18.04.2011. / 09:54
Godinu dana nakon erupcije: Još bez dogovora o vulkanskoj prašini
Eyjafjoli, islandski vulkan neizgovorljivog imena, u Europi je simbol kaosa. Kada je na današnji dan prošle godine došlo do erupcije u nebo se podigao ogroman oblak vulkanske prašine.
Islandski vulkan prizemljio je avione u gotovo cijeloj EuropiDan nakon prošlogodišnje erupcije vulkana na Islandu zračni je promet u Europi bio paraliziran. Europski povjerenik za promet Siim Kalas tada je izjavio: „Suočeni smo zaista sa potpuno novom situacijom".
U europskim prestonicama nastala je panika. Koliko vulkanske prašine podnosi turbina avionskog motora? Zapravo, nikakve granične vrijednosti ne postoje i svaka nacionalna služba odlučivala je za sebe. Sa današnjeg stajališta moglo bi se reći da su neke bile preoprezne. Ubrzo je sazvan izvanredni sastanak ministaraprometa članica Europske unije i njemački ministar Peter Ramzauer je izjavio: „Obavezali smo se da usvojimo jedinstvena mjerila i na osnovu jedinstvenih metoda mjerenja i graničnih vrijednosti utvrdimo što avioni i njihovi motori mogu savladati, a da sigurnost ne bude ugrožena".
Jedinstvo je bilo kratkog vjeka - Francuzi su, na primjer, obnovili zračni promet prije Nijemaca i Ramzauer je rekao: „Mislim da je francuska vlada pod izuzetno jakim pritiskom velikih avionskih kompanija".
Koliko je miligrama dozvoljeno?
Poslije godinu dana u njemačkom ministarstvu za promet i dalje su nezadovoljni. Državni tajnik Klaus Dieter Scheurle žali se da i dalje nisu na vidiku jedinstvene vrijednosti za količinu vulkanske prašine.
„Industrija kaže - dva miligrama i tu je kraj. Avionske kompanije to ne prihvaćaju - one bi veću vrijednost", kaže Scheurle. I u Europskoj komisiji priznaju da su pregovori mukotrpni. Helen Kerns, predstavnica za sektor prometa, kaže da se teži novom rješenju: proizvođači motora trebali bi odrediti kritičnu granicu za svaki tip motora.
„To ne bi još bilo jedinstveno rešenje, ali bi bio veliki napredak ka transparentnom procjenjivanju u slučaju krize", kaže Helen Kerns. To bi bila i osnova za donošenje za avionske kompanije teške odluke o obustavljanju letova. Mada u njima misle da bi ponovo nastao kaos, jer nijedno od važnih pitanja nije riješeno. Ni ono osnovno: tko bi u slučaju krize odlučivao za cijelu Europsku uniju?
Vezane vijesti
Čileanski vulkan smanjio aktivnost, zračni promet se vraća u normalu
Ogromni oblak pepela iz čileanskog vulkana Cordon Caulle se razilazi, ali nastavlja izazivati smetnje i zastoje u zračnom prometu u južnoameričkim… Više
- Islanski vulkan ponovo prijeti: Grimsvotn nije kao Eyjafjallajökull
- Islanđani odahnuli: Vulkan Eyjafjoell više ne izbacuje magmu
- Prolazak vulkanskog pepela: Većina aerodroma ponovno otvorena
Komentari
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu
registracija
22/6/10
Konstantinos, 18.04.11. 10:38
Da li vi u Nacionalu imate lektore kad preuzimate tekstove iz DV, svi su oni na ekavici!? Ili ih ostavite u orginulu i to navedite da ljudi znaju ili ih tocno napisite na ijekavici, a ne na nekom "mixu" i jedne i druge. Vodite racuna o jeziku kad preuzimate tekstove iz stranih novina!