Objavljeno u Nacionalu br. 837, 2011-11-29

Autor: Tomislav Grdić

Optimizam Unilinea

'Očekujem turistički rast 2012.'

Boris Žgomba, čelnik UnilineaBoris Žgomba, čelnik Unilinea"Sajmovi poput londonskog World Travel Marketa prilika su da se domaća turistička ponuda kvalitetno predstavi poslovnoj i općoj javnosti", riječi su Borisa Žgombe, predsjednika Uprave turističke agencije Uniline, jednog od 33 hrvatska izlagača, koji su se predstavili na jednom od najpoznatijih i najvećih svjetskih turističkih sajmova. Ove godine na sajmu, koji se održao od 7. do 10. studenoga, sudjelovalo je pet tisuća izlagača iz oko 200 zemalja, a organizatori ističu da su sudionici sajma optimističniji nego lani te da ih, prema anketama, gotovo 50 posto vjeruje u oporavak turističke industrije sljedeće godine. "Sustavan rad i atraktivnost ponude, ali i promocija neizbježno donose rezultate", istaknuo je Žgomba koji posebno ističe da je ove godine Hrvatska poentirala vrlo moderno i atraktivno opremljenim štandom koji su svi zamijetili i koji je svakako postigao svrhu.


IAKO POZDRAVLJA najave o oporavku turističke industrije, odnosno da se u 2012. očekuje porast dolazaka u europske destinacije od tri do pet posto, Žgomba kaže da treba uzeti u obzir podatak da je Europa u proteklom razdoblju bilježila pad, tako da je za konkretnu prognozu još prerano. "Što se tiče Hrvatske, sadašnji pokazatelji nam još uvijek idu u prilog jer nadolazeća godina ne bi trebala biti uvelike drukčija od tekuće, a očekujem i rast u odnosu na 2011.", optimističan je Žgomba. Ističe da u obzir treba uzeti vanjske faktore, odnosno činjenicu da će mnoga zbivanja unutar eurozone utjecati na uspješnu sezonu koja, ako aspekti ostanu na ovoj razini, neće izostati ni u 2012. Kaže da je kriza u Grčkoj utjecala na ovogodišnju sezonu, ali da se ona nije, kako mnogi misle, puno odrazila na ukupan turistički rezultat. Događanja u Grčkoj i Tunisu, ali i izjednačavanje cijena nama konkurentnih destinacija na Mediteranu dovela su do prilike koju je Hrvatska u 2011. znala iskoristiti. Pojašnjava da se dio gostiju odlučio za Hrvatsku umjesto Grčke zbog tamošnjih događanja, ali smatra da je od dramatičnih zbivanja u Grčkoj najviše profitirala Turska. "Naš uspjeh najviše se temelji na sustavnu radu unutar branše te na činjenici da su se pojedina tržišta izvlačila iz krize te se samim time mijenjala i kupovna moć potrošača, koja je prijašnjih sezona bila slabije izražena", ističe Žgomba. U ocjeni vanjskopolitičkih utjecaja na turističku sezonu, Žgomba kaže da će ulazak Hrvatske u Europsku uniju donijeti određene manje benefite u smislu broja gostiju, ali da to neće biti presudno, odnosno da ne bismo trebali čekati ulazak Hrvatske u EU kao ključan događaj za naš turizam. Da je turistička sezona, unatoč solidnim ovogodišnjim rezultatima, mogla biti i bolja, slaže se i Nacionalov sugovornik koji kao glavni minus ističe nedostatak kvalitetne i široke izvanpansionske ponude.

"Ima pozitivnih pomaka u posljednjih nekoliko godina, ali danas više nije dovoljno dovesti gosta u Hrvatsku i ponuditi mu more i sunce. Turisti sve više traže dodatne sadržaje i spremni su dodatno potrošiti na kvalitetnu ponudu ako je ima", kaže šef Unilinea koji je uvjeren da bi se tako povećao obujam ponude, ali i produljila sezona. Što se tiče gostiju nešto veće platežne moći, Žgomba misli da hrvatska turistička ponuda još uvijek nije na razini da bismo mogli pričati o Hrvatskoj kao elitnoj destinaciji. Tvrdi da Hrvatskoj nedostaje hotela s pet zvjezdica, terena za golf i drugih sadržaja. "Elitni turizam potreban nam je na određenom, pomno biranu broju destinacija, a ne na cijelom teritoriju. Elitnu priču treba razvijati na destinacijama poput Dubrovnika, pojedinih lokacija u Istri, na Hvaru... No smatram da i kontinent treba svoju elitnu destinaciju da bi domaća turistička ponuda bila sveobuhvatna", smatra ovaj iskusni turistički djelatnik.

SVJESTAN DA SE Hrvatska trenutačno ne može uspoređivati s destinacijama koje imaju puno više smještajnih kapaciteta i samim time ostvaruju i veći broj noćenja, a posljedično i prihoda, Žgomba misli da Hrvatska postojeće kapacitete koristi više nego solidno. "Turizam je jedna od, ako ne i jedina, grana domaćeg gospodarstva koja ne samo da se može mjeriti s konkurencijom, već je u mnogim stvarima i lider u odnosu na konkurenciju", zaključuje Žgomba.

Vezane vijesti

14% više novozaposlenih u turizmu u odnosu na 2011.

14% više novozaposlenih u turizmu u odnosu na 2011.

Prema podatcima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje od siječnja do svibnja ove godine broj novozaposlenih u turističkim djelatnostima činio je udio od… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika