28.04.2009. / 08:00

Autor: Sandra Županić

ZET ulaže 38 milijuna kuna u elektronske karte, ali zadržavaju i papirnate

ZET će za uvođenje novog sustava naplate vožnji uložiti 38 milijuna kuna, a nisu sigurni hoće li to smanjiti švercanje po tramvajima

Milan Bandić demonstrirao je novi sustav naplate

Foto: Tomislav SmoljanovićMilan Bandić demonstrirao je novi sustav naplate Foto: Tomislav SmoljanovićZagrebački električni tramvaj od jeseni primjenjivat će novi sustav naplate u svim svojim tramvajima i autobusima. U vozila gradskog prijevoza do tada će biti ugrađeni uređaji za očitovanje i poništavanje karata, tzv. validatori. Ti su uređaji dio novog sustava automatske naplate prijevoza pomoću kojeg će putnici u vozilu vožnju moći, osim papirnatom, moći platiti i beskontaktnom kartom.

Ipak, u ZET- u nisu potpuno sigurni kako će ovaj novi i prilično skupi sustav funkcionirati niti hoće li on smanjit štetu koja nastaje "švercanjem" u gradskom prijevozu. Prvi, probni uređaji za očitavanje beskontaktnih karata već su ugrađeni u 110. niskopodni tramvaj koji već desetak dana vozi zagrebačkim ulicama.

Kako će građani od jeseni plaćati gradski prijevoz za ZGNews je objasnio glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić: "Do jeseni pokazi će biti zamijenjeni digitalnim, beskontaktnim karticama. Znači svi koji kupe pokaz dobit će takvu karticu i bit će im obaveza da ju pri svakom ulasku u vozilo provuku kroz uređaj za registraciju, tzv. validator. Kartica koja nije provučena isto je kao neponištena karta. Ostavit ćemo u upotrebi i papirnate karte za građane koji se rijetko voze. U jedan novi tramvaj već smo postavili validatore kraj svakih vrata. Postoje dvije vrste validatora – kraj prvih i posljednjih vrata nalaze se oni koji očitavaju papirnatu i digitalnu kartu, a na ostalim samo za digitalnu kartu. Planiramo uvesti i dvije vrste digitalnih karti. Na prepaid kartama bit će određeni iznos novaca koji će se umanjti kod svakog ulaska u vozilo, a detalji će biti prikazani na ekranu validatora. Na drugoj, postpaid kartici, građani će plaćati na kraju mjeseca samo broj vožnji koji su zaista napravili."

Ipak, ZET ne namjerava ukinuti odredbu da karta vrijedi sat i trideset minuta u jednom smjeru niti planiraju mijenjati trenutne cijene karata. Pomoću novog sustava naplate, objasnio je Jurić, ZET želi dobiti točnije podatke o korisnicima gradskog prijevoza (posebno onima sa pravom na besplatnu vožnju), učestalosti putnika na linijama te modernizirati sustav naplate.

Vezane vijesti

"Ne plaćam!"

"Ne plaćam!"

Građanska inicijativa 'Ne plaćam!', započela je borbu protiv plaćanja usluga javnog prijevoza u gradu Zagrebu, koji bi, smatraju, trebao biti… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika