Objavljeno u Nacionalu br. 859, 2012-04-30

Autor: Dean Sinovčić

Rat Samsunga i Applea

Medijski tračevi i ludi fanovi prodaju smartphone

Nova bitka dvaju tehnoloških giganata za milijunsko tržište počet će u svibnju, kad će Samsung predstaviti novi smartphone Galaxy S III, a Apple će uzvratiti udarac krajem godine petom verzijom iPhonea

Kada se u četvrtak, 3. svibnja, u Londonu održi promocija novog Samsung
smartphonea Galaxy S III (ili Galaxy S 3, kako ga neki pišu), bit će to za ljubitelje gadgeta jedan od najvažnijih događaja godine, kao što će biti izazov Appleu i njihovom iPhoneu kojem je Galaxy linija najozbiljniji konkurent (u listopadu će pojaviti iPhone 5) jer tržište smartphonea još uvijek nije do kraja iskorišteno. U siječnju prošle godine samo u Americi
tek je 30 posto ljudi imalo smartphone, u siječnju ove godine taj se postotak povećao na 42 posto, a to dovoljno govori da investiranje u smartphone tehnologiju i plasiranje na tržište ima svrhu i mjesto za razvoj. Uključujući i Hrvatsku, gdje udio smartphonea
iznosi samo 16 posto. Međutim, predstavljanje novog Samsung Galaxy smartphonea ujedno je jako dobar primjer na koji način današnji proizvođači tehnoloških noviteta u svrhu marketinga kreiraju medijske tračeve i vijesti kako bi tržište zainteresirali
za novi proizvod, što na kraju završava mahnitim višesatnim stajanjima u redovima kako
bi netko star između 18 i 34 godine (što je u slučaju Galaxyja ciljna skupina) što prije kupio novi proizvod. Uostalom, sjetite se samo reda koji se stvorio na zagrebačkom Cvjetnom trgu kako bi se kupio tek pridošli iPhone u Hrvatsku.


O NOVOM Samsung Galaxy S III službeno se ne zna ništa osim da je njegov prethodnik S II bio strahovito hvaljen u svim tehnološkim magazinima te da je uslijed njega, ali i mnogih drugih Samsung smartphone i tablet proizvoda, njihova prodaja strahovito povećana. Rat između Applea i Samsunga oko smartphonea započeo je u travnju 2009. godine kada je Samsung proizveo model i7500, prvi koji koristi Android operativni sustav, čime
je pokušao konkurirati iPhoneu čiji je prvi model proizveden nešto više od dvije godine ranije. U Appleu se isprva nisu brinuli, sve dok ravno dvije godine kasnije nisu shvatili da ih Samsung ugrožava s modelom Galaxy S, njihovim prvim naprednim smartphoneom plasiranim u ljeto 2010. godine, za koji se smatralo da ozbiljno prijeti primatu iPhonea. Apple je podigao tužbu protiv Samsunga tvrdeći kako Samsung u modelu S, ali i u modelu Nexus koristi neke patente Applea za što nemaju pravo. Dodali su tome i tužbu zbog tableta Galaxy Tab koji konkurira Appleovom iPadu.

DAKLE, SVE JE POČELO u ljeto 2010. godine, nakon što je plasiran Galaxy S, plasiran je i iPhone4, koji je na početku imao određene probleme s antenskim primanjem signala, a zbog te greške korisnici ga u određenim trenucima nisu mogli koristiti te je u tehnološkom svijetu stvoren termin "Antennagate". Steve Jobs je tvrdio kako i drugi smartphone uređaji imaju isti problem. Na socijalnim mrežana korisnici iPhonea 4 počeli su se žaliti zbog tog nedostatka i tada Samsung odlučuje angažirati britansku agenciju Jam u kojoj su okupljeni stručnjaci za brendiranje proizvoda korištenjem socijalnih mreža. Potez agencije bio je iznenađujući

- Samsung se na svojoj tweeter stranici javio određenom broju vlasnika iPhonea 4 u Velikoj Britaniji, koji su se požalili na nedostatak, s porukom koja je glasila: "žao nam je zbog vašeg problema. Pošaljite na vaše podatke i mi ćemo vam poslati Galaxy S i to besplatno". Ovaj nekonvencionalni pristup je odjeknuo u medijima i dao značaj Samsungu. Nešto kasnije otkriveno je da je podijeljeno samo osam modela, od čega su četiri dobili jedna novinarka i tri marketinška djelatnika koji su spremno proširili ovu vijest (dakle, radilo se o suptilnoj prevari), ali za Apple je bilo prekasno. Novinarka je objavila tekst u britanskom magazinu Wired, svi ostali tehnološki magazini nadovezali su se na taj tekst, sve se ubrzo preselilo na internet, odnosno na socijalne mreže i Samsung je dobio besplatnu reklamu koju je platio sa samo osam smartphone uređaja. A dobio je povećanje twitter sljedbenika za pet tisuća posto, povećanje interesa za Galaxy S za 117 posto te udvostručenje Samsung Facebook
zajednice i to sve u roku od nekoliko dana.

TUŽBA, ODNOSNO TUŽBE koju su prošle godine podnošene u brojnim zemljama diljem svijeta
u kojima je Apple želio zaustaviti prodaju Samsung smartphonea i tableta, donijele su rezultate u jesen 2011. godine kada je zbog kopiranja nekih elemenata prodaja Samsung Galaxy SII i Galaxy Taba bila zabranjena u tridesetak zemalja, ali na određeno vrijeme. Jedna od tih zemalja bila je i Australija gdje je bila zabranjena prodaja Galaxy Taba. Zahvaljujući sudskom ratu (Samsung je na tužbe Applea odgovarao protutužbama) koji su mediji revno pratili, Galaxy Tab postao je zanimljiv kupcima u Australiji kao i cijela Samsung
linija tehnoloških novotarija. Kada je krajem prošle godine sud u Australiji odbio produžiti
zabranu prodaje Galaxy Taba, broj zahtjeva za tim tabletom bio je u Australiji daleko veći od

količina koje su se nalazile na zalihama. Ujedno, u to vrijeme Samsung je u Australiji prodao šest puta više smartphonea no Apple svojih iPhonea. Rezultati medijske halabuke pokazali su se korisnim za Samsung koji je u tim trenucima poentirao vrlo pametno i jednostavno. Objavili su oglas u listu Sun Herald s porukom "Ovo je tablet kojeg je Apple pokušao zaustaviti“. Kako je tada rekao Tyler McGee, potpredsjednik Samsunga u Australiji, "Appleova tužba stvorila je od Samsunga prepoznatljivo ime". Nema sumnje da će se rat između Samsunga
i Applea nastaviti i ove godine. U studenom prošle godine u Europi se pojavio Galaxy Nexus, novi smartphone koji se temelji na suradnji Samsunga i Googlea koji je već proglašen podjednakim ili čak boljim od iPhonea 4S jer ima veći ekran (ali je tanji i lakši), brži je, ima dvostruko veću memoriju, ali i kameru slabije kvalitete, a smatra se da će Galaxy S III ići istim putem. Očekuje se ekran veličine 4,6 inča i veće razlučivosti inča koliki je ekran iPhonea 4S, RAMa, spram 512 MB RAM-a iPhonea 12 megapixela naspram 8 megapixela iPhonea
4S, baterija bi trebala biti daleko izdržljivija u novom Galaxyju, dok nepoznato kakav će procesor koristiti Galaxy.

UPRAVO TAJNOST podataka novog Galaxy modela smartphonea kreirala je posebno zanimanje za novi model S III, kao i glasine o njegovom novom zgledu i mogućnostima. Samsung
je prvo preko YouTubea prikazivao kratke foršpane najave novog modela koji nisu pokazivali
ništa, ali su brojni, često zaluđeni sljedbenici tvrdili kako se radi o foršpanima u kojima se nalaze kodirane najave izgleda novog modela Galaxyja. Zatim je objavljeno kako će Galaxy S III biti predstavljen u veljači, tijekom Mobile World Congressa u Barceloni, a kako do toga nije došlo, onda su se smjenjivali datumi 15. ožujak, 22. ožujak, 30. ožujak, pa se ušlo u travanj i na kraju u svibanj. Cijelo to vrijeme internet je punjen podacima o detaljima
novog Galaxy smartphonea, tek što bi završila rasprava o jednoj inovaciji, već bi se pojavila nova informacija o toj istoj inovaciji. Jedna od zanimljivijih svakako je ta da bi se Galaxy S III mogao pojaviti u verziji s bežičnim punjačem, odnosno da će biti dovoljno da se postavi jedan do dva metra od punjača i baterija će se puniti.

APPLE IGRA sličnu igru sa iPhoneom 5 kojeg će predstaviti 5. listopada, na prvu godišnjicu
smrti Stevea Jobsa, čime igraju na emocije ljubitelja Appleovih proizvoda. Iako izgleda čudno da će novi iPhone biti predstavljen tek pet mjeseci nakon Galaxy S III modela, Apple ne mora žuriti jer se iPhone 4S prodaje bolje no što je očekivano pa žele to iskoristiti do krajnjih granica. Osim toga, iPhone 5 pušta se u prodaju pred početak božićne i novogodišnje shopping-manije kada će to biti dar koji svakoga obara s nogu. Špekulacijama
o novom iPhone uređaju već sada nema kraja, i on će biti brži, većeg ekrana i ljepši od prethodnika, moći će koristiti 4G mrežu (što je najavljeno i kod Galaxy S III modela), imat će veću kameru (10 megapixela), veći ekran od 4 inča, a ići će čak do 128 GB memorije. A i antena će biti bolja, da se ne bi ponavljao slučaj s četvorkom. Stalni uspon zanimanja za smartphone fascinantan je na svjetskoj razini kao što je fascinantan i u financijskim prihodima. U posljednja tri mjeseca prošle godine Samsung je prodao 44 milijuna svojih smartphone uređaja, dok je Apple prodao 37 milijuna svojih iPhonea, Međutim, uspon iPhonea je vrlo snažan, on u Americi sada drži 36 posto tržišta smartphonea Samo u prošloj godini Apple je prodao više iPhonea no u prethodne četiri godine zajedno, ali ono što se događa u Americi, ne događa se u Kini. Najveći tržišni udio zauzima Samsung Galaxy sa 24,3 posto, a Apple iPhone se nalazi na petom mjestu sa 7,5 posto udjela.

Uzrok tome je cijena, za kupnju iPhonea 4 potrebno je utrošiti dvije prosječne kineske plaće, te uspon kineskih proizvođača kao što su ZTE i Huawei. Uz to važno je i korištenje operativnog sustava. Samsung Galaxy, ali i drugi proizvođači poput HTC-a, koriste
Android operativni sustav koji kontrolira više od 50 posto svjetskog tržišta, dok
iPhoneov operativni iOS5 sustav zauzima 26 posto tržišta.
Čini se da smartphone ratu kraja nema.

Vezane vijesti

Lenovov prvi pametni telefon s tehnologijom Intel Inside na kineskom tržištu

Lenovov prvi pametni telefon s tehnologijom Intel Inside na kineskom tržištu

Tvrtke Intel Corporation i Lenovo Group danas su objavile da je na kineskom tržištu dostupan model Lenovo LePhone K800, Lenovov prvi pametni telefon… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika