Objavljeno u Nacionalu br. 732, 2009-11-24

Autor: Jelena Badovinac

BERLINSKA premijera novog Sparka

'Radio sam u tvornici, a sad sam šef Chevroleta'

NACIONAL donosi razgovor s Amerikancem Wayneom Brannonom, predsjednikom i izvršnim direktorom Chevroleta za Europu, u povodu nedavno održane promocije druge generacije Chevrolet Sparka u Berlinu

NOVO LICE MALOG SPARKA Wayne Brannon, predsjednik i izvršni direktor Chevroleta za Europu, snimljen uz jedan od modela druge generacije tog automobila na predstavljanju u
Berlinu krajem listopadaNOVO LICE MALOG SPARKA Wayne Brannon, predsjednik i izvršni direktor Chevroleta za Europu, snimljen uz jedan od modela druge generacije tog automobila na predstavljanju u Berlinu krajem listopadaKad se spomene Chevrolet i General Motors, uglavnom se misli da je riječ o tvrtki koja proizvodi velike i prostrane automobile prilagođene širokim američkim cestama. Mnogi ne znaju da je ta američka tvrtka proizvela i jedan od najmanjih automobila na svijetu, Spark. Prvi je proizveden prije tri godine, a prije dva tjedna u Berlinu je predstavljena druga generacija tog automobila. Namijenjen je europskom tržištu zbog gustoće europskog prometa i skučenosti parkirnih mjesta u europskim gradovima.

Novi Spark projektiran je kao kompaktni automobil s pet vrata koji je vrlo lako parkirati, a u odnosu na prvotni Spark ova je verzija jako poboljšana. Unutrašnjost je moderno dizajnirana i izrađena od luksuznijih materijala, a znatno je promijenjena i karoserija. Prvi model bio je samo mali gradski automobil, dok je novi Spark predviđen i za dulja putovanja. Za cijenu od osam tisuća eura kupac će dobiti automobil za više namjena. Jedan od najzaslužnijih ljudi za sve veći rast prodaje Chevroleta u Europi jest Wayne Brannon, predsjednik i izvršni direktor Chevroleta za Europu, s kojim smo razgovarali na predstavljanju Sparka u Berlinu.


Šarmantni Amerikanac koji živi u Zürichu, gdje je i centrala Chevroleta za Europu, otkrio je tijekom razgovora kako su mu u Švicarskoj najteže pale stroge kazne za vožnju pa je tako u mjesec dana zaradio više od petnaest prometnih prekršaja u vrijednosti oko tisuću eura. Brannon je u Berlinu pokazao i odlične voditeljske sposobnosti, što baš nije čest slučaj prilikom promocije automobila. U automobilskoj industriji kolege na njegovoj funkciji iz drugih tvrtki vrlo se rijetko eksponiraju u toj ulozi na nekoj svjetskoj prezentaciji. Naime, u sklopu promocije novog Sparka održana je i dodjela nagrada za Chevroletov natječaj “Mladi? Kreativni? Chevrolet!” koji se održava treću godinu zaredom. Mladi nadareni studenti iz 19 zemalja širom Europe natječu se u nekoliko kategorija. Studenti dizajna kreiraju odjeću za hostese koje će prezentirati njihove automobile na svjetskim sajmovima, jedna od kategorija bila je i vanjsko oslikavanje vozila a neki su sudjelovali u izradi reklamne kampanje te videoprojekta. I Hrvatska je u Berlinu imala svoje predstavnike, dizajnerice blizanke Petru i Maju Špoljar, koje su u konkurenciji od 530 dizajnera osvojile treće mjesto za odjevnu kreaciju. Razgovor s Wayneom Brannonom započeli smo aktualnom temom, recesijom u svjetskoj autoindustriji.

“Globalna kriza je jako utjecala na autoindustriju. Bez obzira na recesiju, Chevrolet i dalje ima vrlo visoku prodaju u Sjevernoj i Južnoj Americi, no ono što je nama od posebnog značaja jest sve veći postotak prodaje u Europi. Sad je vrijeme kad kupci žele kvalitetne automobile po povoljnoj cijeni, a Chevrolet u velikom dijelu svoje ponude ima upravo takav brand. Čekali smo dugo da napravimo novi Spark. To je gradski automobil koji si svatko može priuštiti. S njim smo dali ljudima sve što žele i jako smo ponosni na to. S novim Sparkom nema više kompromisa u smislu da uz njega trebate dodatni automobil. Već dugo nismo imali tako dobar automobil. Prije deset godina znali smo da imamo dobre automobile, no isto smo tako znali da Chevrolet u Europi nije dobro pozicioniran. U posljednje tri godine ostvarili smo najveći rast jednog branda uopće u svjetskoj autoindustriji. Od sto ljudi koje zaustavite na cesti njih 85 reći će vam da je Chevrolet američki automobil, a mnogi još uvijek ne znaju da je Spark naš automobil. Toliko je pjesama i filmova ispjevanih i snimljenih o popularnom Chevyju, no i dalje ga mnogi poistovjećuju s američkim automobilom. Na spomen tog vozila prvo čega se sjetite je otvorena cesta, vjetar u kosi i osmijeh na licu. Mi sa Chevroletom i danas pričamo jednu priču koja je počela prije sto i više godina prvim modelom. Danas smo prisutni u 130 zemalja. Naša kućna adresa jest Amerika, no Chevrolet drži 2,3 posto ukupnog europskog tržišnog udjela. Automobile za europsko tržište ipak smo morali malo prilagoditi jer je Europa gušće naseljena i ljudi žele imati male automobile da ih mogu parkirati”, naglasio je Wayne Brannon.

HRVATSKE dizajnerice, sestre blizanke Petra i Maja Špoljar, u Berlinu su osvojile treće mjesto u kreiranju
odjeće za hostese koje će prezentirati Chevrolet Spark na svjetskim sajmovimaHRVATSKE dizajnerice, sestre blizanke Petra i Maja Špoljar, u Berlinu su osvojile treće mjesto u kreiranju odjeće za hostese koje će prezentirati Chevrolet Spark na svjetskim sajmovimaGeneral Motors, u čijem je sastavu i Chevrolet, kriza je jako pogodila pa je čak bilo upitno hoće li u svom sastavu moći zadržati Opel. Nedavnom odlukom odustalo se od dogovora o prodaji 55 posto dionica Opela iz njemačkog Rüsselsheima tvrtki Magna International, najvećem kanadskom proizvođaču autodijelova i najvećoj ruskoj komercijalnoj banci Sberbank. GM prema procjenama očekuje da će troškovi restrukturiranja Opela i sestrinske britanske tvrtke Vauxhall iznositi oko tri milijarde dolara. Wayne Brannon igrom je slučaja još od rođenja vezan za General Motors. “U poslijeratnim godinama autoindustrija je naglo počela rasti u Americi. Moja majka je pedesetih radila na farmi u Tennesseeju, a otac na farmi u Arkansasu. U to vrijeme se nisu poznavali, no oboje su svatko na svojoj farmi zarađivali doslovno dolar na dan. U to vrijeme znali su oboje da trebaju otići na sjever, konkretno u Detroit jer je tamo bila najjače razvijena proizvodnja automobila. Vremena su bila takva da im je i dolar zarade na sat bio veliki uspjeh. Oboje su počeli raditi u tvornici Cadillaca u Detroitu, u poznatoj ulici Clark gdje je i danas tehnološki centar General Motorsa. Upoznali su se, vjenčali i unajmili stan samo kilometar i pol udaljen od tvornice. Moj prvi posao, s navršenih osamnaest, bio je također u toj tvornici, i to na sklapanju najpoznatijeg njihova modela Cadillaca Coupe de Villea iz 1974.

General Motors mi je ubrzo ponudio mogućnost studiranja i šest tjedana sam radio u tvornici u Detroitu, a šest tjedana pohađao predavanja na GM institutu u Michiganu, što nije bio problem jer su dva grada udaljena samo sat i pol vožnje. Neko sam vrijeme nakon diplome ostao u GM u Michiganu gdje sam radio na mnogim područjima, od marketinga do servisa i distribucije kako bih se što bolje upoznao sa svim poljima djelovanja jedne autoindustrije. GM je i dalje ulagao u mene pa su mi 1979. ponudili cjelokupnu stipendiju na Michigen State University gdje sam 1983. i magistrirao”, naglasio je Brannon koji se te godine i oženio. S obzirom na njegove sposobnosti i ambicije, Brannon je sve više napredovao u sustavu GM-a pa je vrlo brzo stigao do pozicije menadžera zaduženog za velike klijente. Proveo je nekoliko godina u Africi radeći na međunarodnim operacijama za razvoj, a nakon toga je otišao u Brazil.

“Brazil mi je ostao u sjećanju kao jedina država u isto vrijeme prelijepa i opasna. No osim što smo tamo ostvarili i velike poslovne rezultate, posvojili smo i desetodnevnu bebu koju je jedna 17-godišnjakinja ostavila u bolnici. Supruga i ja nismo mogli imati djece i u jednom trenutku smo shvatili kako smo dovoljno stabilni da nekom napuštenom djetetu pružimo dom. Proces posvajanja je trajao oko godinu dana, imali smo sreću sa sucem koji je to sve u kratkom vremenu odobrio. U početku si svjestan da to radiš zbog djeteta, no nakon nekog vremena dijete počne vraćati sve ono što si napravio za njega. To je predivan osjećaj. Četiri godine kasnije posvojili smo i jednog dječaka iz Ukrajine. Imao je tri godine i govorio ruski jezik. Jeo je samo žitarice i pio ledeni čaj i nikada se nije vozio automobilom. Danas je on kreativno dijete koje obožava modeliranje automobila i brodova”, rekao je Brannon i dodao kako bez obzira na to što posao zahtijeva česta putovanja, svaki slobodan trenutak provodi s djecom.

Čak i vikendom, kad mora boraviti u uredu, djecu povede sa sobom. “Moja kći silno želi postati dizajner automobila. Nije toliko dobra u crtanju koliko ima smisla za boje. Nastojim svoju djecu naučiti kako mogu u životu dobiti sve što žele. Nije mi važno da su odlikaši, nego da nađu svoje jedinstvene talente koji će im dalje omogućiti da se probijaju kroz život. Ako želiš biti sretan u životu, moraš samo naći svoj jedinstveni talent”, naglasio je Brannon koji posljednjih godina s obitelji živi u Zürichu, no priznaje kako mu nedostaje Amerika i kuća na jezeru Michigan. Kaže kako nema više toliko vremena za golf u koji je strastveni zaljubljenik, no otkrio je kako je u posljednje vrijeme pronašao novi hobi, piše znanstvenofantastične priče i nada se da će ih jednom i objaviti.

Vezane vijesti

Razmišlja li GM (opet) o prodaji Opela?

Razmišlja li GM (opet) o prodaji Opela?

Vijest su objavile internetske stranice "Auto-Bilda" izdavačke kuće Axela Springera, ali i "Der Spiegela" - lista kojem se možda može više vjerovati.… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika