14.04.2010. / 18:40

Autor: Hina

Slovenski ministar šokiran otkrićima o građevinskom kartelu

"Finance" tvrdi da je sporazum potpisan u dvorcu na granici s Italijom 1998., a predviđao je i osnivanje "arbitražnog suda" za moguće sporove među članovima kartela. Glavni arbitar navodno je bio direktor i suvlasnik ljubljanskog poduzeća SCT-a Ivan Zidar, koji te tvrdnje niječe

Matej LahovnikMatej LahovnikSlovenski ministar gospodarstva Matej Lahovnik izjavio je u srijedu da je šokiran otkrićem o "kartelskom dogovora" vodećih slovenskih građevnih tvrtaka koje su godinama izigravale javne natječaje za gradnju pojedinih dionica autocesta jer su se na njih javljale usklađeno i tako "nabijale" cijene.

Poslovni list "Finance" objavio je u srijedu svjedočenje negdašnjeg direktora građevnog poduzeća te preslike dokumenata iz kojih se može zaključiti da se desetak najvećih slovenskih građevnih tvrtaka 1998. sporazumjelo o tome koliko postotaka kojoj pripada u nacionalnom programu gradnje autocesta na koje je do sada utrošeno oko pet milijarda eura.

Po dokumentima i objavljenim tvrdnjama, kartelski sporazum potpisalo je 1998. osam najvećih građevinara, uključivao je ključ s postotcima koliko radova na pojedinim dionicama koja tvrtka mora dobiti, a u sporazum su se poslije uključivali i drugi.

Po uzoru na političke stranke, potpisnici sporazuma bili su podijeljeni na "veliku koaliciju" koju su tvorila poduzeća s najvećom operativom i njima su trebali pripasti najveći poslovi, te na "malu koaliciju" koja je dobivala ostatak.

"Finance" tvrdi da je sporazum potpisan u dvorcu na granici s Italijom 1998., a predviđao je i osnivanje "arbitražnog suda" za moguće sporove među članovima kartela. Glavni arbitar navodno je bio direktor i suvlasnik ljubljanskog poduzeća SCT-a Ivan Zidar, koji te tvrdnje niječe.

Komentirajući objavljene podatke, ministar Lahovnik u srijedu je rekao novinarima da je šokiran otkrićima o postojanju toga kartelskog dogovora.

Još je veći šok što je za dogovor znala državna agencija za gradnju cesta DARS i što je očito da su slovenskim građevinarima DARS-ovi javni natječaji služili samo kao pokriće za provedbu dogovora i koordinirano preuzimanje poslova, rekao je Lahovnik.

Po njegovim riječima, osnovano se sumnja da su slovenske autoceste zbog takvih zlouporaba "preplaćene za više milijarda eura".

To po svoj prilici nije bilo moguće bez dopuštenja visoke politike, rekao je Lahovnik koji smatra da bi trebalo ispitati postoje li tragovi koji upućuju na korupciju državnih dužnosnika.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, državni regulator koji se trebao brinuti za transparentnost javnih natječaja kako bi svi sudionici u postupku dobivanja poslova na slovenskim autocestama bili u jednaku položaju, potvrdila je u srijedu da se bavi spomenutim slučajem i da je većina medijskih tvrdnja o tome osnovana.

Vezane vijesti

Slovenske banke sve teže kreditiraju gospodarstvo

Slovenske banke sve teže kreditiraju gospodarstvo

Slovenska središnja banka upozorila je u srijedu na rastuće gubitke slovenskih banaka zbog čega se i dalje smanjuju mogućnosti kreditiranja… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika