07.06.2009. / 11:17

Autor: Martina Čizmić

Zašto je pao Air Franceov Airbus: Jesu li krivi uređaji za mjerenje brzine?

Javnost je posebno zbunila informacija da je na kobnom letu iz Brazila u Francusku, Airbusov zrakoplov poslao čak 24 poruke o neispravnim uređajima neposredno prije no što se srušio u more. Među ostalima, poslao je i poruku da auto-pilot ne radi

Postavlja se pitanje da li se ova nesreća mogla izbjeći?Postavlja se pitanje da li se ova nesreća mogla izbjeći?Francuska zrakoplovna tvrtka Air France još je u travnju započela sa zamjenom starih uređaja za mjerenje brzine na svojim Airbusevima. No, nakon što se počelo nagađati da je upravo neispravan i zastarjeli uređaj odgovoran za posljednju nesreću, tempo zamjene je znatno ubrzan.

Probleme sa uređajima za mjerenje brzine piloti su prvi put zamijetili još u svibnju prošle godine. Kako izvještava BBC, problemi sa uređajem ne znače da zrakoplov ne može sigurno letjeti.

Javnost je posebno zbunila informacija da je na kobnom letu iz Brazila u Francusku, Airbusov zrakoplov poslao čak 24 poruke o neispravnim uređajima neposredno prije no što se srušio u more. Među ostalima, poslao je i poruku da auto-pilot ne radi.

Prema riječima direktora francuske agencije za istraživanje zrakoplovnih nesreća Paula-Louisa Arslaniana nije moguće utvrditi da li je auto-pilot prestao raditi ili ga je isključio netko od posade. Naime, uređai za mjerenje brzine mogli su odstupati i do 50 kilometara od stvarne brzine, što je moglo dovesti do isključivanja auto-pilota od strane samog računala.

Istražitelji tvrde da su senzori u zrakoplovu nekoliko minuta prije njegovog nestanka s radara prikazivali različite podatke.

Vezane vijesti

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Opet palo staklo sa zagrebačkog Hoto tornja, ozlijeđen zaštitar

Sa zgrade Hoto tornja (zgrada T-coma) u Savskoj ulici u Zagrebu pao je komad staklene stijene pri čemu je ozlijeđen zaštitar, doznaje se u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika