22.06.2007. / 09:30
PREDIZBORNA KAMPANJA
SDP vrbuje nove članove putem telefona
„Anketarka me pitala za koga sam glasao, a nakon toga me počela nagovarati da se uključim u rad stranke. Kad sam joj rekao da me to ne zanima, rekla mi je da mogu sudjelovati u SDP-ovoj kampanji kao volonter, ali i da postoji i mogućnost honorarnog zaposlenja“, rekao je Nacional.hr jedan od anketiranih građana.
Iako predizborna kampanja službeno neće početi još nekoliko mjeseci, čini se da je SDP punom parom krenuo u osvajanje glasača. Taj se zaključak nameće nakon informacije da je ta stranka počela vrbovati nove glasače i članove putem telefonskih poziva.
Naime, mnogi su Zagrepčani proteklih dana doživjeli nemalo iznenađenje kad su primili telefonske pozive nepoznatih osoba koje se predstavljaju kao SDP-ovi aktivisti koji provode anketu. Nakon uvodnih pitanja o stanju u državi i mišljenju o „novom SDP-u pod vodstvom Zorana Milanovića“, navodni anketari bi započeli razgovor o političkim preferencijama, zanimajući se za koga će osobe glasati. Neki od ljudi koji su primili takav poziv požalili su se kako su ih čak ispitivali i za koga su glasali na prošlim parlamentranim i lokalnim izborima.
„Anketarka me pitala za koga sam glasao, a nakon toga me počela nagovarati da se uključim u rad stranke. Kad sam joj rekao da me to ne zanima, rekla mi je da mogu sudjelovati u SDP-ovoj kampanji kao volonter, ali i da postoji i mogućnost honorarnog zaposlenja“, rekao je za Nacional.hr jedan od anketiranih građana.
Razgovor bi završio tako da bi anketari zatražili mail adresu kako bi zainteresirane mogli i dalje obavještavati o stranačkim aktivnostima. Zanimljivo, nijedan od „anketiranih“ građana s kojima je razgovarao Nacional.hr nije ovaj telefonski poziv doživio kao neugodno iskustvo, već više kao neobičan događaj.
Ukoliko su ovi pozivi stvarno došli iz SDP-a, radi se preizbornoj strategiji koja je novost na hrvatskoj političkoj sceni. Naime, ne zna se jesu li anketirani odabrani slučajno ili namjerno, no ako se radi o potonjem, može se reći da je to prva primjena metode poznate pod imenom micro-targeting u Hrvatskoj. Smisao metode je da se pomoću prikupljanja javno dostupnih informacija o građanima, otkrivaju potencijalni novi glasači, te se na njih primjenjuju klasične preizborne metode.
Kada je izmišljen, micro-targeting se koristio u svrhu marketinga, a u politiku ga je na velika vrata uveo Karl Rove, marketinški stručnjak i glavni izborni strateg Georgea W. Busha. Smatra se kako je Bush pobijedio na predsjedničkim izborima 2004. godine upravo zahvaljujući prednosti koju je, koristeći ovu metodu, stekao u ključnoj saveznoj državi Ohio.
Nakon što je Radimir Čačić prvi počeo provoditi predizbornu kampanju po principu „od vrata do vrata“, ovakva strategija SDP-a je još jedan odmak od klasičnih predizbornih skupova i konvencija na koje smo navikli.
Radi li se uistinu o pozivima SDP-ovih aktivista ili je riječ o podvali njihovih političkih rivala zasad nije poznato, no nema sumnje kako Hrvatsku čeka uzbudljiva predizborna kampanja.
Vezane vijesti
Vlast nije nenarodna već demokratska
U Hrvatskoj nikada na vlasti nije bila nenarodna vlast, ma kako loša bila, već uvijek demokratska vlast koja ima izbornu legitimaciju, izjavio je na… Više
- Europska unija postaje savezna država
- Milanović neaktivan, Čačić u prvom planu
- 'Očekivali smo rast inflacije'
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu