13.07.2010. / 08:07

Autor: Martina Čizmić

Budućnost glazbene scene: Koncerte ćemo pratiti uživo ispred računalnog ekrana

Da je to moguće izvesti dokazao je irski bend U2 koji je početkom godine organizirao live prijenos svog koncerta na YouTubeu, a koji su istovremeno pratili milijuni gledatelja diljem svijeta

U2 je već isprobao prijenos koncerta uživo onlineU2 je već isprobao prijenos koncerta uživo onlineSvatko tko je barem jednom bio na nekom velikom koncertu zna koliku čar može dati činjenica da se u istom trenutku okruženi sa stotinama ili tisućama ljudi koji uživaju u glazbi. Iako se često može čuti kako loše ozvučenje, prevelika gužva ili neraspoložen glazbenik može pokvariti koncert, činjenica je da već samo prisustvovanje stvaranju glazbe uživo daje poseban dojam. Stoga i logično pitanje - može li se takvo iskustvo prenijeti u dnevnu sobu?

Marc Scarpa, jedan od začetnika režiranja i produkcije interaktivnih događaja uživo, smatra da može. U razgovoru za CNN, Scarpa ističe kako je njegov san prenijeti atmosferu iz velikih koncertnih dvorana ili sa stadiona u svačiju sobu.

"Pratite neki koncer, primjerice dobrotvorni. Ukoliko se želite riješiti dosadnog bannera koji vam prekriva donji dio ekrana, poziva vas se da donirate. Onda vam se nudi da kupite pjesme ili album dotičnog izvođača ili možda čak video isječke sa koncerta. Možda i neku drugu robu povezanu uz izvođača. Bit je u stvaranju potpunog iskustva", ističe Scarpa.

Da je to moguće izvesti dokazao je irski bend U2 koji je početkom godine organizirao live prijenos svog koncerta na YouTubeu, a koji su istovremeno pratili milijuni gledatelja diljem svijeta.

Scarpa pojašnjava prednosti praćenja koncerta ili nekog događaja online.

"Ako ulaznicu za neki koncert morate platiti 150 dolara, a za gledanje koncerta 20 dolara, prednosti su vidljive", objašnjava i dodaje kako su sad napokon riješena pitanja i intelektualnih prava na glazbu i emitiranje putem interneta.

No, u cijeli proces nije uključeno samo emitiranje koncerta i popratnih sadržaja.

"Ono što mi pokušavamo napraviti je ujediniti ljude koji prate koncert putem Twittera, Facebooka, chata. Istovremeno, nudimo im različite proizvode koji su povezani s izvođačem ili događajem", dodaje.

Glazbena industrija sve više pozornosti posvećuje i takvom načinu prodaje glazbe. U veoma bliskoj budućnosti tako bi se moglo dogoditi da bendovi planiraju turneje, ali i virtualne koncerte. Tako bi, primjerice, band mogao svirati samo u Europi, a emitirati koncert u cijeli svijet i tako pokriti veći broj fanova, koji zbog udaljenosti ili cijene karata ne bi mogli prisustvovati.

Neki izvođači, poput Lady Gage ili Black Eyed Peasa već su ozbiljno prigrlili tehnologiju i svakodnevno komuniciraju s milijunima svojih fanova putem Facebooka i Twittera. Oni su predvodnici, a i drugi če ih slijediti.

"U svijetu se svakoga dana organiziraju milijuni različitih događaja i čim se počnu emitirati online, ljudi će ih gledati. Mislim da će za pet godina čak 20 posto korisnika interneta gledati neki live događaj", proriče Scarpa.

Na kraju sve se vrti oko stvaranja dojma i atmosfere. Ako je nekome draže gurati se sa stotinama ljudi na stadioni, taj će ići na stadion. Drugi će u udobnosti svoga doma dobiti možda i bolju uslugu i dojam, za tek dijelić cijene.

Vezane vijesti

2cellos oduševili na domaćem terenu

2cellos oduševili na domaćem terenu

Karizmatični virtuozi napokon su nakon mnogobrojnih svjetskih samostalnih turneja i turneja sa Sir Eltonom Johnom, došli napokon i na jednu od… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika