01.06.2012. / 14:00

Autor: Nacional.hr

Rast usluga širokopojasnog pristupa internetu

U prvom tromjesečju 2012. godine na tržištu elektroničkih komunikacija porast su zabilježili širokopojasni pristup internetu i usluga prijenosa TV programa uz plaćanje naknade.

Sve su popularnije usluge širokopojasnog internetaSve su popularnije usluge širokopojasnog internetaTelefonske usluge i dalje bilježe pad prihoda, kako zbog smanjenja kupovne moći građana uzrokovane krizom u svjetskoj i domaćoj ekonomiji, tako i zbog razvoja novih usluga. Unatoč činjenici da je govor osnovna komunikacijska usluga, sasvim je jasno da prijenos podataka ima sve veću važnost. Tržište širokopojasnog pristupa internetu kontinuirano raste, što dokazuje stalni porast broja priključaka usluge širokopojasnog pristupa internetu. Konkretno, na kraju prvog tromjesečja 2012. godine broj priključaka usluge širokopojasnog pristupa internetu iznosio je 1.179.207 što je gotovo 3 posto više nego na kraju prethodnog razdoblja.

U nepokretnoj mreži, HT je zadržao vodeći položaj u dijelu koji se odnosi na pružanje telefonskih usluga. S druge strane, prema prikupljenim podacima udio novih operatora na kraju prvog tromjesečja 2012. godine raste za oko 2 posto u odnosu na kraj 2011. godine te je s obzirom na ukupan broj korisnika telefonskih usluga u nepokretnoj mreži iznosio 43 posto. Pozitivan trend i dalje bilježi usluga najma korisničke linije što je vidljivo kako u porastu broja priključaka tako i u povećanju broja operatora koji su uslugu počeli pružati svojim korisnicima.

Na tržištu pokretnih komunikacija treći operator, Tele2, povećao je za oko 4 posto svoj tržišni udio u odnosu na kraj 2011. godine što pokazuje da na tržištu elektroničkih komunikacija u Republici Hrvatskoj postoje tri stabilna operatora koji su krajnjim korisnicima u mogućnosti ponuditi inovativne usluge visoke kvalitete.

Iako se većina prihoda operatora pokretnih mreža temelji na telefonskim uslugama, kako bi očuvali visinu prihoda, operatori pokretne mreže sve se više okreću razvoju usluge širokopojasnog pristupa internetu. Navedeno potvrđuju i prikupljeni podaci o tržištu elektroničkih komunikacija koji na kraju prvog tromjesečja 2012. godine pokazuju porast broja priključaka usluge širokopojasnog pristupa putem pokretne mreže za nešto više od 7 posto u odnosu na kraj godine. Za razliku od širokopojasnog pristupa internetu putem pokretnih mreža gdje se naše tržište približilo EU prosjeku, u Hrvatskoj i dalje postoje značajne mogućnosti za rast širokopojasnih priključaka u nepokretnoj javnoj komunikacijskoj mreži (s obzirom na gustoću od 20 posto).

Pored telefonske usluge i usluge širokopojasnog pristupa internetu, oko 40 posto krajnjih korisnika koristi uslugu prijenosa TV programa uz plaćanje naknade nekog od kabelskih, IPTV ili satelitskih operatora. Veliki potencijal koje ovo tržište ima predstavlja ostalih 60 posto kućanstava koja trenutno televiziju prate isključivo putem zemaljskih priključaka. U skladu s trendovima na tržištu, odnosno sve veće potražnje za paketima usluga, očekuje se da će broj priključaka putem drugih tehnologija rasti - prvenstveno radi sve većeg interesa za paketima koji objedinjuju usluge televizije i pristupa internetu.

Vezane vijesti

HAKOM predstavio novu internetsku uslugu „e-Radiodifuzija“

HAKOM predstavio novu internetsku uslugu „e-Radiodifuzija“

Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM) nastavlja razvoj i unaprjeđenje internetskih usluga u sklopu svojeg programa pod… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika