06.10.2009. / 11:32

Autor: Branka Prica

Nstyle/Luka Marinović: Hit su veliki satovi i modeli od ružičastog zlata

Luka Marinović direktor je tvrtke Marli koja ove godine stavi 40 godina postojanja, a poznata je po tome što kupcima nudi vrhunske švicarske i njemačke satove. Marli ima tri maloprodajna lokala, od kojih je jedan ekskluzivan butik u Praškoj 4 u centru Zagreba i u njemu se prodaju svjetski brendovi kao što su Breitling, IWC, Cartier, Zenith, Panerai ili Glashütte Original. Izvan Zagreba Marli ima i veleprodaju te je s brendovima satova Tissot i Raymond Weil zastupljena putem mreže od preko 20 distributera iz cijele Hrvatske

Luka MarinovićLuka MarinovićMladi Luka Marinović, iako je očekivao da će nastaviti obiteljski posao koji je 1953. godine započeo njegov djed Božo Marinović, na poziciji direktora našao se prije nego što je mislio. Spletom nepredviđenih okolnosti, naslijedio je firmu krajem 2006., netom nakon što je u Beču završio studij menadžmenta na američkom sveučilištu Webster.

Sada, iako su mu tek 24 godine, odlično se snašao kao novi vodeći čovjek Marlija. Intenzivno radi na kampanji proslave četvrtog desetljeća poslovanja te planira razviti svoj brand jer je Marli ujedno tvorac prvog hrvatskg zlatnog sata, te ima vlastiti servisni cenar koji vlasnicima luksuznih satova osigurava dugovječnost tih skupocjenih mehanizama.

Nstyle: Recite nam više o obiteljskoj urarskoj tradiciji vaše firme.
- Pripadam trećoj generaciji obitelji koja je u ovom poslu, iako nisam majstor kao moj djed i otac. Moj je djed pedesetih godina izučio zanat koji je prenio na svoje petero djece. Firmu Marli osnovao je moj otac Željko Marinović 1969. godine. U tom trenutku postojala je pod imenom Urarski Obrt Marinović, a ime Marli dobila je 1991. kada je tata došao na ideju da firmi da kratko i zvučno ime, i to po inicijalima sinova - Marinović Luka i Ivan. Punih 40 godina firma posluje na istoj lokaciji, u Vlaškoj ulici gdje je moj tata imao svoju radionicu.

Nstyle: Kako to da ste tako mladi ušli u ovaj posao?
- Oduvijek sam bio vezan uz firmu i satove. Još kao dječak motao sam se po radioni, sa znatiželjom promatrao satove, igrao se njihovim dijelovima i uglavnom ometao oca u poslu.
Čim sam završio fakultet prije malo više od dvije godine silom prilika sam preuzeo firmu kao svoj prvi posao. Nakon što sam diplomirao, zaredali su se događaji koji su bili potresni za moju obitelj. U roku od tjedan dana umrli su mi djed i baka pa moj tata, shrvan od tuge, u tim trenucima nije imao snage sam nastaviti posao. Prepustio mi je mjesto direktora, što bi vjerojatno ionako s vremenom napravio, ali se zbog spomenutih događaja sve dogodilo naglo i na brzinu. On i moja mama Branka koja je liječnica vjerovali su u mene i nadam se da sam do sada uspio opravdati njihova očekivanja. Uskoro će mi se pridružiti i moj mlađi brat koji će završiti fakultet kroz par mjeseci. On je pak malo spretniji sa satovima i već je prošao je par urarskih seminara. Ima prilično spretne prste I mnogo strpljenja.

Nstyle: Što je bilo teško u početku, koje promjene ste uveli nakon što ste postali direktor?
- Studirao sam menadžment u Beču, školovao sam se za ovo što i radim, međutim uobičajeno je krenuti od niže stepenice, a ja sam odmah "gurnut u vatru". Izazovno je, ali i stresno. Prvih par mjeseci bilo je naporno, pobacao sam nepotrebnu arhivu kojom je bio zatrpan ured, trebalo mi je vremena da si stvorim optimalno radno okruženje i upoznam se sa svima, te da se predstavim stranim partnerima. Sad sam se prilagodio, cilj mi je kontinuirano poboljšavati i usavršavati uslugu koju pružamo kupcima, a planiram dovesti još nekoliko brendova u Hrvatsku.

Nstyle: Koja je bila prva kolekcija satova u Marliju, a koliko sad nudite proizvođača?
- U bivšoj državi službeno zastupstvo nečega baš i nije bilo moguće, više se nabavljalo na druge načine - uvozili smo satove u dijelovima i naknadno ih sklapali. Tada je najpopularniji bio Seiko, a tek kasnije pojavio se interes za brendovima kao što su IWC Schaffhausen ili Cartier. Danas se u informacijsko doba puno lakše informirati o brandovima ili njima prodrijeti na tržište. U ono vrijeme za spomenute proizvođače znali su samo ljudi koje je zanimalo vrhunsko urarstvo, a danas primjerice za IWC znaju svi iz opće kulture ili zbog najezde informacija. Godine 1991. Marli je dobio svoje prvo pravo zastupstvo. Raymond Weil je bila prva švicarska firma koja je ušla u Hrvatsku, kasnije je došao i Tissot, a za te dvije firme smo danas i distributeri. Nakon toga naš je partner postao Breitling, a 1999. je došao Cartier. Budući da je taj proizvođač ujedno draguljarska kuća i oličenje istinskog luksuza, kolekcija satova Cartier izazvala je velik interes i rasprodala se u manje od mjesec dana. Tri godine nakon toga otvorili smo samon u Praškoj ulici i dodali u svoju ponudu satove IWC. Nakon toga počeli smo uvoziti i Panerai, uočljive satove koji imaju specifičnu publiku, a na kraju se pridružio i Glashütte Original, njemačka firma koja svaku svoju kolekciju u potpunosti ručno proizvodi i to, dakako, ima svoju cijenu.

Nstyle: Koji su najekskluzivniji primjerci u vašem dućanu i zbog čega su tako skupi?
- Vrhunski satovi skupi su prije svega zbog mehanizma i načina i vremena izrade, a u nekim slučajevima i zbog plemenitih materijala. Među najekskluzivnijim primjercima izdvojio bih Glashütte Original izrađen od crne keramike. Njegovu cijenu od 145 tisuća kuna opravdava ručna izrada i precizan vječni kalendar koji bez podešavanja računa prijestupne godine. Tu su i ostali luksuzni primjerci kao što su satovi Cartier izađeni u zlatu, ali i pojedini modeli brendova IWC ili Beritling.

Nstyle: Tko su kupci skupocjenih satova u Hrvatskoj, tko su vaši klijenti?
- Naši su kupci ljudi koji vole luksuz, i svi koji žele dobar sat. To su uglavnom doktori, odvjetnici i sportaši, a među našim kupcima ima od najbogatijih do ljudi s umjerenim primanjima jer u Marliju dajemo odlične uvjete plaćanja pa se vrhunski satovi mogu kupiti i uz potrošačke kredite.

Nstyle: Prema vašem odabiru, nogometaši Luka Modrić i Vedran Ćorluka postali su zaštitna lica kampanje za tvrtku Marli i brend IWC. Zbog čega ste baš njih preporučili?
- Željeli smo na kvalitetan način obilježiti jubilarnu 40. obljetnicu našeg poslovanja i dodatno privući pozornost javnosti na prestižne satove. U našoj državi možemo biti ponosni na prirodne ljepote, ali i na sportaše koji su najatraktivniji hrvatski brend. Luki Modriću sam predložio da postane zaštitno lice tvrtke Marli, a Vedrana Ćorluku smo preporučili kao hrvatskog ambasadora za tvrtku IWC jer je to praksa ovog proizvođača. Na lokalnim razinama ambasadori te renomirane urarske tvrtke mogu postati uspješni pojedinci, pa osim Vedrana Ćorluke u svijetu IWC predstavljaju brazilski književnik Paulo Coelho, hollywoodski glumac Kevin Spacey, košarkaš NBA lige Tony Parker te nogometaši Zinedine Zidane i Louis Figo.

Nstyle: U suradnji sa švicarskim partnerima razvili ste Marlijev sat kao hrvatskim proizvod. Kako ste došli na ideju da proizvedete prvi hrvatski zlatni sat?
- Odlučili smo se na takav korak jer imamo znanje, iskustvo i naše partnere koji su nam pomogli u proizvodnji. Mehanizam sata je švicarski, ali kućište i testiranja se rade u Hrvatskoj. Osmislili smo proizvod, ali nismo još otišli korak dalje što se tiče brendiranja. Naime, 2005. godine dogodila nam se pljačka dućana i bio je to veliki udarac za naše poslovanje od kojeg smo se nasreću uspjeli oporaviti. Ipak, od tada smo proizvodnju stavili u drugi plan, a orijentirali se samo na uvoz satova. Marlijevi satovi se i dalje proizvode, međutim samo za potrebe naručioca kojima treba uglavnom u svrhu darivanja i nagrađivanja zaposlenika i poslovnih partnera. Iako ga tržišno ne eksponiramo, mnoge firme naručuju takve satove sa svojim logotipom ili posebnom gravurom, ili dizajnom po narudžbi.

Nstyle: Zbog čega je za muškarca poželjno imati skupocjeni sat? Je li to dio imidža, statusni simbol, obiteljsko naslijeđe ili je sat u funkciji nakita?
- Sve pomalo, ali satovi su isto tako i investicija. Ukoliko se neki sat uredno servisira, njegova se vrijednost ne smanjuje, a modeli iz limitiranih serija vrijede i više nego u dućanu.
U svakom slučaju, satovi su luksuz. U Marliju se mogu kupiti jako skupi mjerači vremena koji nam služe za nešto što nam je zapravo na svakom koraku dostupno. Svi mi možemo vidjeti koliko je sati na zaslonu mobitela, ili na uličnim satovima koji nisu rijetkost, međutim dobar sat na zapešću pitanje je statusa, dobrog ukusa i stila.

Nstyle: Postoje li trendovi kad je riječ o satovima? Kakvi se satovi i od kakvih materijala sada nose; razlikuju li se ukusi mlađih i starijih ljudi u odabiru modela?
- U zadnje vrijeme primjećujem interes za modelima izrađenim u ružičastom zlatu, a traže se i veliki satovi. Trendovi se mijenjaju. Danas je puno teže prodati mali sat kao što je prije bilo teško prodati veliki. Primjerice kućište sata Panerai koje je veliko 4,4 centimetra bilo je prije pet godina potpuno avangardno, gotovo sablažnjivo i odabirali su ga samo najsmjeliji. Danas mnogi biraju takve dimenzije. Što se tiče mlađih ljudi, Breitling se često kupuje kao prvi sat jer je to prepoznatljiv brand i početna cijena mu je niža od, recimo, Glashüttea. Stariji biraju ovisno o stilu, od klasičnih modela uglavnom IWC, Glashütte ili Zenith.

Nstyle: Zbog čega je malo ženskih modela satova pa je taj luksuz uglavnom privilegija muškaraca?
- Općenito je tržište satova orijentirano prema muškoj klijenteli, budući da njihovu vrijednost nosi mehanizam, a ženama je više bitan vanjski, estetski dojam. Ipak, u Marliju imamo u ponudi i atraktivne modele za dame.

Nstyle: Kako izgleda vaš radni dan?
- Budući da sam odgovoran za sve, ustajem u sedam sati ujutro u započinjem s radom vrlo rano, najčešće uz novine, kavu i pregledavanje e-mailova. Zatim se redaju sastanci, posjete maloprodajama i odlasci u veleprodaju. Za moj posao važna su i putovanja, kontakti s inozemnim partnerima. Obavezno odlazim na sajmove urarstva, a dva najveća i najzanimljivija su u Genevi i Baselu gdje se upoznajem s novitetima.

Nstyle: Vrlo ste mladi i bavite se luksuznim proizvodima. Što je za vas luksuz, što vas fascinira i na što bez oklijevanja trošite novac?
- Auti, motori, jahte su luksuz i vrlo su primamljive stvari, ali teško ih je mijenjati u kratkim intervalima. Zato me najviše me vesele sitnice, sitni luksuzi koje si čovjek češće može priuštiti a zaluđen sam glazbom i pokreće me dobar rock'n'roll. Sa svojim prijateljima imam kolekciju starih ploča koje znaju biti skupe. Nikad mi nije žao dati novac za dobre koncerte ili instrumente jer sviram gitaru od osnovne škole, a bubnjeve sam naučio svirati u Americi gdje sam bio na jednom semestru za vrijeme fakulteta.

Nstyle: Koje satove vi nosite, imate li neki omiljeni sat?
Trenutno nosim Breitling. Drag mi je jer je ta firma naš partner već dugo vremena, a to je i prvi sat koji sam dobio, darovao mi ga je tata za 18. rođendan. Nosim i satove koje su mi poklonili distributeri - to je još jedan Breitling, jedan Ferrari sat od Paneraija, a uskoro si namjeravam priuštiti još jedan Panerai.

Nstyle: Kakav je vaš stil odijevanja?
- Ako je sastanak, volim nositi odijela i osjećam se ugodno u njima. Svoju mjeru našao sam u liniji Hugo i znam da u Bossu uvijek mogu bez muke pronaći odijelo za sebe.
Međutim, moj stil je uglavnom ležeran pa najčešće nosim traperice, obične majice i starke.

Nstyle:Što vas zanima u slobodno vrijeme, imate li hobije ili se bavite nekim sportom?
- Igram nogomet. Volim i snowboarding koji je za mene pravo otkriće i veselim se nadolazećoj zimi.

Vezane vijesti

Mars povećava udio certificiranog kakaa u svojoj proizvodnji

Mars povećava udio certificiranog kakaa u svojoj proizvodnji

Kompanija Mars, jedan od vodećih svjetskih proizvođača čokolade objavljuje da je u samo tri godine postigao značajan napredak u ispunjavanju… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika