22.06.2007. / 09:30

Autor: Marko Biočina

PREDIZBORNA KAMPANJA

SDP vrbuje nove članove putem telefona

„Anketarka me pitala za koga sam glasao, a nakon toga me počela nagovarati da se uključim u rad stranke. Kad sam joj rekao da me to ne zanima, rekla mi je da mogu sudjelovati u SDP-ovoj kampanji kao volonter, ali i da postoji i mogućnost honorarnog zaposlenja“, rekao je Nacional.hr jedan od anketiranih građana.

Iako predizborna kampanja službeno neće početi još nekoliko mjeseci, čini se da je SDP punom parom krenuo u osvajanje glasača. Taj se zaključak nameće nakon informacije da je ta stranka počela vrbovati nove glasače i članove putem telefonskih poziva.

Naime, mnogi su Zagrepčani proteklih dana doživjeli nemalo iznenađenje kad su primili telefonske pozive nepoznatih osoba koje se predstavljaju kao SDP-ovi aktivisti koji provode anketu. Nakon uvodnih pitanja o stanju u državi i mišljenju o „novom SDP-u pod vodstvom Zorana Milanovića“, navodni anketari bi započeli razgovor o političkim preferencijama, zanimajući se za koga će osobe glasati. Neki od ljudi koji su primili takav poziv požalili su se kako su ih čak ispitivali i za koga su glasali na prošlim parlamentranim i lokalnim izborima.

„Anketarka me pitala za koga sam glasao, a nakon toga me počela nagovarati da se uključim u rad stranke. Kad sam joj rekao da me to ne zanima, rekla mi je da mogu sudjelovati u SDP-ovoj kampanji kao volonter, ali i da postoji i mogućnost honorarnog zaposlenja“, rekao je za Nacional.hr jedan od anketiranih građana.

Razgovor bi završio tako da bi anketari zatražili mail adresu kako bi zainteresirane mogli i dalje obavještavati o stranačkim aktivnostima. Zanimljivo, nijedan od „anketiranih“ građana s kojima je razgovarao Nacional.hr nije ovaj telefonski poziv doživio kao neugodno iskustvo, već više kao neobičan događaj.

Ukoliko su ovi pozivi stvarno došli iz SDP-a, radi se preizbornoj strategiji koja je novost na hrvatskoj političkoj sceni. Naime, ne zna se jesu li anketirani odabrani slučajno ili namjerno, no ako se radi o potonjem, može se reći da je to prva primjena metode poznate pod imenom micro-targeting u Hrvatskoj. Smisao metode je da se pomoću prikupljanja javno dostupnih informacija o građanima, otkrivaju potencijalni novi glasači, te se na njih primjenjuju klasične preizborne metode.

Kada je izmišljen, micro-targeting se koristio u svrhu marketinga, a u politiku ga je na velika vrata uveo Karl Rove, marketinški stručnjak i glavni izborni strateg Georgea W. Busha. Smatra se kako je Bush pobijedio na predsjedničkim izborima 2004. godine upravo zahvaljujući prednosti koju je, koristeći ovu metodu, stekao u ključnoj saveznoj državi Ohio.

Nakon što je Radimir Čačić prvi počeo provoditi predizbornu kampanju po principu „od vrata do vrata“, ovakva strategija SDP-a je još jedan odmak od klasičnih predizbornih skupova i konvencija na koje smo navikli.

Radi li se uistinu o pozivima SDP-ovih aktivista ili je riječ o podvali njihovih političkih rivala zasad nije poznato, no nema sumnje kako Hrvatsku čeka uzbudljiva predizborna kampanja.

Vezane vijesti

Vlast nije nenarodna već demokratska

Vlast nije nenarodna već demokratska

U Hrvatskoj nikada na vlasti nije bila nenarodna vlast, ma kako loša bila, već uvijek demokratska vlast koja ima izbornu legitimaciju, izjavio je na… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika