08.09.2010. / 10:15

Autor: Martina Čizmić

Todorić reklamira svoje proizvode u osnovnim školama, Vlada nema ništa protiv

"Zbog sve veće kupovne moći, djeca su svakim danom sve značajnija skupina kupaca za čitav niz proizvoda", ističu u udruzi

Ivica Todorić i Jadranka Kosor; foto:
Krunoslav Petrić/PIXSELLIvica Todorić i Jadranka Kosor; foto: Krunoslav Petrić/PIXSELLVijest da je Jamnica donirala boce vode "Jana" prvašićima koji su ovoga tjedna krenuli u školu trebala je biti prihvaćena kao hvalevrijena akcija kojom djecu od malih nogu uče važnosti ispijanja dovoljne količine vode. No, činjenica da su tek neke škole dobile 'donaciju' te da su boce vode "Jana Junior" mjesto pronašle samo na nekim klupama postavila je pitanje reklamiranja u školama i preranog izlaganja djece određenim reklamnim markama.

Iako niti jedan zakon ne prijeći školama da prihvate 'donacije' različitih tvrtki, činjenica je da su vodu u boci dobili samo prvašići, iako je voda iz gradskih vodovoda ispravna za piće u cijeloj Hrvatskoj.

Kako piše tportal, Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi brani svaki oblik promidžbe i prodaje proizvoda u školskim ustanovama koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja. I dok ravnatelji odbijaju u škole postaviti automate sa slatkišima i grickalicama, u načelu nemaju ništa protiv vode u boci. Iako ističu kako bi trebalo djeci napomenuti kako je i voda iz slavine zdrava.

"To što je prvašiće ponegdje dočekala bočica vode na stolu ne možemo proglašavati kršenjem prava djece, premda je nedvojbeno jasno da se Jamnica na taj potez odlučila kako bi ga iskoristila i za plasiranje promidžbene poruke izravno usmjerene djeci", smatra pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić.

Foto: Jana.hrFoto: Jana.hrTakvo izravno izlaganje reklami može utjecati na odabir proizvoda kasnije u životu. S tom tvrdnjom slažu se i u Hrvatskoj udruzi reklamnih agencija koji ističu kako su djeca najbolja ciljana skupina.

"Zbog sve veće kupovne moći, djeca su svakim danom sve značajnija skupina kupaca za čitav niz proizvoda", ističu u udruzi.

Da se radi o promidžbi, a ne donaciji potvrdili su i u Jamnici kada su medijima poslali priopćenje u kojem se navodi kako su "sve škole koje su se odazvale pozivu Jamnice, na svoju adresu dobile su poklon pakete Jane Junior koja je danas podijeljena prvašićima".

Iako su iz Jamnice prethodno mailom kontaktirali i Ministarstvo obrazovanja koje je trebalo prepoznati ponudu kao promidžbu, odluku o prihvaćanju donacije prepustili su ravnateljima, koji su pak zbog nedostatka novca u prosvjeti objeručke prihvatili što god im se nudilo besplatno.

Jedan od ravnatelja koji je dopustio dijeljenje Jane najmlađim učenicima je i Davor Zuanović, ravnatelj zagrebačke osnovne škole Ljubljanica. U razgovoru za t-portal on priznaje da je možda pogriješio. "Ja isto mislim da to je oglašavanje, no razmišljalo se dobrom voljom, a ne po toj logici".

Vezane vijesti

Todorić sprema novu ponudu za Mercator

Todorić sprema novu ponudu za Mercator

Koncern Agrokor počinje pripremati uvjetnu javnu ponudu dioničarima za kupnju slovenskog trgovačkog lanca Mercator, piše Poslovni dnevnik. Ovo je… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika