13.03.2011. / 07:04

Autor: Martina Čizmić

Smodlaka: Hrvatski potrošači su uvijek otvoreni prema inovacijama

Posebnost hrvatskih potrošača je što su vrlo otvorenih i širokih pogleda, moderni su i otvoreni prema inovacijama i novim proizvodima. Stoga inovacije imaju ključnu ulogu u postizanju uspjeha na hrvatskom tržištu, rekao je Smodlaka

Željko SmodlakaŽeljko SmodlakaHenkel je već dugi niz godina poznati brand na hrvatskom tržištu čije su robne marke Persil i Schwarzkopf postale neizostavan dio potrošačkih navika Hrvata. No, Henkel nije samo fokusiran na kozmetiku i deterdžente za rublje.

O Henkelovim planovima za budućnost, njihovom prisustvu na hrvatskom tržištu, poslovnim rezultatima i očekivanjima, razgovarali smo s predsjednikom Uprave za regiju Adria, Željkom Smodlakom.

Nacional: Henkel je na hrvatskom tržištu prisutan sa svojim proizvodima više od 15 godina. Kako uspoređujete stanje danas i na samom početku? Jesu li se navike Hrvata promijenile?

Posljednjih 15 godina, otkako je Henkel prisutan na Hrvatskom tržištu, obilježile su brojne promjene: kako na gospodarskom, tako i na društvenom planu. U skladu s njima, mijenjala se kupovna moć, rasla je potreba za globalnim brandovima, a potrošači su postupno razvijali svoje specifične preference. Henkel je oduvijek pratio trendove na tržištu, no također kontinuiranom strategijom inovacija, dovodio nove, revolucionarne proizvode koji su stvarali nove trendove svih ovih godina.

Baš kao i svugdje u svijetu, potrošači u Hrvatskoj imaju svoje posebne potrebe i prioritete. Henkel na njih reagira lokalno, nudeći lokalna, posebno prilagođena rješenja u cilju zadovoljenja posebnih potreba. Štoviše, posebnost hrvatskih potrošača je što su vrlo otvorenih i širokih pogleda, moderni su i otvoreni prema inovacijama i novim proizvodima. Stoga inovacije imaju ključnu ulogu u postizanju uspjeha na hrvatskom tržištu. Naša vizija u Henkelu je postići globalno vodstvo na području brandova i tehnologija, a inovacije su temelj za uspješno pretvaranje ove naše vizije u stvarnost. Njima osiguravamo održivost naše budućnosti i našu sposobnost pro-aktivnog prilagođavanja u svijetu u kojem su promjene svakodnevna realnost.

Jedna od najuočljivijih promjena u sektoru trgovine tijekom posljednjih desetljeća svakako je konsolidacija tržišta i rastući trend trgovačkih centara dok istovremeno male trgovine imaju sve manji značaj. U skladu s time, i naša se poslovna politika mijenjala te danas poslujemo u situaciji da većinu suradnje odrađujemo s desetak najvećih trgovačkih lanaca i drogerija. Ono što je pritom najvažnije je da su naši proizvodi u maksimalnoj mogućoj mjeri dostupni našim potrošačima, a u tome nam pomaže naša orijentiranost prema kupcima - predviđamo, odgovaramo i ispunjavamo potrebe naših klijenata dajući im najbolju vrijednost, kvalitetu i najinovativnije brandove i tehnologiju.

Nacional: Koji proizvod iz Henkelove palete je najprodavaniji u Hrvatskoj?

Henkel kao globalni lider sa svojim robnim markama i tehnologijama djeluje na tri poslovna područja - proizvodi za pranje i čišćenje u domaćinstvu, kozmetika i proizvodi za osobnu njegu te ljepila i tehnologije. U okviru svakog od naših poslovnih područja, pojedini brandovi ili rješenja posebno se ističu svojim rezultatima na tržištu, ali i po prihvaćenosti kod kupaca i potrošača. Kada govorimo o kozmetici, tu bih svakako istaknuo naše boje za kosu Palette koje su dugogodišnji tržišni lider kao i naš najpoznatiji proizvod za styling Taft koji gotovo da je postao sinonim za cijelu kategoriju. Osim toga, naglasio bih i naš najnoviji brand Syoss koji je od lansiranja prije dvije godine u kategorijama njege i stylinga, a od kraja prošle godine i bojama za kosu, zauzeo izuzetno dobre tržišne pozicije. Svojim potrošačima uvijek nastojimo pružiti profesionalnu njegu po pristupačnim cijena, a to je nešto što potrošači prepoznaju i cijene.

Unutar poslovanja sredstava za pranje i čišćenje u domaćinstvu najveći porast prodaje bio je u svim glavnim kategorijama: deterdženti, omekšivači, proizvodi za ručno pranje posuđa, a svakako moramo spomenuti i proizvode za čišćenje i održavanje toaleta.

Poslovni segment ljepila i tehnologija ima određene specifičnosti s obzirom na karakteristično tržište kojem se obraća, a najpoznatiji brandovi svakako su Loctite, Pritt, Ceresit i Teroson.

Nacional: Često se spominje da se u Hrvatsku šalju proizvodi "za istočno tržište" koji su slabije kvalitete od onih "za zapadno tržište". Postoji li takav slučaj i s Henkelovim proizvodima?

Nipošto. Proizvodnja Henkelovih proizvoda odvija se diljem svijeta na način koji ispunjava najviše standarde kvalitete i prema recepturi koja zadovoljava različite potrošačke navike pojedinih područja. U tom proizvodnom procesu nikada se ne štedi na kvaliteti bez obzira na područje, regiju ili državu u kojoj se proizvod prodaje. Dat ću vam primjer; proizvodi koji se mogu pronaći na hrvatskom tržištu uglavnom su proizvedeni u tvornici u Mariboru koja proizvodi iste proizvode za 80 zemalja diljem svijeta na različitim kontinentima.

Nacional: Jeste li zadovoljni svojim položajem na tržištu? Kakvi su vam planovi za ovu godinu? A za dalje?

2010. bila je izvrsna godina za Henkel kao grupaciju, a lokalno mogu reći da sam i više nego zadovoljan našom tržišnom pozicijom. Po prvi smo puta zaključili financijsku godinu s prilagođenom EBIT maržom iznad 12 posto na globalnom nivou, a unaprijedili smo i tržišnu poziciju svih naših poslovnih sektora i dodatno ojačali naše najsnažnije robne marke. S ovim značajnim rezultatima, na dobrom smo putu prema ostvarivanju svojih ambicioznih planova, a što je još važnije, imamo i jasnu viziju kako do njih doći - vizija nam je biti globalni lider na području robnih marki i tehnologija, a jačanjem globalnog i lokalnog tima, svojom usmjerenošću na kupce i korištenjem svog punog poslovnog potencijala, siguran sam da ćemo do toga i doći.

Kada govorimo o predviđanjima za 2011. godinu, očekujem da će globalni gospodarski uvjeti i dalje ostati promjenjivi, posebice s obzirom na izrazito konkurentno okruženje u kojem poslujemo, a troškovi za sirove materijale će rasti. Nastavit ćemo brzo i odlučno odgovarati na promjene na našem tržištu i nastaviti s procesom transformacije u našoj tvrtki. Sigurni smo da ćemo još jednom nadmašiti tržište u 2011. godini i očekujemo da ćemo ostvariti organski rast između 3 i 5 posto na globalnom nivou.

Nacional: Henkel djeluje na tri strateška poslovna područja: održavanje doma, osobna njega i ljepila, brtvila i tretmani za površine. Na kojem je od ta tri područja Henkel tržišno najjači i zašto?

Iako djelujemo u okviru tri odvojena poslovna područja, kao Henkel nas veže ista vizija - da budemo lider s našim robnim markama i tehnologijama. Način na koji nastupamo na tržištu zajednički je svim poslovnim područjima te s toga s ponosom mogu reći da sve poslovne jedinice posluju uspješno. Kao cjelina jasno pratimo poslovnu politiku usmjerenosti na kupce što nam u konačnici omogućava da našim potrošačima ponudimo najbolju vrijednost, kvalitetu i najinovativnije brandove i tehnologiju.

Nacional: U Srbiji je Henkel vlasnik dviju tvornica. Planirate li gradnju nekog pogona za proizvodnju u Hrvatskoj?

U okviru Henkela, hrvatsko tržište djeluje u sklopu regije Adria koja obuhvaća i druge susjedne zemlje. Grupiranje tržišta na našim prostorima nije rijetkost s obzirom na veličine nacionalnih tržišta i relativno slične preference kupaca i potrošača. U krugu od 400 km nalazi se ukupno pet Henkelovih tvornica - u Austriji, Sloveniji, Mađarskoj i Srbiji te njihov kapacitet za sad u potpunosti zadovoljava potrebe hrvatskog tržišta.

Vezane vijesti

Henkel planira 2011. ostvariti rast prodaje od pet posto

Henkel planira 2011. ostvariti rast prodaje od pet posto

„Henkel je nastavio dobro poslovanje u trećem kvartalu. Usprkos izazovnim tržišnim uvjetima još jednom smo nadmašili tržište i ostvarili vrlo dobre… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika