05.11.2010. / 11:27
Iz stručnog kuta: Green IT ili “zeleno” računarstvo
Davor Malojčić, direktor IBM-ovog Odjela tehnoloških usluga, IBM Hrvatska napisao je za Nacional.hr osvrt na budućnost IT industrije. Zeleno je boja koja je u IT svijetu "IN"
Davor Malojčić, direktor IBM-ovog Odjela tehnoloških usluga, IBM HrvatskaSvaki put kada stisnete „search" u svojoj omiljenoj aplikaciji za pretraživanje Interneta u zrak se emitira 7g ugljičnog-dioksida (CO2), tvrdi prof. Wissner-Gross sa Sveučilišta Harvard. Druga teorija kaže da se svakim „searchom" ispušta samo 0,2 g CO2. Pokušate li saznati nešto više, na Internetu ćete naći oko 4,5 milijuna rezultata vezanih na ovu temu. Ali kome je to važno kada jedan čovjek samo disanjem proizvede 1 kg CO2 dnevno?
Tijekom zadnjih nekoliko godina Green IT ili „zeleno" računarstvo postala je tema koja se sve više spominje u medijima, a koncept očuvanja okoliša i uštede energije kroz efikasnu informatičku infrastrukturu na ovaj ili onaj način nastoje promovirati gotovo svi dobavljači IT opreme i usluga. S porastom cijene energije te naglim povećanjem utroška energije vezanim uz IT „zeleno računarstvo" postaje sve interesantnije.
Podatkovni centri (sistemske sobe) troše barem deset puta više energije po kvadratnom metru od uredskih prostora, s tim da se potrošnja energije u podatkovnim centrima udvostručuje svakih 5 godina! Upravo stoga današnja istraživanja pokazuju da je najvažniji razlog za pokretanje Green IT inicijative - cijena energije. Nije čudno, jer u doba krize kad su 3 glavna razloga za investicije u IT infrastrukturu povećanje efikasnosti, kontrola i smanjenje troškova te poboljšanje razine usluge (IDC, 2009) ulaže se u projekte koji imaju i direktan pozitivan utjecaj na IT budžet.
Kako društvena svijest o potrebi očuvanja okoliša raste, rastu i zahtjevi regulatora, nevladinih udruga, investitora, kupaca pa i samih zaposlenika, prema tvrtkama da se odgovorno odnose prema okolišu i usklade svoje poslovanje sa suvremenim ekološkim standardima. Tvrtke koje ne posluju na razini društvene svijesti o očuvanju okoliša riskiraju ugled svoga branda, što može imati dalekosežne posljedice. S druge strane, ulažući u „zelene" inicijative tvrtke mogu značajno poboljšati svoj imidž i osigurati dugoročnu poslovnu korist.
IBM kao „najzelenija" tvrtka na svijetu ima iza sebe bogato iskustvo i niz internih projekata kojima smo značajno smanjili utrošak energije i emisiju štetnih plinova.
IBM na tržištu nudi jedinstvenu kombinaciju inovativnih tehnologija, gdje kombinirajući softverske i hardverske produkte sa uslugama pomažemo tvrtkama pri osmišljavanju i uvođenju Green IT rješenja. Primjeri takvih rješenja su skalabilni modularni data centri, virtualizacija servera, storagea i desktopa, sustavi za mjerenje i kontrolu utroška energije te mnoga druga rješenja implementirana u raznim industrijama širom svijeta.
Vezane vijesti
Bryner: Budućnost poslovanja je na društvenim mrežama
Zvuči gotovo nevjerojatno ali trenutno u svijetu više od 845 milijuna ljudi koristi društvenu mrežu Facebook, a više od 350 milijuna Twitter. To su… Više
- IBM predstavio softver za one koji rade na društvenim mrežama
- Revolucija e-pošte u doba društvenog poslovanja
- IBM SMB Roadshow: Spremniji za ulazak na tržište Europske unije
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu