27.05.2011. / 17:49

Autor: Deutsche Welle

Električni automobil za svačiji džep

Za Europljanina s prosječnom plaćom je sve popularniji e-automobil još uvijek preskup. Znanstvenici sa Sveučilišta u Aachen, međutim, istražuju kako proizvodnju e-vozila mogu učiniti povoljnijom i time sniziti cijenu.

Dokingov XDDokingov XDElektrični automobili postaju sve više statusni simboli. Hollywoodske zvijezde su ponosne na svoje e-automobile, koji ne zagađuju okoliš. A roker Neil Young je čak svoga omiljenog old-timera dao preurediti u elektro-automobil. Ali za građanina koji ima prosječnu plaću, već je malo teže nabaviti takvo jedno vozilo. Jer, ona su još uvijek znatno skuplja nego konvencionalni automobili. Njemački znanstvenici sa Sveučilišta u Aachenu to sada žele promijeniti. Njihov novi model ne bi trebao koštati više nego klasično malo vozilo na gorivo.

Samo 5.000 eura bi trebao koštati "Street Scooter". Barem bez baterije. Ovaj model dizajniran na Sveučilištu u Aachenu bi time bio najpovoljniji električni automobil na svijetu. Ono na čemu istraživanja znanstvenika počivaju je novi način razmišljanja kad je riječ o strukturi vozila.

Proizvodnja prvih Street Scootera 2013. godine

Profesor Achim Kampker, voditelj katedre za produkcijski menadžment u alatnom laboratoriju aachenskog sveučilišta, objašnjava da su e-automobili koji se sada nalaze na tržištu skupi zbog toga što su građeni na osnovu već postojećih vozila na goriva. U njihovom projektu, objašnjava profesor Kampker, su stoga raščlanili sve dijelove automobila i gledali kako mogu prilagoditi proizvodnju vozila tako da ono na kraju manje košta nego od nekoga velikog proizvođača. Profesor Kampker je ujedno i šef poduzeća Street Scooter d.o.o, koje je nastalo kao rezultat istraživanja proizvodnje povoljnijeg elektro-automobila.

2013. bi se prvi Street Scooteri trebali početi proizvoditi. Dotad slijedi ulaganje u razvoj toga elektro-automobila, što ima mnoge prednosti ako se to radi na jednom sveučilištu, navodi Kampker: "Mi tu naravno u našem pokusu imamo više slobode da iskušamo neke stvari i da ulazimo u veći rizik. A upravo to i radimo. Stoga predstavljamo odličnu dopunu kao partner automobilskoj industriji." Slobode o kojima ovaj sveučilišni profesor govori su na primjer da baterija ne mora nužno biti ugrađena u prtljažnik, nego ispod sjedišta. Te lithium-ion (Li-Ion) baterije se mogu napojiti izravno u vozilu. Druga prednost je što se ta baterija za vozilo može iznajmiti. I kad se pokvari, na jednostavan način se može zamijeniti.

Emotivnija vožnja e-automobilom

Projekt Sveučilišta u Aachenu je potpuno u skladu s vremenom. Jer, i njemačka vlada je najavila da narednih godina želi povećati broj e-automobila na ulicama. Oduševljenje kod Nijemaca, ali i uopće kod Europljana nije baš veliko. S druge strane su e-automobili jako popularni u Japanu i Kini, kaže automobilski stručnjak Ferdinand Dudenhöffer. I on sam je iskusio kako je voziti e-automobil. "Ta vožnja je veoma impresivna, jer ubrzanje e-automobila je jako dobro. Stoga je vožnja interesantnija i doživljavate ju emotivnije nego kod normalnih automobila", objašnjava Dudenhöffer.

Ipak, ni ovaj stručnjak privatno ne vozi e-automobil, jer ta vozila još uvijek nisu za vožnju na duge staze. I Street Scooter iz Aachena s jednim punjenjem baterije može prijeći tek oko 130 kilometara. To je još uvijek veliki problem. "Elektro-automobil će biti predestinirani za metropole, velike gradove ili kao drugo, rezervno vozilo u obitelji", predviđa Dudenhöffer.

Unatoč manama, projekti kao ovaj na Sveučilištu u Aachenu bi e-automobil ipak mogli približiti malom čovjeku. Prototip Street Scootera će biti predstavljen u rujnu na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, gdje će Tehničko Sveučilište iz Münchena također predstaviti svoj model jeftinog elektro-automobila.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Električni automobili - skupa greška?

Električni automobili - skupa greška?

Euforija od prije tri, tri i pol godine je splasnula. Tadašnja vladajuća koalicija u Berlinu postavila si je veliki cilj: Njemačka je trebala postati… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika