20.06.2011. / 18:01

Autor: Deutsche Welle

Borba divova: Internet jede televiziju

Prema novim istraživanjima, televizija ustupa značaj internetu. Mladi Amerikanci sve više se informiraju preko interneta, posebno preko platformi za video snimke. TV-kuće strepe od smanjivanja prihoda od reklama.

Internet preuzima primat u video sadržajuInternet preuzima primat u video sadržajuNajnoviji izvještaj kompanije za istraživanje medija i javnog mnijenja Nilsen svakako može izazvati pomutnju među televizijskim postajama. Američka publika, posebno mlađa, sve više naginje ka internetu, dok televiziju ostavlja u zapećku. Ta aktivnost je posebno prisutna među ljudima uzrasta između 18 i 34 godine.

Gledanost televizije je u američkim domaćinstvima opala za 0,2 posto, dok je za isti postotak porasla popularnost gledanja videa na internet platformama, kao što je Youtube. Time se nastavlja višegodišnja tendencija jačanja interneta u odnosu na „tradicionalne" medije. Ipak, prema rezultatima Nilsena, 91 posto američkih domaćinstva i dalje plaća televizijsku pretplatu - taj postotak je stabilan.

Alarm za televizijske korporacije

Direktor američke produkcijske kuće Media Storm, Brian Storm, 2010. godine je izjavio da „ako vas nema na Youtubeu to je kao i da ne postojite". Iako njegova firma tek povremeno proizvodi sadržaj za televiziju, glavno težište njegove djelatnosti je zapravo internet.

Potrebu da se osigura prisustvo na mreži su shvatile i televizijske korporacije, koje svoje sadržaje također predstavljaju i na internet platformama. Međutim, njihov cilj svakako nije bio zamjena televizijskog programa online programom, već više zbog upućivanje na ono što se također može pratiti i na malim ekranima. Nada televizijskih stanica je da se dođe do nove publike, da se usmjere na „stare dobre tradicije", ali i da se istovremeno zadrže prihodi od reklama.

Iako podaci kompanije Nilsen upućuju na činjenicu da upravo buduće generacije konzumenata informativnih i zabavnih programa prelaze sa televizora na računalo, glavni istraživač medijskog konglomerata Time Warner, Jack Vackschlag nije zabrinut.

„Pad gledanja televizije je prisutan kod okorjelih gledalatelja internetskog sadržaja, njih je malo i mi ne smatramo da je to destruktivno za nas", kaže Vackschlag i dodaje da je postavljanje videa na više platformi ispravan postupak koji će održati korporacije.

Probirljivost gledalaca

„Više ne gledamo na to koliko materijala stvorimo, već koliko je kvalitetno to što mi snimimo", kaže Brian Storm iz produkcijske kuće Medija Storm. Mnoge televizijske stanice već uveliko koriste takozvani live streaming preko koje korisnici interneta mogu putem svojih računala pratiti programe.

Međutim, popularnost internet stranica kao što su Youtube i Vimeo ukazuju na jedan novi trend. Gledatelji više ne žele da im se program servira i uređuje, već žele imati tu moć kojom će sami da odrediti što će gledati. Polako se stvara autonomija konzumenta, koji je probirljiv i sam će izabrati koju će emisiju ili prilog gledati. Osim sadržaja, oni određuju i kada će gledati ono što ih interesira.

Televizijske stanice se prilagođavaju novom trendu, te svoje sadržaje postavljaju na svojim internetskim stranicama. Međutim, i dalje je na njima da odrede svoje prioritete za buduće publike, to jest u kojoj formi će se sadržaj dostavljati potrošačima. Jedino ostaje otvoreno pitanje reklama, i to kako će sponzori uspijeti pozicionirati se u novom dobu, a da se funkcija reklama ne umanji.

Autor: Ognjen Cvijanović

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Što se dogodi na internetu u jednoj minuti?

Što se dogodi na internetu u jednoj minuti?

Intel je zbrojio i analizirao globalni internetski promet. Dobiveni rezultati daju sliku rasta interneta i dinamike korištenja određenih usluga.… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika