlo komplicirane. Ukus Splićanki, na primjer, prilično se razlikuje od ukusa Zagrepčanki. Razlika između Hrvatske i Italije je, recimo, u tome što u Hrvatskoj puno više žena i preko dana nosi visoku petu dok Talijanke na pete stanu tek za večernje izlaske. Preko dana radije nose casual ili sportske modele.

NACIONAL: Je li to zbog rezultata najnovijih istraživanja prema kojima visoke pete nisu zdrave za dugo nošenje? – Vjerojatno i nisu, ali ženu čine puno elegantnijom i seksepilnijom. Volim kad cipela ima visoku petu jer onda radi posebnu siluetu, izdužuje figuru. Baldinini cipele upravo su zbog svojih visokih peta poznate u svijetu. Peta može imati devet, pa čak i 12 centimetara, a još uvijek je nosiva i udobna i to je njihova kvaliteta.

NACIONAL: Jesu li vam cipele fetiš? – Da, potpuni sam fetišist kad su ženske cipele u pitanju. Prema cipelama koje netko nosi mogu iščitati karakter, a jednako tako besprijekorno mogu pogoditi, kad vidim ženu, kakve bi joj se cipele svidjele i koje bi joj najbolje pristajale.

NACIONAL: Što, dakle, Hrvatice najradije kupuju u vašim dućanima? – U Hrvatskoj prodajemo vrlo malo modela iz takozvane prve, lux klase. Najbolje nam idu modeli iz casual kolekcije, trendovski i sportski modeli. Čini se da nove generacije kupaca u Hrvatskoj najviše traže udobne cipele ili večernju cipelu s petom od četiri do najviše devet centimetara.

NACIONAL: Koliko o tome vodite računa, odnosno razmišljate li o tržištu kad kreirate kolekciju? – Naravno, jer drukčije se cipele prodaju u Varšavi, drugačije u New Yorku, Parizu ili Zagrebu. Baldinini ima više linija i u svakoj kolekciji najmanje 750 različitih modela muških i ženskih cipela.

NACIONAL: Bez obzira na to vi i danas, navodno, znate vlastoručno izrađivati cipele za pojedine svoje drage mušterije. Kad ste napravili prvu i za koga ste vlastitim rukama napravili zadnju takvu Baldinini cipelu? – Prvu sam napravio kad mi je bilo svega 16 godina, a zadnju ali ne i posljednju napravio sam za Naomi Campbell. Jednu prekrasnu, visoku, laserski rezanu kožnu čizmu u zlatnoj boji.

NACIONAL: Inače često obuvate manekenke i na pisti jer vas angažiraju brojni modni kreatori. Kako vam se čini zagrebački tjedan mode i kako je započela vaša suradnja sa Suzy Josipović-Redžepagić i njezinom agencijom Suzy Models koja je i ove godine organizirala Fashion Week? – Moj menadžer za ovaj dio Europe je Gordana Kondža koja Suzy poznaje jako dugo i dobre su prijateljice. Ona me uvjerila kako je Suzy Models agencija s kojom ćemo najbolje profesionalno surađivati, a i osobno sam se kasnije uvjerio kako se radi o vrlo sposobnoj osobi kad je riječ ne samo o revijama nego i o svemu ostalom što prati jednu takvu manifestaciju od marketinga do organizatorskih poslova.

NACIONAL: Možete li, za one koji u četvrtak nisu prisustvovali vašem predstavljanju na Audi Fashion Weeku, ukratko opisati glavne značajke Baldininijeve kolekcije za ovo proljeće i ljeto? – Obično za klasičnu cipelu volim imati ne više od dvije boje. Najdraže su mi elegantne, ali ne previše snažne cipele jer snažnu cipelu, efektnu i s puno detalja mogu nositi samo prekrasne žene. Takve se cipele najbolje prodaju na američkom tržištu, a voli ih i vaša Nina Morić.

NACIONAL: Jesu li žene vaša jedina inspiracija? – Žene i putovanja. Muškarci su puno jednostavniji. Žene su komplicirane i za dizajn njihovih cipela potroši se puno više vremena. Osim toga, žene na cipele troše puno novca, kontroliraju svoj stil i paze na sve detalje. Često mijenjaju svoje afinitete, a ja moram napraviti cipelu koja će trajati. Zapravo je za moju inspiraciju najvažnija ljubav. Ako nisam zaljubljen, nisam u stanju kreirati. Sada sam, primjerice, vrlo sretan jer sam zaljubljen i pun inspiracije. Ja sam, inače, čovjek za jednu ženu i kao pravi obiteljski čovjek najradije večeri provodim kod kuće.

NACIONAL: Obiteljska je i tvrtka Baldinini koju ste naslijedili od roditelja. Kad je osnovana i rade li u tvrtki sada i vaša djeca? – Baldinini postoji od 1912., a prvu sam cipelu dizajnirao već sa 13 godina. Moje kćeri, Aleksandra i Ariana, također su već uključene u posao. Jedna se bavi stilom, a druga kožom, dok je moja bivša supruga Gabriela i danas voditelj svih stilista i galerije u tvornici Baldinini u Italiji. Osobno sam se već kao dječak zaljubio u ovaj posao i do danas radim samo na usavršavanju znanja koja sam stekao od roditelja. To je posao koji sam odabrao i ostao dosljedan usprkos svim teškoćama. Obožavam svoj posao i živim za njega.

NACIONAL: Nikad niste razmišljali o tome da se posvetite nekoj drugoj profesiji? – Nikad ozbiljno, iako sam studirao saksofon na glazbenoj akademiji. To su dvije ljubavi mog života, dizajn i glazba.

NACIONAL: Što najradije svirate? – Nemam baš previše vremena za muziciranje jer, iako zapošljavamo 18 stilista koji me mjesečno stoje 24 milijuna lira, ipak moram osobno pregledati svaku cipelu iz ženske kolekcije jer inače nisam miran. Evo, baš sutra zbog toga putujem u Rimini. Osim toga, ne mogu pobjeći od cipela. Stalno nešto crtkam, radim, iako postoje stvari koje mi sinu svega nekoliko minuta prije nego što ću dovršiti kolekciju.

NACIONAL: Koliko cipela imate u osobnoj kolekciji i koje su vam najdraže? – Obično od svake nove kolekcije izaberem 15 pari, ali nosim uglavnom dva. Jedne udobne, sportske, poput ovih u engleskom stilu koje upravo nosim, a koje su također šivane ručno, i jedne elegantnije, večernje. Inače nisam tip koji slijedi modu, čak ni kad kreiram žensku kolekciju. Moda se mijenja, a cipele Baldinini, kad ih jednom kupite, možete nositi čitav život zato što radim prije svega na ljepoti. Ne biste vjerovali, ali ima ljudi koji Baldinini cipele drže kao ukras u staklenim vitrinama. Svaka sezona, dakle, može donijeti nešto novo, ali i kad više nije trend, Baldinini cipela uvijek je nosiva i lijepa.

NACIONAL: Običaj je kod dućana visoke mode u Hrvatskoj da, umjesto najnovije, lansiraju starije kolekcije. Je li to slučaj i u dućanima Baldinini? – Ne, svi naši dućani imaju najnoviju kolekciju. Prvi u Hrvatskoj jer ipak su to naši dućani. Dućan u Zagrebu možda nema isto što i onaj u Rijeci, a Baldinini u Splitu nudi nešto drukčiji asortiman od onoga u Dubrovniku, ali sve su to cipele iz najnovije kolekcije, a svaka je kolekcija bogata. Kako sam već rekao, u svakoj je najmanje 750 različitih modela.

NACIONAL: Osim cipela, posjedujete u Italiji i nekoliko hotela. Ljetujete li u njima? – Ne prečesto. Obožavam hrvatsko more i najčešće ovdje ljetujem jer tu poznajem puno dragih ljudi i prijatelja. Najdraži su mi Split i Dubrovnik, a razmišljam i o kupnji nekakvog hotela na jugu Dalmacije.

NACIONAL: Znači, posjetit ćete Hrvatsku ponovno u kolovozu? – Možda i ranije jer u srpnju imamo veliku reviju na novom mostu u Mostaru. Doći će i talijanski premijer Silvio Berlusconi. Možete već sad najaviti da će to biti veličanstvena priredba.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika