Objavljeno u Nacionalu br. 606, 2007-06-26
VIDEO
Tko je ubio Supermana
'HOLLYWOODLAND' je solidna kriminalistička drama o slučaju dvojbenog samoubojstva televizijskog glumca Georgea Reevesa
BEN AFFLECK, izvrstan izbor za ulogu ReevesaKriminalistička drama “Hollywoodland“, prikazana u službenom programu prošlogodišnjeg Venecijanskog filmskog festivala, bavi se jednim od najzanimljivijih holivudskih misterija - tajnovitim samoubojstvom “televizijskog Supermana“ Georgea Reevesa. Nesretni Reeves oduzeo si je život 16. lipnja 1959. u krajnje sumnjivim okolnostima, upucavši se na katu kuće na Beverly Hillsu, koju mu je kupila dugogodišnja ljubavnica Toni Mannix, supruga zloglasnog MGM-ova glavonje Eddieja Mannixa. Reevesova zaručnica Leonore Lemmon za to je vrijeme s ekipom tulumarila u prizemlju, alarmiravši policiju tek otprilike 45 minuta nakon što se nesretnik ubio. Policija je uviđaj obavila krajnje traljavo, baš kao i obdukciju, pa do dana današnjeg ostaje nejasno je li zapravo Supermana ipak netko ukokao, maskirajući u tih 45 minuta ubojstvo u nesretni slučaj?
Zainteresiranih za Reevesovu selidbu na drugi svijet bilo je podosta, od nestašne Lemmonice, preko ostavljene i opsesivno ljubomorne Toni, pa sve do njezina supruga Eddieja, posrednika između Hollywooda i mafije kojeg mnogi sumnjiče za likvidaciju njegove prve supruge a nerijetki povezuju s još jednim, četvrt stoljeća starijim mutnim samoubojstvom scenarista i redatelja Paula Berna, drugoga supruga legendarne plavuše Jean Harlow. Smrt George Reevesa nudila je odličan materijal za tvrdokuhani noir krimić o povezanosti Hollywooda i kriminalnog miljea, a njegov život još bolju građu za dramu o izgubljenim iluzijama melankoličnog glumca koji se nije mogao pomiriti s propalom kino karijerom i činjenicom da novac zarađuje tumačeći tada još uvijek trivijalnog televizijskog junaka. Dodamo li svemu navedenom i metafilmski potencijal slučaja Supermana koji se ubio i uništio iluzije bezbrojnim mladim obožavateljima, jasno je kako je Reevesova priča prvorazredna, jedna od onih prema kojima je naizgled nemoguće snimiti nezanimljiv film.
“Hollywoodland“, kino prvijenac uglednog televizijskog redatelja Allena Coultera koji je zanat ispekao režirajući “Seks i grad“ i “Obitelj Soprano“, nije nezanimljiv, ali nije ni prvorazredan film. Riječ je o dobrom ostvarenju koje se dotiče svih neznačenih potencijala priče, ali ni jedan ne uspijeva profilirati u zaokruženu cjelinu, osim tragedije o Reevesovu glumačkom usudu, za što je zaslužniji uskrsnuli Ben Affleck negoli Coulter, korektni izvođač problematičnog scenarija Paula Bernbauma. Paul Bernbaum pristupio je građi o Reevesu onako kako veliki i još uvijek nedovoljno ugledni pisac James Ellroy pristupa građi svojih antologijskih kriminalističkih i gangsterskih romana, miješajući stvarne likove i događaje s fiktivnima. Istinitoj priči o Reevesu, koja se vraća desetljeće unatrag od samoubojstva i odvija vremenski skokovito, Bernbaum je tako dodao fiktivnu i kronološki poredanu fabularnu liniju o privatnom detektivu Louisu Simou (Adrien Brody), marginalcu uvjerenom da je samoubojstvo zapravo ubojstvo, koji Reevesov slučaj shvaća kao priliku iskupljenja pred samim sobom i otuđenim sinom, izbezumljenim smrću popularnog Supermana. Osnovni je problem “Hollywoodlanda“ to što je fiktivna priča inferiorna stvarnoj, s kojom se pritom nimalo ne prožima. Blago modernistički način na koji su dvije priče isprepletene zasigurno se svidio selektorima Venecijanskog filmskog festivala, tradicionalno sumnjičavim prema vrhunskim žanrovskim filmovima i klasičnoj naraciji, no “Hollywoodland“ od takve naracije nema nikakve koristi. Jednostavno, nepotrebna priča o “tvrdokuhanom“ detektivu kojeg glumi blijedi Adrien Brody, na DVD-u najbolje funkcionira kao idealna pauza za odlazak do frižidera ili WC-a, dok se na ekranu ne pojavi George Reeves, odnosno Ben Affleck.
Za razliku od posve neprikladnog Brodyja, Affleck je odličan izbor za ulogu nesretnog Reevesa. Njegova karijera, doduše, nije propala kao Reevesova, no nakon gomile upitnih visokobudžetnih projekata kojima je Hollywood Afflecka sumanuto želio promovirati u akcijsku zvijezdu, i propale veze s Jennifer Lopez, Affleck se nesumnjivo našao na prekretnici. Virtuozno igajući nesigurnog i umornog kolegu, Affleck nas podsjeća da je ne tako davno, prije “Pearl Harbora“, “Armageddona“ i J. Lo, u “Loveći Amy“ i “Dobrom Willu Huntingu“, bio darovit i sasvim simpatičan mladi glumac.
Promotren u kontekstu novijih filmova slične tematike, pristojni “Hollywoodland“ ipak je malčice slabiji od “Najveće holivudske tajne“/“The Cat’s Meow“, Bogdanovicheva prikaza još tajnovitije smrti producenta i redatelja Thomasa Incea i Schraderova “Oka kamere“/“Auto Focus“, biografije ubijenog glumca Boba Cranea (“Oko kamere“/“Auto Focus“), no superioran dvama drugim recentnim holivudskim zagledavanjima u slično razdoblje - razočaravajućem Egoyanovu krimiću “Dobro čuvene laži“ i kriminalnoj De Palminoj ekranizaciji Ellroyeve “Crne Dalije“.
DOMAĆINMnogi koje je korejski majstor Joon-ho Bong osvojio remek-djelom “Sjećanje na umorstvo“ nisu bili baš najoduševljeniji njegovim trećim filmom, fantastičnim akcijskim trilerom “Domaćin“. “Domaćin“ uistinu ne doseže razinu “Sjećanja...“, no začudna Bongova kombinacija najrazličitijih žanrova, stilova i motivacija imponira virtuoznom režijom, bizarnim humorom i raskošnom vizualnom kulturom i toliko prodrmava ustaljena očekivanja goleme većine gledatelja da je itekako vrijedi preporučiti svim pravim filmofilima. Suptilno izražen politički podtekst “Sjećanja na umorstvo“, o državi koja je pravi ubojica, naizgled nije baš najsretnije izvučen u prednji plan “Domaćina“, no kako od svih žanrova film ipak najviše naginje besramnoj komediji, čak i taj Bongov potez djeluje šarmantno.
Gwoemul, južnokorej. fant. akc. komedija, 2006. R: Joon-ho Bong GL: Kang-ho Song, Hie-bong Byeon, Hae-il Park, Du-na Bae
FILM: 4
DVD: 2

“Blood Diamond“; am.pustol.akc.drama; 2006.
R: Edward Zwick GL: Leonardo DiCaprio, Djimon Hounsou, Jennifer Connelly, Arnold Vosloo
FILM: 3
DVD: 3
CELESTINSKO PROROČANSTVOBLITZ

The Celestine Prophecy, am. pust. film, 2006. R: Armand Mastroianni GL: Matthew Settle, Thomas Kretschmann, Sarah Wayne Callies, Annabeth Gish
FILM: 2
DVD: 2
Vezane vijesti
Demi Moore više nije gđa. Kutcher na Twitteru
Američka glumica Demi Moore, koja je službeno u studenom objavila da se rastaje od Ashtona Kutchera nakon tri godine braka, odlučila je da njezino… Više
- Scarlett Johansson vlasnica zvijezde na Hollywoodskoj stazi slavnih
- Glumci oteli i ubili bollywoodsku zvijezdu
- "Igre gladi" i dalje najgledanije
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu