26.02.2009. / 15:35

Autor: Ante Mihić

Frajer za volanom: Golf VI je legenda s karizmom

Našem kolumnisti Anti Mihiću jako se svidio najnoviji Volkswagen, a osim što je oduševio njega, dopao se i njegovoj budućoj punici. Stoga je jasno da je ovaj automobil namijenjen baš svima koji imaju stila i ukusa

Ante je uživao vozeći novi GolfAnte je uživao vozeći novi GolfSiguran sam da se sjećate vremena kada su na hrvatskim ulicama dominirali Volkswagenovi golfovi. Modeli su se izmjenjivali nakon prve serije, stigla je druga, pa treća, nešto kasnije i četvrta serija, ali golf nije gubio na svojoj popularnosti. Automobilska industrija grabila je velikim koracima naprijed, neki "novi" automobili zavladali su gradskim prometnicama, golf je nekako "nestao" sa scene, zapravo svi ti drugi automobili pružali su nešto drugačije, bili su veći izazov potencijalnim kupcima automobila.

Peta generacija jednog od najpopularnijeg Volkswagenova modela imala je uspjeha na tržištu, ali siguran sam da su čelni ljudi ovoga njemačkoga giganta očekivali više od automobila koji je pisao povijest te tvornice i vozila koji je u svakoj zemlji kojoj se pojavio stekao status legende. Zato sam, baš poput velike većine zaljubljenika u automobile, s nestrpljenjem čekao novu, šestu generaciju golfa, vozila koje bi Volkswagenu i u trenucima krize trebao donijeti premoć na europskom tržištu i ponovnu dominaciju kada su kompaktni automobili u pitanju. Iskreno, nisam imao priliku voziti prvu i drugu generaciju golfa, jer sam bio premlad i tek s trećom generacijom počela su moja vozačka iskustva i prvo upoznavanje s tim automobilom.

Poput većine "nijemaca", golf je imao tvrde papučice i tvrd mjenjač, što je u principu odgovaralo svima onima koji nisu ljubitelji velikih brzina i agresivne vožnje. Ipak, već treća generacija golfa imala je odlične vozne karakteristike i bio je potpuni užitak jurcati na otvorenim cestama, ali i svladavati sve zamke gradskih ulica. Četvrta i peta serija samo su nadogradili priču o ovom modelu, pa sam zato i vjerovao da šesta generacija može biti samo još bolja, nikako lošija ili ne daj Bože zakinuta u bilo kojem segmentu u odnosu na svoje prethodnike. Ne čudi me zato da je i moja buduća punica oduševljena ovim automobilom, pa iako smatra da se sjedi prenisko kada se nalazi za upravljačem, siguran sam da je u nekoliko minuta koliko je imala priliku provozati ovaj automobil pronašla dovoljno razloga za konačnu odluku o kupnji novog Golfa VI.

Činjenica je da se za razliku od ranijih modela šestica može pohvaliti nešto dinamičnijim vanjskim dizajnom i kvalitetnijom unutrašnjosti s bogatijom serijskom i dodatnom opremom. Prednja maska zbog svojih linija vrlo je bliska sportskom modelu Scirocco, dok stražnja svjetla jako podsjećaju na Volkswagenov Touareg, što jasno pokazuje u kojem smjeru idu želje Volkswagenovih sturčnajaka. Unutrašnjost je također napravljena velikim dijelom po uzoru na model Scirocco. Upotrebljeni su kvalitetniji materijali, novo kolo upravljača, nova instrumentalna ploča, te nove bočne linije vozačevih i suvozačevih vrata. Golf VI ističe se manjim dimenzijama, ali većim komforom za putnike u odnosu na prijašnju generaciju.

Osim komfora i već ustaljeno vrlo praktične unutrašnjosti, moj testni Golf imao je i odlični 2.0 dizelski Common Rail motorsa 140 KS. I dok će me neki uvjeravati da takvi automobili zaslužuju više konjskih snaga, vjerujem da je u današnje vrijeme, kada su kazne sve rigoroznije, a gužve sve veće, to sasvim dovoljno za duga putovanja, a i česte gradske gužve. S maksimalnom brzinom od 210 km/h i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde, u ovom automobilu pronaći ćete dovoljno snage i agresivnosti. Oduševila me je potrošnja koja je u prosjeku iznosila 5 litara na 100 km i, vjerujte, Golf u ovom segmentu neće puno odstupati, što je odlična vijest za sve one koji vole štedljive i ekonomične automobile.

Da ne ispalo da Golf ima samo dobre strane, moramo spomenuti i neke mane koje su ipak naš osobni sud koji možete prihvatiti ili jednostavno ignorirati. Još uvijek smatram da Golf ima prekonzervativan izgled i da se nije promijenio mnogo u odnosu na prethodnu generaciju, što sam nekako potajno očekivao. Također bih spomenuo i pomalo "tvrđi" mjenjač, koji je malo zaostajao za ubrzanjima ovog automobila, ali opet vjerujem da je to stvar osobnog mišljenja i pojedinačnog dojma.

Na kraju bih spomenuo cijenu, a ona za testni model iznosi 209.453 kune. Puno? Možda, jer danas se automobili u kompaktnoj klasi mogu dobiti i za puno manje novca. Ipak, Golf je automobil koji ima karizmu i kvalitetu i nema sumnje da će bez obzira na cijenu "legenda" ponovo pronaći svoje kupce, a sve ono što mi je pružio ovaj automobil dokaz su da Volkswagen zna najbolji put na koji način ponovo zasjesti na vrh automobilskog tržišta.

Novi golf možete detaljnije razgledati u fotogaleriji

Vezane vijesti

Jovanović: Nitko od učenika neće biti oštećen

Jovanović: Nitko od učenika neće biti oštećen

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović poručio je danas da ni jedan učenik koji je izišao na državnu maturu neće biti oštećen te da… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika