12.02.2009. / 17:49

Autor: Ante Mihić

Frajer za volanom: Mazda 6 wagon novo je vozačko iskustvo

Naš kolumnist Ante Mihić oduševljen je što je prošli tjedan na testu imao ovaj japanski biser za čijim volanom ga nisu nervirale ni prometne gužve ili loši vozači oko njega. On je uživao u svakom kilometru

Gotovo svakodnevno netko od mojih kolega, prijatelja, članova obitelji i poznanika traži moje mišljenje o pojedinom modelu automobila i pokušavaju kroz moje savjete pronaći odgovore na svoja pitanja. Bilo bi pomalo bahato reći da sam automobilski stručnjak i da sam u pet godina uspio upiti sve znanje o pojedinom automobilu, ali svakodnevna testiranja ipak su u mene usadila određena znanja i informacije kojima neki drugi ne mogu raspolagati.

U posljednje vrijeme na te upite odgovaram ili sugeriram japanske automobile jer pozitivna iskustva sa tim vozilima jednostavno mi daju za pravo da favoriziram Mazdu, Toyotu ili Hondu. Na moju sreću ovaj tjedan sam imao na testu novu Mazdu 6 wagon s novim 2.2 dizelskim agregatom i po tko zna koji puta istinski sam uživao u vožnji. Nisu me živcirale ni gradske gužve, ni nesavjesni vozači, ni loše vrijeme jer testna Mazda lijepe crvene boje klizila je zagrebačkim ulicama, kao da je netko navodi, a njene vozne karakteristike jednostavno su ispunile sva moja, a vjerujem i očekivanja svih onih koji su se odlučili za kupnju ovog automobila.

Na otvorenim cestama Mazda je također pokazala sve svoje dobre strane, pa iako je testni model bio Wagon verzija, nije bilo podrhtavanja, nestabilnosti pri velikim brzinama i u trenucima dok se u automobilu nalazilo pet odraslih osoba. Kao što sam već ranije spomenuo testni model pokretao je novi dizelski 2.2 motor sa 163 KS, koji je osim dobre startnosti, solidnih ubrzanja imao i iznenađujuću nisku potrošnju koja je u prosjeku iznosila 5, 5 litara na 100 kilometara. Sa ubrzanjem do 100 km/h za 8,9 sekundi, maksimalnom brzinom od 218 km/h Mazda 6 Wagon pokazala je sve pozitvine strane svog novog motora.

Ako smijem spomenuti zamjerke i pronaći neke mane ovom automobilu, onda ću spomenuti 6 stupanjski manulani mjenjač, koji nije bio precizan onako kako sam očekivao, a i pomalo je "štekalo" mjenjanje brzina, što je u pojedinim trenucima bilo iritantno. Tko zna, možda nisam dovoljno dobar vozač ali uz sve prednosti ovog motora, mjenjač bi morao raditi besprijekorno. Još jedna stvar koju nisam mogao dokučiti je činjenica da nisam mogao otvoriti vrata prljažnika dok je automobil radio. Ne znam jer to nekakva preventiva ili je odluka Mazdinih stručnjaka da nema potrebe otvarati prtljažnik dok motor radi. Kad sam kod prtljažnog prostora moram spomenuti da njegov obujam iznosi 510 litara što je odličan podatak, dok preklapanjem stražnje klupe Mazda 6 Wagon dobiva 1700 litara prtljažnog prostora.

Baš poput prostranog prtljažnog prostora tako i unutrašnjost Mazde pruža puno komfora i prostranosti, pa je užitak sjediti kako na prednjim sjedalima, tako i na stražnjoj klupi. Unutrašnjost je funkcionalna, a svi instrumenti posloženi su kao i u ostalim Mazdinim modelima. Jednostavna upotreba, kvalitetni materijali i odličan središnji kokpit zaokružuju dobru sliku o Mazdi, a jedino smatram da ovaj automobil zaslužuje puno veći središnji kompjutor i display. Na kraju uvijek dolazimo do cijene koja za testni model iznosi 237 000 kuna. Nekima će to biti puno, nekima prihvatljivo, a nekima izvrsna prilika da za prihvatljivu cijenu dobiju vrhunski automobil. Mazda 6 Wagon nije automobil s kojim ćete se 'šminkati' po gradu ili koji će oduševljavati svojim izgledom, ali zato svi oni koji sjednu za upravljač ovog automobila doživjet će jedno novo vozačko iskustvo.

Fotogalerija

Vezane vijesti

Jovanović: Nitko od učenika neće biti oštećen

Jovanović: Nitko od učenika neće biti oštećen

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović poručio je danas da ni jedan učenik koji je izišao na državnu maturu neće biti oštećen te da… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika