Objavljeno u Nacionalu br. 698, 2009-03-31

Autor: Marko Biočina

Prihvatljiv gubitak Croatia Airlinesa u crnoj godini za europske avioprijevoznike

KONSOLIDACIJA
Usprkos gubicima, čelni
čovjek Croatia Airlinesa
Ivan Mišetić ima razloga biti
zadovoljan rezultatima; gubici
njegove kompanije manji su
od gubitaka konkurentskih
kompanijaKONSOLIDACIJA Usprkos gubicima, čelni čovjek Croatia Airlinesa Ivan Mišetić ima razloga biti zadovoljan rezultatima; gubici njegove kompanije manji su od gubitaka konkurentskih kompanijaNacionalni zračni prijevoznik Croatia Airlines ovih će dana objaviti gubitak u poslovanju za 2008., što se i očekivalo s obzirom na to da je svjetska zračna industrija pogođena globalnom gospodarskom krizom i recesijom, te enormnim cijenama goriva tijekom 2008. Veliki rast troškova i cijena goriva, i to 62 posto za identičan broj naleta, obilježio je 2008. Srećom, cijene su znatno pale u zadnjem kvartalu 2008., što je i spasilo od bankrota najveći dio europskih zrakoplovnih kompanija. Kako smo neslužbeno doznali, gubitak hrvatskog nacionalnog prijevoznika ipak je manji u usporedbi s većinom europskih nacionalnih zračnih kompanija iste veličine.

Službene procjene govore o tome kako su europski zračni prijevoznici u 2008. izgubili milijardu američkih dolara, većina ih je zatražila hitnu pomoć države ili strateškog partnera koji bi spasio nastavak poslovanja. Četrdeset zrakoplovnih prijevoznika diljem svijeta obustavilo je poslovanje, jer više nije moglo plaćati račune koji su dospijevali na naplatu. Mađarski Malev hitno treba pomoć države u iznosu od 13 milijuna USD, plaće zaposlenika kasne, očekuje se što skorija prodaja kompanije kako bi se ubrizgao svjež kapital nužan za nastavak normalnog poslovanja.

Češki nacionalni prijevoznik ČSA odlučio se spasiti privatizacijom, finski Finnair je stavio na čekanje 700-800 pilota, skandinavski SAS će do kraja godine privatizirati njemačka Lufthansa, poljski zrakoplovni prijevoznik LOT poslovao je s gubitkom od 105 milijuna eura i morat će otpustiti 200 svojih zaposlenika. Srbijanski JAT poslovao je s gubitkom od 25 do 30 milijuna eura u 2008., a broj zaposlenih s 1800 smanjit će na 1200.

Vezane vijesti

Udružuju se Croatia Airlines i Adria Airways?

Udružuju se Croatia Airlines i Adria Airways?

Hrvatski nacionalni prijevoznik Croatia Airlines i slovenski nacionalni prijevoznik Adria Airways mogli bi uskoro početi razgovore o udruživanju,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika