27.04.2011. / 17:14

Autor: Hina , Nacional.hr

U Peruu u jantaru pronađeni insekti stari 20 mil. godina: Tako je počeo i Jurassic Park...

IlustracijaIlustracijaPeruanski paleontolozi objavili su ovih dana da su nedavno na sjeveru Amazonije u Peruu pronašli stotinjak insekata starih 20 milijuna godina, izvrsno očuvanih i fosiliziranih u jantaru.

Otkriće stiže iz nalazišta jantara slijeva rijeke Santiago, a nalazi se u komadićima dugim 12 cm u kojima se nalazi nekoliko tipova insekata (dvokrilci, tvrdokrilci, paučnjaci), naveo je Paleontološki muzej Chiclayo, koji vodi istraživanje.

Jantar je fozilizirana smola, relativno prozirna, koji omogućava konzerviranje i kvalitetno promatranje organizama koji su njemu zatočeni.

U slučaju fosila pronađenih početkom travnja u Amazoniji vidljive su i najsitnije pojedinosti kukaca, a u jednom slučaju se mogu primijetiti ostaci dlaka jednog sisavca glodavca, naglašava muzej.

Ovo otkriće je važno jer omogućuje određivanje insekata u Amazoniji tijekom razdoblja od između 23 i 2 milijuna godina, rekao je paleontolog Klaus Honninger, direktor muzeja, prenosi AFP.

Otkriće također potvrđuje da je i tada klima u Amazoniji bila vlažna, a fauna raznolika.

Prema filmu "Jurassic Park" Stevena Spielberga iz 1993. jedan jedini komarac koji se gostio krvlju ogromnog dinosaura, savršeno očuvan u jantaru, bio je dovoljan da znanstvenici izdvoje DNA i kloniraju Jurassic- dinosaura.

Najbolje fotografije peruanskih domorodaca