18.04.2011. / 09:54

Autor: Deutsche Welle

Godinu dana nakon erupcije: Još bez dogovora o vulkanskoj prašini

Eyjafjoli, islandski vulkan neizgovorljivog imena, u Europi je simbol kaosa. Kada je na današnji dan prošle godine došlo do erupcije u nebo se podigao ogroman oblak vulkanske prašine.

Islandski vulkan prizemljio je avione u gotovo cijeloj EuropiIslandski vulkan prizemljio je avione u gotovo cijeloj EuropiDan nakon prošlogodišnje erupcije vulkana na Islandu zračni je promet u Europi bio paraliziran. Europski povjerenik za promet Siim Kalas tada je izjavio: „Suočeni smo zaista sa potpuno novom situacijom".

U europskim prestonicama nastala je panika. Koliko vulkanske prašine podnosi turbina avionskog motora? Zapravo, nikakve granične vrijednosti ne postoje i svaka nacionalna služba odlučivala je za sebe. Sa današnjeg stajališta moglo bi se reći da su neke bile preoprezne. Ubrzo je sazvan izvanredni sastanak ministaraprometa članica Europske unije i njemački ministar Peter Ramzauer je izjavio: „Obavezali smo se da usvojimo jedinstvena mjerila i na osnovu jedinstvenih metoda mjerenja i graničnih vrijednosti utvrdimo što avioni i njihovi motori mogu savladati, a da sigurnost ne bude ugrožena".

Jedinstvo je bilo kratkog vjeka - Francuzi su, na primjer, obnovili zračni promet prije Nijemaca i Ramzauer je rekao: „Mislim da je francuska vlada pod izuzetno jakim pritiskom velikih avionskih kompanija".

Koliko je miligrama dozvoljeno?

Poslije godinu dana u njemačkom ministarstvu za promet i dalje su nezadovoljni. Državni tajnik Klaus Dieter Scheurle žali se da i dalje nisu na vidiku jedinstvene vrijednosti za količinu vulkanske prašine.

„Industrija kaže - dva miligrama i tu je kraj. Avionske kompanije to ne prihvaćaju - one bi veću vrijednost", kaže Scheurle. I u Europskoj komisiji priznaju da su pregovori mukotrpni. Helen Kerns, predstavnica za sektor prometa, kaže da se teži novom rješenju: proizvođači motora trebali bi odrediti kritičnu granicu za svaki tip motora.

„To ne bi još bilo jedinstveno rešenje, ali bi bio veliki napredak ka transparentnom procjenjivanju u slučaju krize", kaže Helen Kerns. To bi bila i osnova za donošenje za avionske kompanije teške odluke o obustavljanju letova. Mada u njima misle da bi ponovo nastao kaos, jer nijedno od važnih pitanja nije riješeno. Ni ono osnovno: tko bi u slučaju krize odlučivao za cijelu Europsku uniju?

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Čileanski vulkan smanjio aktivnost, zračni promet se vraća u normalu

Čileanski vulkan smanjio aktivnost, zračni promet se vraća u normalu

Ogromni oblak pepela iz čileanskog vulkana Cordon Caulle se razilazi, ali nastavlja izazivati smetnje i zastoje u zračnom prometu u južnoameričkim… Više

Komentari

registracija
22/6/10

Konstantinos, 18.04.11. 10:38

Da li vi u Nacionalu imate lektore kad preuzimate tekstove iz DV, svi su oni na ekavici!? Ili ih ostavite u orginulu i to navedite da ljudi znaju ili ih tocno napisite na ijekavici, a ne na nekom "mixu" i jedne i druge. Vodite racuna o jeziku kad preuzimate tekstove iz stranih novina!


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika