29.10.2010. / 16:08

Autor: Andrea Belin

Ipak nismo sami? 'Planeti slični Zemlji zapravo su uobičajena pojava u svemiru'

Proučavajući 166 zvijezda sličnih Suncu u krugu od 80 svjetlosnih godina, znanstvenici su otkrili kako svaka četvrta može u svojoj blizini imati plenet sličan Zemlji

Skupina američkih znanstvenika nedavno je otkrila prvi egzoplanet, planet izvan Sunčeva sustava na kojem je moguć život, a petogodišnje istraživanje astronoma pokazalo je da je takvih planeta puno više.

Naime, proučavajući 166 zvijezda sličnih Suncu u krugu od 80 svjetlosnih godina, znanstvenici su otkrili kako svaka četvrta može u svojoj blizini imati plenet sličan Zemlji.
Znanstvenici su uvjereni kako većina tih pleneta ima uvjete za normalan život.

Prema novoj studiji objavljenoj u časopisu 'Znanost', navodi se da postoji mogućnost kako su planeti slični Zemlji u svemiru zapravo 'uobičajena pojava'.

"Od približno 100 zvijezda sličnih Suncu, jedna ili dvije u svom sustavu imaju planete veličine Jupitera, šest imaju planete veličine Neptuna, a 12 imaju planete veličine Zemlje. U prosjeku na svakih 100 zvijezda mogu se pronaći oko 23 planeta slična Zemlji", kazao je dr. Andrew Howard s kalifornijskog sveučilišta.

S obzirom da planete izvan sunčevog sustava nije moguće vidjeti teleskopom, astronomi su ih proučavali u trenucima kada ih povlači gravitavitacija.

Na žalost, ovom tehnikom moguće je samo 'vidjeti' planete koje orbitiraju u blizini zvijezda pa se pretpostavlja da bi broj onih koje sliče Zemlji mogao biti puno veći.

Podsjetimo, prošli mjesec znanstvenici koji tragaju za novim planetima otkrili su planet veličine Zemlje, ali tri puta veće mase koji bi na površini mogao imati vodu.

U jezerima na Titanu postoji život?

Prema snimkama koje je napravila svemirska letjelica Cassini pretpostavlja se kako na površini Saturnovog mjeseca Titana postoji stotine jezera i tri… Više

registracija
27/8/09

Lujo1, 29.10.10. 21:11

Da, i zato umjesto kaj na sve strane Svemira šaljemo signale i pokušavamo stupiti u svezu sa nekim drugim bičima bilo bi nam bolje da se pritajimo ko šljiva v riti jer bi mogli prejti kak su prešli američki Indijanci kad su ih otkrili Englezi, a znamo kak su prošli!
Pamet v glavu!