Objavljeno u Nacionalu br. 600, 2007-05-15

Autor: Eduard Šoštarić

ODUSTALO SE OD KUPNJE INOZEMNIH OPHODNIH PLOVILA

Hrvatska će sama graditi ratne brodove

GOWIND 200, francuski brod, bio je najozbiljnija opcija za kupovinuGOWIND 200, francuski brod, bio je najozbiljnija opcija za kupovinuHrvatska je potpuno odustala od kupnje četiri inozemna izvanobalna ophodna broda zbog njihove previsoke cijene, te će ih graditi samostalno u hrvatskim brodogradilištima u Kraljevici i dijelom u Splitu prema projektu Brodarskog instituta iz Zagreba. To je najveći i najznačajniji projekt hrvatske vojne brodogradnje od utemeljenja hrvatske države.

Spomenuti brodovi će biti glavni nositelji zaštite hrvatskog ribolovno-ekološkog pojasa koji će se aktivirati prvog siječnja 2008. i to u sklopu Obalne straže čije se donošenje Zakona očekuje do jeseni ove godine. S njihovim prvim porinućem malo će se pričekati, jer se početak gradnje prvog broda očekuje tek na proljeće 2008., a prva plovidba u jesen 2009. Brod bi bio dugačak do 80 metara, brzine 25 čvorova, istisnine 1000-1500 tona, samostalno bi mogao provesti na moru do 30 dana i mogao bi doploviti do 4000 nautičkih milja i to s posadom od 50 pomoraca. Na svojoj platformi bi imao mjesto za prihvat helikoptera, a također i hangar u kojem bi bila smještena plovila za presretanje sumnjivih brodova u hrvatskim vodama, prije svega, ribarica, plovila koja služe ilegalnoj trgovini ljudima, oružjem i narkoticima.

Cijena izgradnje osnovnog modela takvog broda s topom Bofors 40 mm, Giat 30 mm ili Oto Melara 20 mm, te stavljanjem spremnika za kemikalije i brane u slučaju ekoloških katastrofa, iznosila bi približno 40 milijuna eura. Brod bi se radio po modularnom principu, pa bi se predvidjeli nosači i prostor za ugradnju dodatne opreme i naoružanja u slučaju rata. Tada bi se na njega ugradili sustavi upravljanja vatrom, raketni i protupodmornički sustavi, sustavi za otkrivanje mina i opreme za protuelektroničko djelovanje i elektroničko izviđanje, a cijena broda bi tada iznosila približno 80 milijuna eura.

Projekt hrvatskog izvanobalnog ophodnog broda povjeren je Brodarskom institutu iz Zagreba. Ekonomski zahtjevi za nadzorom i zaštitom gospodarskog pojasa, doveli su do razvoja nove vrste broda, izvanobalnog ophodnog broda, koji može obavljati ophodnju u duljem razdoblju i s puno manjim troškovima u odnosu na klasične ratne brodove.

Vezane vijesti

Kud je plovio ovaj brod?

Kud je plovio ovaj brod?

Hrvatska policija za sada nema sigurne potvrde da je slovenski vojni brod danas bio u hrvatskim teritorijalnim vodama u Savudrijskoj vali, a o čemu… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika