Objavljeno u Nacionalu br. 638, 2008-02-05

Autor: Marko Ćustić

EKSKLUZIVNO IZ LA CHAUX-DE-FONDSA

Formula 1 među luksuznim urama

GRADIĆ LA CHAUX-DE-FONDS u planinama Jure bio je prošli tjedan mjesto središnjeg događaja za švicarsku industriju satova

OTVARANJE MUZEJA (Zdesna) Jean-Christoph Babin, predsjednik TAG Heuera, Lewis Hamilton, vozač Formule 1, te Louis Koo, hongkonška filmska zvijezdaOTVARANJE MUZEJA (Zdesna) Jean-Christoph Babin, predsjednik TAG Heuera, Lewis Hamilton, vozač Formule 1, te Louis Koo, hongkonška filmska zvijezdaŠvicarski gradić La Chaux-de-Fonds, smješten na tisuću metara nadmorske visine u planinama Jure, prošle je srijede bio poprište izvanredno važnog događaja za industriju luksuznih satova. Vodeći proizvođač TAG Heuer otvorio je u sjedištu tvrtke hi-tech muzej uz glamurozan party u prisutnosti zvijezde Formule 1 Lewisa Hamiltona. Međutim, što je mnogo važnije, TAG Heuer je u sklopu tog događaja organiziranog za probrane novinare iz cijelog svijeta najavio svoju novu poslovnu strategiju koja će sigurno dovesti do velikih potresa i zaoštravanja konkurencije na tržištu luksuznih satova.

U TAG Heueru često ističu kako je njihova tvrtka uvijek bila u avangardi švicarskog urarstva. To su pokušali i prikazati dizajnom i odabirom izložaka u muzeju. Multimedijski muzej “TAG Heuer 360” otvoren je prošle srijede u prisutnosti stotinjak uzvanika i novinara, a Nacional je prisustvovao kao jedini medij iz Hrvatske. Muzej je smješten na tek dvjestotinjak kvadrata u prizemlju zgrade, ali je dojmljivo dizajniran i opremljen visokotehnološkim uređajima. Nad izlošcima dominira konični ekran ugrađen u strop na koji sustav 12 kompjutora projicira kružni panoramski film s 2 milijuna animiranih sličica. U specijalnim vitrinama smještenim na hidrauličnim sklopovima prikazani su najvažniji modeli satova iz povijesti TAG Heuera, ali i drugi uređaji poput rijetko viđenih kronografa za automobilističke i druge utrke.

OGRANIČENA SERIJA Grand Carrera Caliber 17 RS2 proizvedena je u samo tisuću komada za cijeli svijet. Riječ je o vrhunskom modelu Grand Carrere u titanskom kućištu koje je prekriveno još tvrđim slojem titanova karbida. Narukvica je izrađena od kože krokodila koja je radi sportskog imidža dodatno gumirana, a ručno je prošivena crvenim koncemOGRANIČENA SERIJA Grand Carrera Caliber 17 RS2 proizvedena je u samo tisuću komada za cijeli svijet. Riječ je o vrhunskom modelu Grand Carrere u titanskom kućištu koje je prekriveno još tvrđim slojem titanova karbida. Narukvica je izrađena od kože krokodila koja je radi sportskog imidža dodatno gumirana, a ručno je prošivena crvenim koncemSvečano otvaranje muzeja održano je u znaku znanosti pa su već na vratima uzvanike dočekali konobari odjeveni u bijele kute poput laboratorijskih tehničara. Goste su nudili šampanjcem iz čaša složenih u stalcima za epruvete. Točio se Veuve Clicquot, šampanjac koji se nalazi pod istom divovskom kompanijom specijaliziranom za luksuz kao i TAG Heuer, francuskim koncernom LVMH.

Negdje oko devet sati u muzej je ušao ambasador TAG Heuera Lewis Hamilton, vozač Formule 1 koji je prošle sezone postao najboljim debitantom u povijesti tog sporta i umalo svjetskim prvakom. Deseci fotografa i snimatelja navalili su u trenu prema njemu, ali srećom njegov odred tjelohranitelja obranio ga je i zadržao ih na pristojnoj udaljenosti.


FERRARI CHRONOSPLIT iz 1975., sat s LCD i LED ekranima, naručio ga je Enzo Ferrari za sebeFERRARI CHRONOSPLIT iz 1975., sat s LCD i LED ekranima, naručio ga je Enzo Ferrari za sebeOdjeven u besprijekorno skrojeno odijelo skupocjenog sjaja, s dijamantnim prstenom na malom prstu i TAG Heuer Grand Carrerom na zapešću, Hamilton se pridružio na pozornici CEO-u tvrtke Jean-Christopheu Babinu. Nakon što je Hamilton kazao da kao dječak nije mogao niti sanjati o tome da ima tako lijep sat, a danas ima već pravu kolekciju TAG Heuerovih modela, darovao je Babinu svoju kacigu, koja će se u muzeju naći uz onu Ayrtona Senne, kojeg je također sponzorirao TAG Heuer.

Nakon Hamiltonova i Babinova govora, party se preselio u podrum, gdje je već bila priređena diskoteka s DJ-em, light show, brojne dizajnerske fotelje i garniture za sjedenje te bar. Uskoro je počela stizati i hrana, opet u epruvetama i drugim sličnim neobičnim posudama. Jedino su švicarski sirevi bili posluženi na tradicionalan način.

DIAMOND FICTION predstavljen 2005. sat je koji prikazuje vrijeme LED diodama skrivenim iza dijamanataDIAMOND FICTION predstavljen 2005. sat je koji prikazuje vrijeme LED diodama skrivenim iza dijamanataLaboranti u bijelim kutama i dalje su kružili naokolo nudeći svaki čas neku drugu poslasticu kao iznenađenje, u rasponu od tek pečenih ražnjića od janjetine do minijaturnih voćnih mousseova u kojima su se okusi mijenjali kroz slojeve posložene u epruvetama. Vjerojatno najneobičniji gastronomski trenutak dogodio se oko ponoći. Vrela tekućina u prozirnom kornetu od pleksiglasa sa šlagom na vrhu izgledala je u mraku TAG Heuerova partyja poput kave sa šlagom, ali je, iznenađujuće, bila pikantna krem juha od morskih plodova.

Gosti su mogli slobodno cirkulirati kroz muzej i tijekom partyja pa se i sve do ranojutarnjih sati informirati o ključnim događajima iz povijesti TAG Heuera. Brojni patenti, sportski uspjesi i modeli satova prikazani su u multimedijskom muzeju. Cijela ta priča počela je 1860., kad je Edouard Heuer osnovao urarsku radionicu u zabačenom selu Saint-Imier. Šest godina kasnije preselio se u obližnji grad Bienne i patentirao prvi sat koji za navijanje nije trebao poseban ključ, nego se to moglo obaviti putem krunice. Bio je to tek prvi u nizu važnih patenata i otkrića današnjeg TAG Heuera. Već krajem 19. stoljeća Heuer se naveliko bacio u novonastalo tržište kronografa za mjerenje vremena sportskih događaja. Zahvaljujući Edouardovu sinu Charles-Augustu razvijeni su 1916. Mikrograph i Microsplit, prvi satovi koji su mogli mjeriti intervale od jedne stotinke sekunde.

Tako je TAG Heuer postao službeni mjeritelj vremena za Olimpijade 1920., 1924. i 1928. Tijekom desetljeća TAG Heuerove satove nosili su mnogi slavni ljudi, u rasponu od istraživača Augusta Picarda do američkog predsjednika Harryja S. Trumana.

JEAN-CHRISTOPHE BABIN, predsjednik TAG Heuera, Jack Heuer, otac Carrere, i Stéphane Linder, direktor proizvodnjeJEAN-CHRISTOPHE BABIN, predsjednik TAG Heuera, Jack Heuer, otac Carrere, i Stéphane Linder, direktor proizvodnjeVezivanje TAG Heuera uz automobilistički sport započelo je šezdesetih godina. Jack Heuer, pripadnik četvrte generacije urarske obitelji, bio je fasciniran iznimno opasnom i napornom meksičkom utrkom Carrera Panamericana. Njoj je 1964. posvetio svoj novi dizajn, model sata Carrera, koji je postao prvi u nizu koji se pod tim imenom proizvodi sve do danas.

Jack Heuer je dan nakon otvaranja muzeja za TAG Heuer Carreru kazao: “To je moje dijete. Imao sam ime, ali nisam imao sat. Sviđao mi se moderan minimalistički dizajn, volio sam Charlesa Eamesa, Le Corbusiera. Htio sam imati grafički čist sat. Iz te ideje je nastala prva Carrera.”

Zahvaljujući strasti Jacka Heuera prema automobilizmu, počeo je dugogodišnji odnos TAG Heuera s tim sportom. Vozač Formule 1 Jo Siffert postao je s TAG Heuerom prvi automobilist s proizvođačem satova kao sponzorom 1969., a iduće je godine Steve McQueen igrao vozača autoutrka i nosio Heuerov model Monaco u filmu “Le Mans”.

Upravo iz te je tradicije spoja automobilizma i visokog urarstva nastao model TAG Heuera predstavljen dan nakon otvaranja muzeja u obližnjem Neuchâtelu na događaju za svjetske medije uoči godišnjeg sajma luksuznih satova u Baselu u travnju.

TAG Heuer Grand Carrera najnovija je linija satova švicarskog proizvođača, njihov prvi iskorak izvan segmenta tržišta cijene satova do 3000 eura. Riječ je o iznimno elaboriranim i dorađenim satovima koji se vezuju uz sportske automobile najviše klase i udoban život muškaraca koji su već nešto postigli u životu.

EDOUARD HEUER  osnovao je tvrtku 1860.EDOUARD HEUER osnovao je tvrtku 1860.Prije dvadeset i pet godina TAG Heuer bio je 41. marka luksuznih satova po prometu. U 2007. je došao do četvrtog mjesta. Danas je jedan od devet u svijetu prodanih luksuznih satova iz TAG Heuerove radionice. Od 1997. do 2007. udio TAG Heuera na tržištu luksuznih satova vrijednih između 1000 i 3000 eura udeseterostručio se s 5 posto na 50 posto. TAG Heuer je pojeo taj segment i u njemu nije ostalo previše mjesta za rast. Stoga su se u TAG Heueru odlučili na tržište prvi put izbaciti skuplje satove i napasti tržište luksuznih satova s cijenom do 5000 eura.

O svemu tome razgovarali smo u Neuchâtelu sa Stéphaneom Linderom, drugim čovjekom kompanije i direktorom proizvodnje.

NACIONALOV NOVINAR prisustvovao je otvaranju TAG Heuerova muzejaNACIONALOV NOVINAR prisustvovao je otvaranju TAG Heuerova muzeja“Toliko smo veliki u segmentu tržišta od 1000 do 3000 eura, daleko smo ispred svih a u nekim zemljama poput SAD-a držimo i do 40 posto ukupnog broja prodanih satova u njemu. Naravno da još uvijek ima prostora za rast, ali nikad ne možete postići sto posto tržišnog udjela, to jednostavno nije moguće. Stoga smo, ako smo htjeli dalje rasti, morali krenuti na drugu vrstu potrošača. Postojao je još jedan razlog, nešto što smo primijetili na tržištu - kad je o luksuznim satovima riječ, najbrže raste prodaja onih skupljih od 3000 eura. Također, uočili smo i da Rolex i Omega podižu početne cijene svojih satova i da postoji prilika za nas da ispunimo tu rupu koja nastaje.”

Linder kaže kako poslovni rezultati TAG Heuera svjedoče o tome kako je njegova kompanija postala legitimni igrač i na tržištu skupljih luksuznih satova: “Prije svega, mnogo smo inovirali i tako stekli prednost pred konkurencijom. Također, stekli smo veliki kredibilitet među potrošačima dijelom i zahvaljujući medijima, koji su dobro ocjenjivali naše satove. Najbolji pokazatelj da su ljudi spremni za naš iskorak u viši segment je uspjeh kolekcije Grand Carrera. Nju smo u listopadu i studenome lansirali u nekoliko zemalja i praktički je rasprodana. Dogodilo se to u dva mjeseca, a normalan ciklus za takvo što je godina dana. Pokazalo nam je to da su naši klijenti spremni prihvatiti više cijene. Također, od naših dvjestotinjak modela satova na tržištu, top deset po prodaji ima cijene više od prosjeka. Dakle, skuplji se bolje prodaju.”

Stéphane Linder za sebe kaže da je tipičan švicarski inženjer, rođen u planinama 20 kilometara od Neuchâtela. Politehniku je završio u Lausannei. Prve dvije godine svoje karijere radio je na velikim projektima u Libiji, o čemu kaže: “Radio sam za Gadafija, ali ne brinite se, ne na razvoju nuklearnog oružja, nego na cestama i bolnicama.” Zatim je prešao u TAG Heuer, gdje je već 15 godina. Prošao je sve poslove, od tehničkog razvoja preko marketinga do direktora za proizvodnju.

LEWIS HAMILTON darovao je predsjedniku TAG Heuera Jean-Christopheu Babinu svoju kacigu za muzej, gdje će se pridružiti kacigi prvaka Formule 1 Ayrtona SenneLEWIS HAMILTON darovao je predsjedniku TAG Heuera Jean-Christopheu Babinu svoju kacigu za muzej, gdje će se pridružiti kacigi prvaka Formule 1 Ayrtona Senne“Kao menadžer marketinga lansirao sam prije pet godina i našu liniju naočala. Već sada ih godišnje prodajemo upola koliko i satova, što je jako dobar rezultat. Sada se brinem za cijeli brand TAG Heuer. Otkrit ću vam i jednu veliku novost: uskoro ćemo lansirati luksuzne mobilne telefone. Stajat će vjerojatno oko tri tisuće eura i za početak će se prodavati u Aziji i na Bliskom istoku”, rekao je Linder.

TAG Heuer danas izgleda nezaustavljiv. Za takav uspjeh, pogotovo među posvećenim ljubiteljima visokog urarstva, zaslužne su brojne inovacije poput prvog ručnog sata koji mjeri tisućinke sekunde i drugih kojima se TAG Heuer može podičiti. Za one obične ljude koji samo žele lijep i kvalitetan sat s dobrim imidžem mnogo su važnije dobro osmišljene kampanje i sponzorstva. Ambasadori TAG Heuera u svijetu Formule 1 su aktualni svjetski prvak Kimi Räikkönen i drugoplasirani Lewis Hamilton, a Amerikancima su bliži zvijezda NASCAR-a Jeff Gordon i vozač Champ cara Sébastien Bourdais. Najbolji svjetski igrač golfa Tiger Woods osobno je sudjelovao u dizajniranju Golf Watcha, a tenisačica Marija Šarapova na sličan je način utjecala na nastanak ženskog Professional Sports Watcha, odabrala je čak i boju, njoj omiljenu ružičastu.

TAG Heuer nije zaboravio ni nove ekonomske velesile: u Indiji ga predstavljaju zvijezde Bollywooda, i Priyanka Chopra i Shahrukh Khan, a za Kinu se brine pjevač Peter Ho i hongkonški glumac Louis Koo. Ipak, vjerojatno najjači ambasadori TAG Heuera dolaze iz Hollywooda, glumci Uma Thurman i Brad Pitt često se viđaju i u hrvatskim kampanjama švicarskog proizvođača luksuznih satova. Očito je da TAG Heuer ima dobrog odjeka i u Hrvatskoj. Kako smo uspjeli doznati u La Chaux-De-Fondsu, iako nove Grand Carrere u Hrvatskoj u prodaju kreću tek na ljeto, neki su kupci već rezervirali svoje primjerke.

Satovi i autoutrke

Potomak osnivačke obitelji u četvrtoj generaciji, Jack Heuer, lansirao je 1964. prvu Carreru kao počast meksičkoj automobilističkoj utrci Carrera Panamericana iz pedesetih. Budući da je sam volio automobilizam, Jack Heuer je u tom razdoblju počeo tvrtku sve više vezivati uz taj sport. Srećom za TAG Heuer, jer tako je stvoreno jedno naslijeđe od kojeg i danas ima velike koristi. Već 1969. je Heuer lansirao prvi kronograf s automatskim navijanjem. Njega je nosio prvi ambasador TAG Heuera, Steve McQueen.
Sedamdesetih je TAG Heuer bio vezan uz Ferrari. 'Od 1971. do 1979. dobavljali smo za Ferrari sofisticiranu zlatnu Carreru. Proizveli smo samo 150 komada, a nosili su je, među ostalima, Jackie Ickx i Niki Lauda', kazao je Jack Heuer.
Uz toliku povezanost s automobilizmom, nije čudno da je TAG Heuer bio sponzor Lewisu Hamiltonu i prije nego je ovaj došao u Formulu 1. Osim Hamiltona, danas TAG Heuer sponzorira i svjetskog prvaka Kimija Räikkönena.

Vezane vijesti

Đukanović krenuo Sanaderovim stopama

Đukanović krenuo Sanaderovim stopama

Bivši predsjednik crnogorske države i vlade i sadašnji čelnik vladajuće Demokratske partije socijalista (DPS) Milo Đukanović nosi na lijevoj ruci sat… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika