03.05.2012. / 18:45

Autor: Hina

Za cestovni koridor kroz Neum treba pet milijuna eura

Hrvatska će strana pripremiti sporazum o gradnji cestovnog koridora kroz neumsko zaleđe, a bosansko-hercegovačka strana prijedlog sporazuma o naprednom korištenju Luke Ploče i željezničke pruge Metković-Ploče, izvijestili su resorni ministri prometa Hrvatske i BiH nakon današnjeg sastanka.

Siniša Hajdaš DončićSiniša Hajdaš DončićHrvatska će strana pripremiti sporazum o gradnji cestovnog koridora kroz neumsko zaleđe, a bosansko-hercegovačka strana prijedlog sporazuma o naprednom korištenju Luke Ploče i željezničke pruge Metković-Ploče, izvijestili su resorni ministri prometa Hrvatske i BiH nakon današnjeg sastanka.

Teritorij Republike Hrvatske sjeverozapadno i jugoistočno od dijela obale koji pripada BiH mogao bi biti povezan cestovnim koridorom kroz neumsko zaleđe koji bi koštao pet milijuna eura i za koji je potrebno pozitivno mišljenje Europske komisije, istaknuli su u izjavama nakon sastanka hrvatski ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i ministar komunikacija i prometa BiH Damir Hadžić.

Dogovorene su pripremne radnje za potpisivanje sporazuma o gradnji spojne dionice Neum, u duljini od 5,5 kilometara. Riječ je o klasičnoj dionici bez tunela, grubo procijenjene vrijednosti pet milijuna eura, izjavio je Hajdaš Dončić.

Ta bi dionica, dodaje, bila povezana na postojeću državnu cestu i Hrvatska bi za nju imala koncesiju, a prometovalo bi se bez zaustavljanja.

Sporazum o izgradnji dionice trebala bi pripremiti Hrvatska, kaže Hajdaš Dončić, uz ocjenu da je riječ o vrlo jeftinom, operativnom i brzo ostvarivom rješenju.

Dio spojne dionice kroz BiH radila bi ta država, a dio koji prolazi kroz Hrvatsku radila bi naša zemlja.

Hajdaš Dončić je izvijestio i da je dogovoreno kako će krajem lipnja biti uvedeni izvođači radova na gradnji mosta Svilaj preko Save, na međunarodnom cestovnom koridoru 5C, te da će financiranje mosta u jednakim omjerima preuzeti Hrvatska i BiH.

Prema riječima ministra komunikacija i prometa BiH Damira Hadžića, razgovaralo se i o pokušaju definiranja novog sporazuma o korištenju Luke Ploče.

S obzirom na nove okolnosti, odnosno skori ulazak Hrvatske u EU, na razini dviju Vlada trebalo bi definirati novo viđenje i tumačenje korištenja Luke Ploče i željezničke pruge Metković-Ploče.

Dogovoreno je, ističe, da prijedlog sporazuma o naprednom korištenju Luke Ploče i željezničke pruge Metković-Ploče izraditi bosansko-hercegovačka strana.

Kao i sporazum o spojenoj dionici Neum, i taj sporazum, kako bi bio realiziran, mora dobiti odobrenje Europske komisije.

Hadžić podsjeća je da je postojeći Sporazum o korištenju Luke Ploče BiH ratificirala, a Hrvatski sabor još uvijek nije te da zbog toga štetu trpe obje zemlje.

Otvoreno je i pitanje preuzimanja kontrole zračnog prometa iznad BiH koju bi od hrvatskih i srbijanskih službi nadležne službe BiH željele preuzeti tijekom 3013. godine, o čemu je na današnjem sastanku postignuta puna suglasnost, rekao je Hadžić.

Vezane vijesti

Nova trajektna linija kopno - Pelješac u planu od 1. srpnja 2013.

Nova trajektna linija kopno - Pelješac u planu od 1. srpnja 2013.

Od 1. srpnja 2013. godine u planu je otvorenje trajektne linije između kopna i poluotoka Pelješca, namijenjene prvenstveno prijevozu kamiona, najavio… Više

Komentari

registracija
6/4/12

elem, 03.05.12. 20:34

Najbolja stvar koja je danas objavljena je ta da su pred prošle lokalne izbore Adlešićka, Jaca, Frišćić i Polančec na čelu sa Sanaderom, iznajmili parcelu gdje su napravili pompu od otvorenja *podravskog ipsilona* a unaprijed su znali da se neće graditi jer nema novaca.
Dakle, *ekipa snova* napravila dobar biznis.


registracija
14/12/06

crestor, 03.05.12. 23:36

Ne zaboravite , dva-tri balvana i prolaza kroz BIH ... nema.


registracija
2/6/11

stereo, 04.05.12. 07:14

od toga 4,9 mil Eura za političare i 'podmazivanje' a ostalo je stvarna cijena investicije.


registracija
16/1/12

mrtvomore1, 04.05.12. 08:39

Molim da se pojasni termin "napredno korištenje luke Ploče kao i željezničke pruge...".Zar su jr do sada nazadno koristili?


registracija
3/8/10

Vjetar, 04.05.12. 09:17

Dubrovnik je dobar kad se triba slikivati i kad to odgovara lažljivcima. Ovo je sad priznanje ionako poznate istine za taj dio teritorija. Hrvatska je i onako nekome teška na srcu. Dubrovnik je od pamtivijeka bio samostalna Republika, pa zašto ne bi bio i sada. Što može Monaco može i Dubrovnik, a ako ne taj model, Crna Gora je ionako bliže nego Hrvatska, a pošto se vodi politika guženja, pa nije ni to loša mogućnost, da se Dubrovnik spoji s Crnom Gorom ili Crna Gora s Dubrovnikom, uvlakača ima koliko hoćeš (Uprknuće).
Svejedno je i tako smo svi mi jednako krivi za djela i zlodjela (a što je sa svim onim Hrvatskim žrtvama zbog tog teritorija RH). SRAMITE SE ako možete, ali mislim da nemate tu vrlinu.


registracija
28/4/10

Zvonko, 04.05.12. 18:18

Ova biser SDP-ekipa je svojevremeno htjela Zagreb i Split povezati preko cazinske krajine i Bihaća! Potezi kojima se razbacuju opravdavaju uzrečicu: Što jedna budala zajebe, sto mudraca ne može ispraviti!


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika