30.06.2009. / 15:52

Autor: Hina

EU vodi istragu o Yemenia Airwaysu: Airbus A310 ne proizvodi se od 2007.

Zahvaljujući svojim zrakoplovima iz serije A300/A310, europski proizvođač postao je ozbiljan takmac američkome "Boeingu". No izradbom modernijih programa - serije A330/A340 te buduće serije A350 - Airbusov prvi program je zastario

Airbus A310 Yemenia AirwaysaAirbus A310 Yemenia AirwaysaStručnjaci EU-a ispitat će treba li zrakoplovnu tvrtku "Yemenia Air" upisati na crnu listu zračnih prijevoznika kojima bi bio zabranjen rad u Europi, objavila je Europska komisija u utorak pošto se rano jutros srušio putnički zrakoplov u vlasništvu te tvrtke.

Putnički zrakoplov "airbus" A310, u vlasništvu "Yemenia Aira", sa 153 osobe srušio se u utorak rano ujutro dok je pri snažnu vjetru pokušavao prizemljiti na otoku Komorima. Povjerenik EK-a za prijevoz Antonio Tajani rekao je da je "Yemenia Air" dosad ispunjavala propise EU-a i nije bila na crnoj listi, no sada će se obaviti temeljita istraga, prenosi američka agencija AP. Agencija AFP u pregledu obilježja "airbusa" A310 kaže da je dizajniran za daleka putovanja, da je dvomotorac u uporabi od 1983. te da pripada prvoj seriji europskog konstruktora i više se ne proizvodi od srpnja 2007.

A310 modernija je inačica A300, prvog zrakoplova što ga je na tržište izbacio Airbus. Po podatcima proizvođača, potkraj svibnja 41 zrakoplovna tvrtka u svijetu koristila se s 214 zrakoplova tipa A310. Airbus dodaje da je do danas flota tih zrakoplova letjela ukupno 11,7 milijuna sati na 4,5 milijuna letova.

Na internetskoj stranici Aviation Safety stoji da je zrakoplov tipa A310 imao osam nesreća sa smrtnim ishodom, s ukupno 673 žrtve. U putničkoj inačici zrakoplov duljine 46,6 metara može prevesti 220 osoba u klasičnoj opremi, odnosno do 280 s unutarnjim preinakama.

Može biti opremljen motorom CF6-80 američkog proizvođača General Electrica ili motorom PW40000 drugog američkog proizvođača Pratt and Whitneyja. A310 ima ista mjesta za pilote i ista letna svojstva kao i A300-600, što je produljena inačica A310. U tehničkoj posadi su dvije osobe, a zrakoplov tipa A300 iziskuje tri pilota.

A310 ima certifikat ETOPS, a to znači da može letjeti najmanje 180 minuta sa samo jednim motorom ako mu se pokvari jedan od dvaju kojima je opremljen. To mu omogućuje daleke letove u izoliranim regijama ili iznad oceana. Na tržištu se pojavio kao A310-200, a godine 1985. postao je A310-300.

Zahvaljujući svojim zrakoplovima iz serije A300/A310, europski proizvođač postao je ozbiljan takmac američkome "Boeingu". No izradbom modernijih programa - serije A330/A340 te buduće serije A350 - Airbusov prvi program je zastario. Zrakoplov koji se srušio u komorskim vodama proizveden je 1990. i tvrtka "Yemenia" koristila se njime od listopada 1999.

Vezane vijesti

Pet mrtvih u sudaru dvaju zrakoplova u Kanadi

Pet mrtvih u sudaru dvaju zrakoplova u Kanadi

Dva privatna zrakoplova sudarila su se u nedjelju iznad kanadske pokrajine Saskatchewana, pri čemu je poginulo svih pet osoba u objema letjelicama,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika